Vierailija

Minkä ikäisenä keskimäärin pikkuihmiset oppivat laskemaan esim. kymmeneen? Tuli vaan keskustelua aamupalalla aiheesta ja arvaukset liikkuivat siellä 3-4 vuoden iässä, menikö sinne päinkään? Oma on vielä niin pieni, että se ei osaa laskea :D

Kommentit (5)

Esim. portaita kävellessään laski askelmat, ulkona laski montako autoa on pihassa, jne.

Ja nyt 3-vuotiaana laskee esim. helmitaululla montako helmeä, montako omenaa on kulhossa ja montako sinne jää jos ottaa kaksi pois, jne. Ja kun sanoin että äiti on 27-vuotias ja Mari (äidin kaveri) on 26, hän totesi että sinä äiti oot sitten yksi enemmän.

Aakkoset osaa, loruna, mutta esim. oman nimensä 7 kirjainta osaa ihan oikeasti, ja tunnistaa niitä tekstin joukosta. Tunnistaa myös perheenjäsenten nimet ja sukunimemme kirjoitettuna, sukunimen tavaamista juuri opettelee. Magneettikirjaimilla osaa kirjoittaa oman nimensä lisäksi äidin ja veljen nimen, isän nimi on vielä hakusessa.

Itse olen ollut aina hyvä matematiikassa, ja opin lukemaan 3 v 3 kk ikäisenä, eli ei ole omena pudonnut kauas puusta =)

Vierailija:

Lainaus:

luettelee numerot kymmeneen, mutta se ei mielestäni ole laskemista, koska hän ei kuitenkaan ymmärrä täysin kaikkien numeroiden arvoa ja suhdetta toisiinsa. Hän osaa luetella numerot. Se on kuin loru. Toki osaa nimetä onko tavaroita yksi vai kaksi vai kolme jne. Mielestäni hän ei kuitenkaan osaa laskea, ainoastaan leikkiä numeroilla.

Ja esim. tänä aamuna totesi: En halua olla kaksi. Olen viisikymmentä ;)

Ei sitten kuitenkaan ymmärtänyt mistä oli kyse ;)

Ehkä nelivuotias osaisi jo laskea (yksinkertaiset yhteen- ja vähennyslaskut, numeroiden arvot ja niiden suhde) ja todella ymmärtää numeroiden päälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

luettelee numerot kymmeneen, mutta se ei mielestäni ole laskemista, koska hän ei kuitenkaan ymmärrä täysin kaikkien numeroiden arvoa ja suhdetta toisiinsa. Hän osaa luetella numerot. Se on kuin loru. Toki osaa nimetä onko tavaroita yksi vai kaksi vai kolme jne. Mielestäni hän ei kuitenkaan osaa laskea, ainoastaan leikkiä numeroilla.

Ja esim. tänä aamuna totesi: En halua olla kaksi. Olen viisikymmentä ;)

Ei sitten kuitenkaan ymmärtänyt mistä oli kyse ;)

Ehkä nelivuotias osaisi jo laskea (yksinkertaiset yhteen- ja vähennyslaskut, numeroiden arvot ja niiden suhde) ja todella ymmärtää numeroiden päälle?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat