Seuraa 

Huomenia kaikille.

PAkko oli tulla laittamaan tänne kun kone oli auki että olemme lähdössä juuri laitoksella. Viimeinkin..

Supisteluihin heräsin kolmen aikaan (näin juuri lapsiveden menosta unta). Siitä asti koko ajan voimistuvia supistuksia ja limatulppa irtosi juuri.

Oli klöntillä kokoa.

Kivun luonne yllätti kyllä täysin. TÄllä hetkellä kun ei supista niin vielä helppo olla mutta supistuksen aikana tahtoo kyllä rentoutukset unohtua.

Mukavaa sunnuntaita kaikille ja pitäkää peukkuja.

Sini 41+0

Sivut

Kommentit (27)

Zatu - yöllä syöpötellään kovasti. Albertin otan jossain vaiheessa sänkyyn syömään ja siihen sitten nukahdetaan. Sitten vaihdetaan jossain välissä kylkeä ja syöminen ja unet jatkuu... Näin tulee nukuttua vähän enemmän kuin jos nousisin ylös syöttämään.

Päivän plussat täältäkin

+ Albert nukkunut ihan hyvin

++ Esikoisen kanssa ei riitoja tänään (vielä :-)

+++ Päänsärky lähti pois

t. Mirabella ja Albert 2vko+2pv

Ulpu ja Marge, oujee! Ootte pääsemässä tositoimiin.

Mä vaan kärvistelen tässä. hirmu suonenvedot viime ja edellisyönä, yöt yhtä pyörimistä sängyssä. Eikä tietoakaan että supistukset lisääntyisi, viime viikolla se lääkäritutkimus lisäsi suppareita noin 200% pariksi päiväksi mutta sitten ei tapahdu mitään. Pari pitkää kipeetä päivässä, eikä edes vedä enää reidestä. Eihän tässä muuten niin kiire olisi, mutta toivoisin ettei kasvais kovin isoksi kun on jo nyt n. 3,3 kg + todennäköisestä isommasta pituudesta tuleva lisäpaino. Jos kerrankin saisin synnyttää sellasen 3,5-kiloisen eikä vaan jättiläisiä! Kaksi voipakettia tähän könttiin lisää ei ole pikkujuttu, kun se juttu tulee minusta ulos...

Eilen hurahti päivä aktiivisesti. Olin uimahallissa, jossa mummo hoiti lapsia ja mä uin hullunaan kuntouintia sekä löhösin lämpimissä virkistysaltaissa. Eikä mitään tehoa ees kylmävesikiihdytyksillä, ehkä kaksi kertaa supisti kunnolla. Nyt sitten en uskalla enää uidakaan ens viikonloppuna, eilen uskalsin kun oli vasta se lääkäri. Mistäs sitä enää sit tietää kuinka auki on paikat. Eilen myös laitettiin kaikki hoitopöydät, sängyt ja muut valmiiksi vauvalle sekä siivosin kaikki makkarin neljä komeroa. Kääk mikä homma! Nyt on kaikki kodin kaapit siivottu. Sanoin beibille että nyt on valmista, saat tulla kun Teille sopii.

Tänään alkaa lasten luistelukoulu jonne mies vie lapset. Mä pääsen siis sillä aikaa yksikseni lenkille, siinä on mukavan mäkinen pururata vieressä. Tosin pitäis muistaa että kuopus syntyi nimenomaan sen ainoan lepopäivän jälkeen. Mut eihän tää nyt muutenkaan vielä synny joten hyvä nyt hillua ja sit vaikka viikon päästä ottaa se koelepopäivä jos vaikka vauva huomais että nyt synnytään, ja sillon ois sopivasti 38-39 viikkoakin.

Nyt puurolle. Syön aamupalan tipoittain, ensin ruisleipää ja reilun puolen tunnin päästä puuroa. Näin etoo vähemmän.

Älkää jättäkö mua tänne listoille yksin kärvistelemään helmikuulle!!! huijausta ettei käynnistetä ees laskettuna päivänä vaikka kuopus oli iso ja sokerivajeinen!!!

Heinä 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kotona ollaan edelleen, heräsin just päikkäreiltä. Vereslimaista vuotoa on tullut pitkin päivää ja juiliva menkkaolo on ollut koko päivän. Ei varsinaisesti supistele, kiristää aika ajoin selästä ja alavattasta. Vatta on ihan kova. Oon vähän kahden vaiheilla, lähtiskö käymään näytillä. Aikaisemmat synnytykset on alkaneet vesien menolla, joten kovasti kiinnostaa ja mietityttää, mitä tälläinen tasaisen juiliva olo tekee kohdunsuulla. Mihinkään en pysty keskittymään ja kylmäkin on.

Ulkona ainakin tapahtuu: lunta tulee niin, että ikkunatkin on lumessa :O

Taitaa se talvi vaan tulla tänäkin vuonna.

Leppoisaa iltaa terhokkaat!

[color=darkviolet][b]Helinä [/b]eilen ku olin oman tarinani höpötelly niin eipä juuri sen jäläkeen ollu mittää supparitunteita. Peipi mylläsi kovasti, joten olo on ollu hyvä :)

[b]Evelyn [/b]onnea ja onnea kotiutumisesta :)

[b]Mellum[/b] mites yö meni?

[b]Mirabella [/b]miten Albertin yöt?

Tulipas nukuttua taas makoisasti. Silmät vähä ristissä vielä täs istuskelen. Kattilaan iskin tulet ja pyykkikone on hommissaan. Akka kattelee tietenki lastenohjelmia ja ukko on viel peiton alla.

( . ) olo on hyvä ja mikäs tässä pallerona ollessa :) Luntaki näkyy vähän tulleen. Jospa se talviki tekis tuloaan.

Nyt houkutteleen ukko tähän päivään ;)

Z ja peipi 38+2

Ja kovasti tsemppiä kaikille synnyttämässä oleville.. Oli tarkotus jotain kommentoidakin,mut ei nyt tuu mieleen,ajatukset on mahassa ja huomisessa.. harmittaa kun joutuu käynnistykseen,toisaalta tuntuu hassulta ajatella että luultavimmin huomenna on vauva mahan ulkopuolella.. Oon yrittäny toivoa että synnytys ois käynnistyny ennen huomisaamua mutta eipä kai se käynnisty. EIlisen päivän nukuin melkein kokonaan ja tänään oon yrittäny ottaa rauhallisesti,että jaksa huomenna synnytellä.

Supistuksia kaikille toivoville :) ja voikaahan hyvin!

T:Isa ja masukki rv 39

Jännittää ihan hirmusesti!

Onnea Nasu!! Ja onnea matkaan lähtijöille!! Mites Tikrun tilanne kehittyi?

Blogiin ilmestynyt tuore vauvan kuva Mansemammalta, voi mikä söpönen nöpönenä :)

[color=C71585]Marian kone on mitä ilmeisemmin edelleen jumissä, joten jos jollakulla on Maikkoon numero tuoreita vauvauutisia varten, niin ne eivät aivan tuoreeltaan välity palstalle asti. Jos joku haluaa tuoreeltaan ilmoitella nyytistään, mulle voipi myös laittaa viestiä. Laittakaa sähköpostia os. mmaaninen@hotmail.com, niin laitan numeron. Minä täällä taidan viimeisenä kuitenkin massuni kanssa roikkua, joten paikalla ollaan :)

[color=black]Zatu: ei mun massu omasta mielestäni oo mitenkään merkittävästi laskeutunut viime viikkoisesta kuvasta. Vaikka kyllä tuohon rintojen alle jo tukevasti saa kaffetkupin ja tassin :)

Helinä: Oletko kokeillut unettomuuteen esim. kamomillateetä? Mulla tuoreessa muistissa unettomat yöt. Nyt oon nukkunut muutaman yön hyvin, kun terkkari patisti ottamaan nukahtamislääkkeen. Viime yönä en tarvinnut troppia ollenkaan. Valvomisesta tulee helposti " tapa" ja mua alkoi kans stressata tulevat yöt. Olo on aivan toinen paremmin nukkuneena. Eli jos ei muu auta, hae nukahtamislääkeresepti, niin saat levättyä ennen synnytystä. Jaksamista! Saas nähdä kuinka pian sun lähtö tulee ;)

(.) Olo on suloisen omenainen, ei valittamista. En olis uskonut tälläisen päivän tulevan, kun viime aikoina olo on ollut vähintäänkin romu.

Rentouttavaa pyhäpäivää!

Margelle ja Ulpulle onnea matkaan synnyttämään!

Zatu: iltarutiinit ovat olleet täsmälleen samanlaiset jo vuoden ajan, jotenka neiti vain koettelee meitä. ;) Eiköhän tää tästä, vaihe varmaan.

T: Monttu

MELLUMILLE SYNTYI TUMMAHIUKSINEN POIKA TÄNÄÄN 14.1. KLO 13.19 KÄYNNISTYKSELLÄ. mitat olivat 3535g, 52cm ja py 37cm. Rauhallinen veitikka!

tällaisen viestin sain marialta, joka ei päässy koneelle.

ONNEA MELLUMILLE POJASTA! :)

Täällä ollaan ja tänään olis [b]laskettu aika[/b]!

Meillä on tosiaan kone tiltissä,voitte vaan kuvitella kuinka tuskainen vierotus oire mulla on netistä ja TEISTÄ !

[b]Lyyti:[/b]Vai meinaat sää ehkä tehä lähtöä?? no,mun tarvii vissii alkaa juosta tuvan ympäri,notta pääsen kans laitokselle :)

( . ) Mulla on ihan nilikat hellinä,kun isäntä on nyt kahtena iltana peräkkäin koettanut hieroo niitä pisteitä..

iskias meinaa vaivata ja muutenkin olo alkaa olla niin täynnä raskautta tuata pönsää myären :)

mutta nyt lopetan,olaan kaveriilla kaffiilla,viitti koko reissua koneella istua :)

Palaan ihan 100 varmasti heti kun koneni saan lyöntiin !

[b]Maria ja himpula tasan 40

Juu, kotona ollaan vielä ja yhdessä paketissa!

Panadol vei eilen supparit pois, mutta heräsin klo 01:30 kun mahaa juili menkkamaisesti. Mutta ei supistellut. Eihän siinä sitten saanut nukuttua vaan pyörin sägyssä kunnes tajusin mennä kuumaan suihkuun. Se onneksi auttoi ja jatkoin unia reilun tunnin valvomisen jälkeen. En uskaltanut Panadolia ottaa lisää, kun edellisestä otosta ei ollut kauhean kauan.

Tapahtuukohan tuolla alakerrassa jotain tuon juilimisen aikana??? Kyseessä kun ei kuitenkaan ole supistukset miun mielestä. Parempi olisi, ettei turhaan tarvitsisi kärsiä..

Vauvakin liikkui ihan mahdottomasti eilen illalla kun katsottiin elokuvaa ja myös silloin yöllä kun valvoin. Ja järkyttäviä sukkapuikkoja sateli kun liikutteli päätää tuolla alhaalla..

Toivoisin tottavie, että synnytys alkaisi " kertarytinällä" eikä monen päivän varoitteluilla.. Ja tottakai kaikki kivut tulee illalla ja yöllä kun pitäisi nukkua. Päivällä tietty olo on suht ok..

Tsemppistä kaikille tositoimiin lähteville:)

tikru 39+2

Elikäs ei käynnistäny eilinen 400 km ajelu yhtään mitään..mut tulipahan mummon luona käytyä..ja puusaunassa..pitkästäaikaa..

Pistetääs eka nuit plussii:

+Esikko on siis niiiiiiin ihana!

+Ukko osaa laittaa koneet kuntoon nii ei tuu netti katkoja.

+Pihalla pakkasta ja sen verran lunta et näyttää vahän enemmän tammikuult.

ja sit ( . ) ja valitusta:

olo on nii hivatin kärsimätön tässä.ei kai tässä muuten mittään mutku yöllä ei sua nukuttua ku tunnin pätkissä ku koskee oisko nuo nyt ne liitoskivut.kohta 3 kk jatkunu toi kipuilu ja pahenee vaan yö yöltä.sit viel on n. klo 2 yövellin juotto tolle euokolle..onneks ukko on jotenkii ruvennu sen syötön itelleen ottamaan eli pistää vellin pulloon ja juottaa eukolle.

mut mitään ihmeempiä suppailuja ei tuu ja se mitä luulin lima tulpaks ei tainnu ees olla limatulppaa..se ol semmosta ihan rään näköstä klimppiä mut ei siin mitään veriviiruja ollu olivat vaan semmost kokkaretta..

ja sitten kysymyksiä viisaammille!

1.

Voiko se lapsvesi olla ihan kirkasta?ei haise oikein millekään ehkä vähän makkeelle..

2.

kuis saa nuit värii vaihettua ja fonttia isonnettu ja lihavoitua?siis tekstissä?

T:musta_kissa 38+1

Heipsan!

Täällä yhä yhdessä paketissa, mut netti jumittanu pari päivää, niin en ole päässyt pinoille... Eli vaikka kuin on koko ajan veikattu neuvolasta, että ei varmaankaan tänne asti tarvitse odotella, niin tässäpä sitä yhä, eikä ihmeempiä " tuntemuksia" vieläkään ole. Vihloo joskus, jomottaa usein, mut supistukset kivuttomia....

Ja onnea ja varsinkin TSEMPPIÄ kaikille teille, joilla tuntui tänään saavan asiat vauhtia..! WOW! Hirveän moni teki jo lähtöä... Ottakaa mut mukaan!! :)

Maria: Saas nähdä kumpi meistä ennättää ensin, ei taida sielläkään hirveästi oireita pukata...

Nyt ruuan tekoon!

t.Omppu

Ihanaa kuulla että jollain tapahtuu!!!!!!!!!!!!!!!! Toivottavasti homma etenis jo tänään vaikka heti sitten kun sun mies tullu kotiin. bdbdbdbdbdbdbd!

Ettei tarttis kärvistellä montaa viikkoa, kuten täällä...

Ja Tikru06, samat mietteet kun sulla eli toivon koko ajan että nämä supparit ja jomotukset ja viiltelyt ja paineen tunteet alakerrassa sais jotain aikaseksikin ettei turhaan tarttis kipuilla!

Tulehan Lyyti kertomaan kuin homma kehittyy!

t. H

Itse kävin juur yliaikaiskontrollissa, saatiin sitten vihdoin takaraja tällekin odotukselle. Tiistaiaamuksi tuli aika jolloin 42vk tasan, sitten käynnistetään tai seuraavana päivänä. Eli tämän laskuopin mukaan viimeistään torstaina pitäisi olla vaavi maailmassa- jippii!

kÄYNNISTYSVINKKI: Kyselin siinä käynnillä kokeneelta kätilöltä käynnistysvinkkejä; hänen mukaansa ainoa mikä hänen kokemuksensa mukaan voi auttaa on runsas seksin harrastaminen! Yksi kerta ei riitä, vaan siemennesteen prostagandiinit pehmittävät/kypsyttävät kohdunsuuta paremmin, mitä enemmän/ useammin sitä siellä on! Että kaikki synnyttämään himoavat vaan hommiin. Mieheni ainakin myhäili kuullessaan tämän, harmi vaan, ettei tuota vinkkiä saanut jo aikaa sitten.... No pari päivää vielä olis aikaa...;o)

JORVIin menijät: Paikka oli täysin sulussa ainakin tänään, kaikki synnytyshuoneet täynnä, joten käännyttivät Helsinkiin kaikki synnyttäjät. Naikkarilla on kuulemma hiljaista- että sinne vaan! Vähän tylsää tuo, että ei ikinä tiedä minne joutuu, päivistä tässä kuitenkin puhutaan....

Joo-o. Paikat oli kuulemma kypsät ja vaavi niin alhaalla kuin olla ja voi, mutta ei perhana ole ilmoitellut tulohaluistaan....

Positiiviset:

1) Vauvalla UÄ:ssä kaikki hyvin, ei liian iso 3730g painoarvio

2) Äippäkin voi hyvin ja sai uusia voimia takarajan tiedosta

3) Lunta tulee, kiva talvisää

Göögle 41+5

[color=darkviolet][b]Lyyti [/b]minkä teit! Eihän sun pitäny mua ennen täältä lähtee nosteleen ;) Hirmusesti voimia ja kaikkea hyvää matkaan bd bd. Jahas pääsin kasautuman loppuun ja et ehkä ookkaan viel lähteny jakaantuun. Soita ihmeessä ja kysy mitä tehä.

[b]Ceciliah [/b]onneksi olkoon pirssi hankkeesta :)

[b]Maria [/b]toivottavasti rakkineenne alkaa pian taas pelittään. Sähän saat kohta tosi pahoja vierotusoireita meistä ;)

[b]MustaKissa [/b]sä tosiaat repäsit ja kävit pikku ajelulla. Jos sen reissun rasitteet alkaa vaikuttaa viiveeellä bd bd.

[b]Levinia [/b]roppakaupalla tarrasukkia :)

[b]Mellum [/b]paljon onnea terho-ukosta :)

[b]Isa [/b]jännittävää!! Kaikkea hyvää huomiselle ja ohan tässä yö vielä aikaa, tapahtua vaikka ja mitä bd bd bd.

( . ) Eilen oli niiin hyvä kävellä. Nyt iltasella ku eka kerran lähin käveleen niin kappas vaan eipä siittä oikeen tullu yhtikäs mittää :O Potkuriin nojasin ja akan käskin oottaa. Alamasussa tuntu ja haarat levällään sit kai vaapuin ukon porukoille.

Autolla kävin akan kans ajeleen vähä kauempana ja samalla kyläilemässä toivoen ett jotaki alkas tapahtuun. Ukko vaan tuumas, ett elä sit kastele kovin penkkiä :D no en oo vuotanu.

Närästäny on vähäsen ja sitäpä ei juuri vaivana oo ollu. Masusta kuulu äskön [b]naps[/b] ja samoin oli yks muuki päivä. Taitaa olla peipillä samanlaiset nivelet ku mulla ;) Vai olikos tähän jottai muuta selitystä olemassa?

Päivän [b]+++[/b]

*tein hyviä pihvejä :b

*äiti oli kutonu söpön pienet sukat ja tumput :)

*kaveri kävi piiiitkästä aikaa kylässä (siis harvoin käyvä)

Toivoo kovasti, ett alkas tapahtuun ja samalla pelot hiipii olkapäille rienaamaan. Mut nää on näitä normaaleita tuntemuksia mitä pitää vaan läpi porskuttaa.

Iltapalaa vois kehitellä.

Voi jestas, multa tuli tunti sitten reilu klöntti limatulppaa ja siitä lähtien on ollut kohdunsuulla menkkatuntemusta. Vauvaa puskee pyllyään kylkiluita vasten ihan niinku kakkonen syntymäpäivänään. Kun vauva oikein punkee itteensä, tuntuu että hetkenä minä hyvänsä hulahtaa housuihin jotain. Tätähän mä oon odottanut, mutta nyt on kyllä pasmat niin totaalisen sekaisin, etten tiedä, mihin hyppäisin!! Mieskin on poissa puoli kolmeen asti, ei auta nyt kuin rauhoittua.. Miten tämä on aina yhtä jännitävää??!

Eli kotona vielä, mutta viime yönä tuli ekaa kertaa valvottua suppareiden takia, olin niin rätti etten jaksanut kellosta katella kuinka usein tuli, ajattelin fiksuna että enköhän herää jos rupeevat ihan mahottoman kivuliaiksi.... Ja heräilinkin sitten aina välillä, kävin vessassa ja lämmittelemässä kaurapussia, sitten sai paremmin taas unen päästä kiinni! Tämä siis n. klo: 00-03 ja sitten nukuinkin 7.30 asti heräämättä. Ja menkkajuilimista alavatsalla ollut taukoamatta eilisillasta asti....

Tänäaamuna tuli sitten muutama mojova suppari n. 20-30 minsan välein, ihan piti kaksinkerroin taittua ja hengitellä. Lähetin miehen viemään tyttöään kotiin ettei tarvii sitten sitä miettiä jos tulee lähtö!

Vatsa tyhjeni siinä supparin jälkeen ja tuli aika paljon taas verensekaista limaa.....

Menin kuumaan suihkuun ja siitä ne sitten rauhoittuikin.... Toivoin jo pääseväni hommiin tänään...:( Vaikka eihän sitä vielä tiedä ;)

Lykkyä pyttyyn kaikille jotka ovat tänään lähteneet & lähdössä, elän tunnelmissa mukana 100 % !!

Oon taas jotenkin niin " sisäänpäin kääntynyt" tän oman oloni kanssa etten malta muita asioita miettiä, sori...

Voikaahan hyvin kaikki & olette kyllä ajatuksissani!

Pupina 40+2

Onpas moni tänään lähdössä tai on lähtenyt jo tositoimiin. ONNEA KAIKILLE KOITOKSEEN!!!

Jotenkin sitä niin toivoo että pääsis itekkin, mutta saas nähdä. Voi olla että menee vielä pitkäänkin :(

Joka päivä kuitenkin särkee. Yölläkin hain kuumavesipullon, että olo vähän helpottais...

onnea kaikille vauvansa saaneille, keitä en ole vielä onnitellut. Ihana aina lukea vauvauutisia. Tekee aina hyvän mielen.

Ja mansemamman tytsy oli kyllä tosi suloinen :) Ihana pikkunen...

No mä lähden tästä syöpötteleen jotain...

Palailen varmaan myöhemmin, ku tuskin tänään tehdään mitään, että aikaa varmasti on :)

myrtti-rv37+6

Vihdoinkin sait Terhosi maailmaan!

Ja onnea Levinia raskaudesta! Muistan sut meidän alkutaipaleelta kevät-kesältä. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin!!!! bdbdbdbbd!

Jokohan Pupina lähdit, entäs Lydia? Missä Ardisia?

Ihania synnytystarinoita ja vauvakuulumisiakin olen käynyt lukemassa. Tahtoo kans jo!

Nyt pannarin kimppuun...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat