Seuraa 

Täällä on ollut nyt aika hiljaista. Pitäiskö ottaa taas viikopinot käyttöön?

Mielipiteitä?

(.) Rautalääkkeet taitavat tehota, kun huimaus helpottaa. Tai sitten oli minulla myös asentohuimausta. Onneksi olo alkaa normalisoitua. Oli kamalaa, kun koko ajan maailma pyöri.

Aika kiireinen viikko taas ensi viikko, saa nähdä ehdinkö paljon palstailemaan. Mukavaa sunnuntaita!

Kommentit (10)

Huooooh, etoo niin pahasti. Koko päivän ollut pahaolo ja mitään ei tee mieli, mutta pakkohan sitä on jotain syödä. Nuudelikeitto menee alas, mustikkakeitto ja leipä. Vetämätön olotila ja väsyttää. Anteeksi valitukseni, vaikka onhan se ihanaa kun oireita piisaa ja tietää olevansa raskaana. :-)

Niin ja mä itken ihan joka asialle ja liikutun tosi helposti. Vähän rasittavaa jo tämä herkkänä oleminen. :-)

Lunta satoi tännekkin, ihana asia!

Rentouttavaa sunnuntai-iltaa!

T: Ona rv 10+0, jo kaksi numeroinen luku! :-)

On ollu puuhaa, ettei koneelle ole ehtinyt. Olo on näin aamuisin ihan hyvä, illat onkin sitte vähän nihkeitä, öklö olo ja väsyttää. Mutta toisaalta olen kiitollinen näistä paremmista aamuista, töissäkin jaksaa paremmin.

Perjantaina kävin tosiaan neuvolassa ja sydänäänet kuulu, joten aika levollisin mielin odottelen parin viikon päästä olevaa np-ultraa. Olen käynyt alkuraskauden uässä, mutta jotenki niiden sydän äänien kuuleminen oli vielä hienompi tunne, kuin sykkeen näkeminen. Jos ja kun siellä np-ultassa vaan kaikki on hyvin, voi sitten alkaa nauttimaan keskiraskaudesta, ja todenteolla suunnittelemaan elämää kahden lapsen äitinä ;)

Mutta rintaliivit on lähettävä ostamaan, enää yhdet vanhat mahtuu, ja tänään sain urheilurintsikat venytettyä päälle! Miten tissit voikin kasvaa näin paljon? Ihan jännittää mennä ostaan uusia, mikähän mun koko oikeen mahtaakaan olla ;) Ostan kyllä ihan tavalliset rintsikat vielä, eihän sitä tiedä miten koko vielä kasvaa, joten imetysrintsikat ostan vasta ihan lopussa.

Jospa tölmistäytyisi tuonne pihalle, kun luntakin vielä on :)

Voikaa hyvin! Emma 9+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanaa kuin lunta tulee täällä etelässä =) tosin ulos ei viitti tuonne tuiskeeseen kauheasti lähteä.

Täällä heräilin vasta kahdentoista aikoihin.

kommentoisin tuota pyörryttämistä sen verran, että itselläni sitä on kanssa ilmennyt nimenomaan aamuisin ja joskus kaupan kassajonossa.neuvolasta sanottiin, että se kuuluu asiaan.ja minulla se johtuu siitä, että mulla on muutenkin alhainen verenpaine, joka on vaan sitten laskenut ja myöskin alhainen hemoglobiini.

olenkin nyt tehnyt niin, että loikoilen joku 5 minuuttia sängyssä sen jälkeen kun olen herännyt.mulla on auttanut, ja suihkustakaan ei tarvitse enään keskenkaiken lähteä pois.

Joku joskus myös kysyin noista apteekista saatavista inkiväärikapseleista, mulla on ainakin tehonnut hyvin.helpottaa todella paljon oloa.paketissa luki, ettei pitkäaikaiseen käyttöön, muuten keskusteltava lääkärin kanssa.mikä mahtaa sitten olla se pitkä aika? soittelen siitä huomenna neuvolaan.

Täällä on ollut ihan samat oireilut kuin muilla..väsymystä, väsymystä, kuvotusta, vessassa ramppaamista, pitää syödä useammin..olen myös huomannut, että mulla on lämpö koholla..voinut olla jopa 37,5..normaali vähän yli 36..onko muilla ollut tällaista? ajattelin siitäkin kysyä huomenna neuvolasta kun sinne soitan.

vielä pitäis jaksaa kolmisen viikkoa odotella tuota np-ultraa.

nyt lähden pesemään pyykkiä.

mukavaista sunnuntaipäivää kaikille =)

enkeli rv 9+5 tai 9+1 ja masuasukki

Vaikka pitkästä aikaa ehkä joutuukin tekemään vähän lumitöitä tänään. Esikko sai vihdoin tehdä lumiukkoja ja nautti ihan täysillä. Toivottavasti lumi pysyisi nyt muutenkin kuin päivän.

Oma olo on tänään ollut ihana! Kuvotus pysynyt aisoissa (melkein) ja huimaus tosiaan loppui. Siis toki ei vieläkään kannata tehdä äkkinäisiä liikkeitä, mutta oli hankalaa, kun sängyssä kyljeltä toiselle vaihtaminen herätti vaikka kesken unien siihen, kun maailma pyöri. Luin asentohuimauksesta netistä ja minulla taisi olla sitä pari päivää. Toki alhaista hemoglobiiniakin nyt hoitelen syömällä rautaa.

Itse olen kertonut muutamalla kaverille. Osalle en ole osannut valehdella, kun ovat arvanneet. Nyt koetan vielä töissä piilotella paisunutta olemustani. Suvultakin yritän piilotella, saa nähdä miten onnistuu. Suku helposti lipsauttaa odotuksen kaikille, joten mielellään kertoisin esikoiselle ja suvulle vasta viikon 12 jälkeen. Tai milloin np-ultra nyt tuleekaan. Esikko (3,5v) ei osaa pitää salaisuutta kuin 10 sekunttia itsellään, joten esikolle ei vielä kerrota.

Ensi viikolla on eka neuvola, silloin on laskujen mukaan rv 10. Vähän jännittää, että kuuluko mitään doplerilla. Esikolla kuului jo tuossa vaiheessa, mutta nyt on vatsanpeitteitä runsaammin.

G: Miten teidän raskautenne ovat eronneet toisistaa. Ja onko lopputulos (tyttö/poika) ollut arvattavissa?

Itsellä esikoinen on tyttö ja pahonvointia oli vain viikko. Mutta silloin olin opiskelija ja siinä vaiheessa opintoja, että lähinnä tein kotoa käsin esseitä ja luin tentteihin. Sain nukuttua myös päiväunia ja levättyä yötkin. Väsymystä ei siis silloin ehtinyt kertyä. Muistan kyllä, että silloinkin alkuvaiheessa olin vähän poissaoleva henkisesti. Niin kuin nytkin. Nyt taas univelkaa on kertynyt jo ennen raskautta. Meidän esikko tosiaan herättelee välillä öisin höpötyksellään tai hän heräilee muuten. Töissä pitäisi jaksaa ja tehdä vielä täydennysopintojakin. Aikaa lepäilylle on vähän ja päiväunia ei tule kyllä nukuttua kuin kaksi kertaa kuussa.. Esikko ei siis nuku enää päikkäreitä. Alussa oli poikaolo pahonvoinnin vuoksi, mutta nyt taas odottelen tyttöä..

Västis ja Taimi 9+2

Mulla on harvinainen päivä, oon ihan yksin kotona!! Usein käyn kyllä yksin yhdessä sun toisessa paikassa, mut kotona en montaa kertaa oo yksin ollu!! Iihanaa! Sanoin eilen miehelle, et vois keksii jonkun paikan mihin menis muksujen kanssa, ni mä saisin rauhassa touhuta, siivota vaatekaapit ym. Mistäs mä taas itseni löydänkään... *punastuu*

Kertomisesta, niin mun äiti, 2 sukulaista ja 1 kaveri tietää, huomisesta sit alan kertomaan jos np-ultrassa löytyy kaveri ja muutenkin kaikki ok. Mua niin pelottaa, ei vielä mitään todistetta et kaverikin löytyis =(

Oisko jollain tietoa, et miten tuulimunassa oireet menee?? Mulla on tissit kipeet, kyökin herkästi, n. 2tunnin välein tulee nälkä ja vessassa saa ravata. Pahoinvointi jäi runsas viikko sitten, mitään vuotoja ei o ollu. Pientä menkkajomotusta tuntuu välillä.

Mua huvitti eilen illalla, kun makasin sohvalla ja mies tuli painelemaan mun massuu. Katoin vähän kysyvästi ja sit sano et hän tutkii missä se mahdollisesti on. Kommentoi kokoajan et tossa on vielä ihan löllö, tässä on kiinteetä ja tääl on taas löllöö... Hih! Kohtu siis ainakin kasvanu massun lisäks.

Juu ei kai täs täytyy mennä tekemää jotai ennenku ryhmä rämää tulee jo takaisin.. Heipat vaan kaikille, palaan huomenna sit jonkinlaisilla uutisilla. Pitäkää peukkuja!!

mamitus rv 12+3

En jaksa lähteä esikoisen kanssa ulos, kun oksettaa ja vatsaa vihloo. Katsoin äsken, että neljä vuotta sitten esikoista odottaessa olen merkinnyt odotuspäiväkirjaan viikon 15 kohdalla, että pahoinvointi helpottaa eikä sitä mainittavasti ollutkaan. Olen tuolloin oksentanut kaikkiaan ehkä kuusi kertaa. Tällä hetkellä mennään niin, että oksennan vähintään kerran päivässä, parhaassa kolme. Oliskohan lapsi tällä kertaa eri sukupuolta...

On kyllä selvästi voimattomampi olo kuin viimeksi. Ehkä ahdistus ja voimattomuuden tunne verrattuna aiempaan raskauteen johtuu siitä, että tällä kertaa on lapsi ja työ, jotka pitäis hoitaa. Stressi ja pelko siitä, että esim. töissä oksentaa (ku sinne on kuitenkin mentävä, ei voi jäädä kotiin, jos kuitenkin tulee paha olo -periaatteella) ja ahdistus, kun lapsi tossa kiukuttelee, kun äiti ei jaksa leikkiä hänen kanssa, tekee sen, että on vielä huonompi olla. Ekassa raskaudessa olen näköjään surutta jäänyt tenteistä ja luennoilta pois pahoinvoinnin takia.

Missä kohtaa olette kertoneet ihmisille raskaudesta? Tietääkö kaikki läheiset jo? Olen edelleen kertonut vain muutamalle kaverille, luotettavimmille. Oma äiti, anoppi, mummini ym. eivät tiedä, eivätkä siis sisarukset tai muutkaan. Naapurin rouva kävi eilen ja kysyi, milloin lapsemme saa sisaruksen. Oltiin vaan ihan hiljaa ja vaikean näköisiä...

Ajattelin, että en kerro kenellekään. Vasta sitten, kun raskaus näkyy, ja itse arvaavat. En tiedä, onnistuuko. On kyllä ollut hankalaa, kun on ollut niin paha olo. Tekis mieli kertoa syy sille, miksi olen niin hiljainen ja vihreä.

Enni 7+4

Iltaa vielä.

kävin lukemassa pinon ja meitin tossa, että saako rautaa muka syödä näin aikasessa vaiheessa? luin että joku syö jo nyt rautaa..onko se sitten jotain apteekista saavaa rautavalmistetta, vai syökö joku vaan enemmän rautaa sisältäviä ruoka-aineita.

Muistaisin niin, että tuolla neuvolassa sanottiin, että ei ole vielä hyvä syödä ennen 12 viikkoa rautavalmisteita.sanoi mullekkin, että tuon viikon 12 jälkeen alotan myös raudan syönnin matalan hemoglobiinin takia.ehkä sitten eri paikkakunnilla on eri opastukset.

Me ollaan myös kerrottu..tai minä olen kertonut vanhemmille, siitä syystä että olen äidilläni töissä.olen myös kertonut kahdelle kaverille.ja ensviikolla pitää kertoa toiselle siskolle.mutta muuten kerrotaan vasta muille vk12 jälkeen.tai sitten kun on np-ultra tehty.

mukavaista sunnuntai-illan jatkoa kaikille =)

Neuvolasta kehoitettiin aloittamaan rauta, koska huimaus oli tosi pahaa. Lähellä oli pyörtyminen joka päivä useasti ja öisinkin pyörrytti. En ollut kyllä lapsen hoito kunnossa. Neuvola on viikon kuluttua, voihan ne siellä sen taas kieltää, mutta syön nyt siihen asti, kunnes neuvola on. En nyt usko, että viikon ajan raudan syöminen voi kamalan pahasta olla. Tai miten näitä suosituksia nyt ottaa. Suomessa ei saa syödä A-vitamiinia, mutta kuten Duracel sanoi, muualla sitä suositellaan. Ota näistä ohjeista sitten selvää.

Olo on täälläkin aamupäivisin ihan hyvä, mutta mitä pidemmälle päivää mennään sitä väsyneempi olo on ja kuvotus tulee jos ruokaa ei tarpeeksi vatsassa. Kenellekään ei olla vielä kerrottu, aikaisempien raskauksien kohdalla kerrottiin jo rvkolla 8 molempien vanhemmille, mutta nyt ajateltiin että antaa olla vielä vähän aikaa. Kerkiävät ne isovanhemmat sitten taas hössöttää. Rvkoja nyt kasassa 11+3 ja niskapoimu-ultra puolentoista viikon kuluttua.

On aika hiljasta juu! Itsekkään ei ole juuri koneelle kerennyt, kun on ollut muuta puuhaa tässä. Kättäriltä tuli vihdoin ja viimein ajat niihin ultriin, ja eka ultra siis np-ultra on 6.2. Olisin halunnut viikkoa aikasemmin sinne jo mennä, kun mä olen ihan varma että raskaus on pidemmällä, kun mitä luullaan, koska oireetkin alkoivta jo reilusti ennen testausta. No mutta toivottavasti ollaan " aikataulussa" että saisi otettua sen niskaturvotus mitan yms.

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa jo helpottamaan, ja hyvä niin. Huimaus vaivaa vieläkin, mutta sekin nyt helpottanut ihan pikkiriikkisen parin pvän sisällä.

Ihanaa kun vihdoin ja viimein tuli lunta, (vaikka tuskin tuo paria pvää pidempää maassa pysyy). Tänään voisi mennä tytön kanssa pulkkamäkeen, jos vaikka raitis ilma jeesais huimaukseenkin.

Mutta nyt ruokaa tekemään! Hauskaa sunnuntai pvän jatkoa kaikille:)

Terv. Falz & rv 9+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat