Vierailija

Onko kukaan tehnyt niin?

Minä haluaisin toisen lapsen, mies ei. Mietin, voisinko " voittaa" jos pistäisin vaihtoon. Yksi lapsi minulla on, lisää tahtoisin ja naimisiinkin vielä. Onkohan maailmassa sellaisia miehiä jotka ryhtyisivät moiseen?

Kommentit (20)

Jokaisella on tärkeitä asioita, joista ei suostu tinkimään. Minäkin tiedän, että lapset ovat minulle niin tärkeä asia elämässä että vain katkeroituisin, jos siitä haaveestani olisin luopunut. Lapsiluvusta toki voisin kompromisseja tehdä, mutta tahalliseen lapsettomuuteen en suosuisi yhdenkään miehen takia.

Me puhuimme mieheni kanssa lapsista jne. ennen sitoutumista. Kumpikin onneksi halusi suuren perheen. Nyt lapsia on kaksi ja vielä ainakin kolmas nähdään osana tulevaisuuttamme.

Vahinkovauva olisi tietysti " kätevä ratkaisu" kyynisesti ajatellen, mutta meille vauvoja ei taida vahingossa tulla. Ekaa tehtiin ihan tekemällä, pelkkä ehkäisyn poisjättö ei siis tod. näk. riittäisi nytkään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ap elää jo uusperhekuviossa ja on se nuorempi nainen, josta joku kirjoitti. :) Siinä onkin syy, miksi mieheni ei halua suoda minulle toista lasta: hänellä on jo itsellään riittävästi lapsia.

Rakkautta meillä on, tai on ollut, mutta tämä tilanne todella syö minua. Tuntuu, että uhraus on kerta kaikkiaan niin iso, etten selviä siitä. Lapseni on minulle kaikki kaikessa ja pidän itseäni säälittävänäkin, kun äitiys on minulle NIIN ISO JUTTU ja silti olen vain yhden lapsen äiti.

Mainittakoon vielä, että miehen ex estää (oman katkeruutensa vuoksi) miestä tapaamasta lapsiaan, joten heistä ole minulle oman lapsen " korvikkeiksi" vaikka niin toivoisinkin olevan.

t. ap

Lainaus:

uhraus jättää tekemättä vielä yksi lapsi kuin sellaisen lasta haluamattoman ihmisen kestää vielä se yksi lapsi.

Sivullinen ei voi määrittää kumpi on isompi uhraus. Eikä sivullinen voi myöskään sanoa, onko toisen uhrauduttava toisen takia. Jos tekee epämiellyttävän päätöksen jonkun toisen ihmisen takia, tekee pääsääntöisesti väärin.

Lainaus:

Vauvakuumeiset naiset eivät ajattele yhtään mitään muuta kuin itseään.

Ja mitähän se vauvakuumeeton mies sitten ajattelee?? Universaalia totuutta ja maailmanrauhaa?

Lainaus:

Kumpi kuulostaa paremmalta: avioliitto ja lapsi vai uusperhekuviot?

Kumpi kuulostaa paremmalta: avioero ja lapselle sisarus sekä kaksi rakastavaa vanhempaa vai avioliitto jossa toinen vanhempi on joutunut luopumaan haaveistaan ja on siksi katkera eikä lapsella ole sisaruksia?

Lainaus:

Hullua heittää roskikseen kaikki jonkun asian takia joka ei vaikuta elämäntilanteeseesi juurikaan.

Miten voit sanoa, että se ei vaikuttaisi elämään juurikaan??? Sehän murskaa koko maailman sen osalta, joka sitä lasta toivoo. Aiheuttaa ikuisen surun josta ei ehkä koskaan pääse yli. Vie lapselta mahdollisuuden sisarukseen. Ainoastaan mies, joka sai tahtonsa läpi, voi olla tyytyväinen tilanteeseen.

Lainaus:

Vasektomian vaatiminen on todella lapsellista, todella tyhmää. Naiset eivät osaa kuin kiristää kunnes saavat mitä tahtovat. Hyvä peruste parisuhteelle.

Mikä vasektomiasta tekee tyhmän? Onko myös e-pillereiden/kierukan vaatiminen tyhmää? Eikö ole itsestään selvää, että se joka ei lapsia tahdo, hoitaa ehkäisyn? Mitä kiristämistä siinä on, jos tahtoo miehen hoitavan ehkäisyn?? Miten ehkäisy voi olla huono perusta parisuhteelle???

Ja jos kerran ei tahdo lapsia, niin miksi ei samalla varmistaisi sitä lopullisesti? Keksin ainoastaan yhden syyn, miksi mies voisi sanoa noin kuin sinä sanoit; se, että mies vaatii naiselta lapsettomuutta, mutta tahtoo silti pitää itsellään takaportin auki.

T: 4

Minusta sinunkaan ei pitäisi tehdä enempää lapsia jos olet valmis riistämään olemassa olevalta lapseltasi toisen vanhemman kun tämä ei suostu tahtoosi?!

Ikävä tilanne kyllä, ymmärrän hyvin et haluat enemmän lapsia. Eiksitä miestä sais mitenkään ylipuhuttua? Miksi se ei halua enempää lapsia? Voisko niihin syihini jotenkin vaikuttaa?

Jos mies ei ole ensimmäisen lapsesi isä niin kiertoon sitten.

Huonoa suhdetta pitää yrittää parantaa, molempien. Jos miehesi kuittaa vauvahaaveesi ohimenevänä vauvakuumeena, hän ei silloin ota toiveitasi vakavasti eikä tee omalta osaltaan mitään parantaakseen suhdettanne. Kerro miehelle mitä ajattelet ja kysy hänen mielipidettään!

Itse vaatisin tuossa tilanteessa miestä hankkimaan vasektomian. Jos hän ei siihen suostu, on asia aika selvä. Turhan usein kun on niitä tapauksia, jossa mies ei tahdo lasta ja nainen jää siksi lapsettomaksi myös, rakkauden takia. Ja sitten myöhemmin, kun nainen ei enää voi saada lapsia, mies jättää naisen ja perustaa perheen nuoremman naisen kanssa. Se siitä rakkaudesta...

Mieti ap tarkkaan mitä teet! Lapsihaaveesta luopuminen on todella suuri asia, eikä sitä päätöstä pitäisi tehdä kovin heppoisin perustein! Miten miehesi on valmis korvaamaan sinulle sen, jos luopuisit yhdestä elämäsi tärkeimmästä asiasta hänen vuokseen?

Miten muuten seuraavan kirjoittanut voi arvioida toisten rakkautta yhden viestin perusteella? Ja mistä sait sen kuvan, että miehellä rakkautta riittää, mutta naisella ei??? Mielestäni ap:llä ja miehellään on vain erilaiset tulevaisuudentoiveet, eikä kumpikaan ole väärässä.

Vierailija:

Lainaus:

Ei kuulosta rakkaudelta tuo teidän liitto ainakaan sun puolelta. Siitä vaan ukko pellolle ja parempaa etsimään. Millainen hän muuten on aviomiehenä ja isänä? Onko teidän yhteinen elämänne tähän asti ihan yhdentekevää?? Minkä hinnan olet valmis maksamaan saadaksesi toisen lapsen?

Naisille lasteteko on myös kysmys rakkaudesta. Minkäs mies tekee jos ei saa lapsiaan tavata. Pitääkö sit lopettaa elämästäkin? ei armaan kannata erota jos ei kestä seuraamuksia. Ainakaan udden vaimon ei tarvitse tollaista sietää. Mies vaan valinta tilanteen eteen. Voipa olla että menettää taas perheensä. Ikävä juttu mutta minkäs teet. kyllä mies tietää kun nuoren vaimon ottaa että tämä lapsia haluaa

mitä ei voi millään tutkimuksella tai rahalla tai menestyksellä määrittää. En ole koskaan kuullut ihmisestä, joka toivoisi että hänellä ei olisi lähimmäisiä!

Käsittääkseni monet erittäin hyvin menestyneet ovat kovin yksinäisiä, kun heillä ei ole niitä oikeita lähimmäisiä ympärillä vaan pelkkiä pyrkyreitä. Voi, miten paljon he olisivatkaan antaneet omasta siskosta/veljestä..!

uhraus jättää tekemättä vielä yksi lapsi kuin sellaisen lasta haluamattoman ihmisen kestää vielä se yksi lapsi.

4 on ilmiselvästi ap itse.

Vauvakuumeiset naiset eivät ajattele yhtään mitään muuta kuin itseään.

Kumpi kuulostaa paremmalta: avioliitto ja lapsi vai uusperhekuviot?

Hullua heittää roskikseen kaikki jonkun asian takia joka ei vaikuta elämäntilanteeseesi juurikaan.

Vasektomian vaatiminen on todella lapsellista, todella tyhmää. Naiset eivät osaa kuin kiristää kunnes saavat mitä tahtovat. Hyvä peruste parisuhteelle.

mutta vaimo jankuttaa asiasta non-stoppina ja suunnittelee " ehkäisyn pettämistä" ?

Ei kuulosta rakkaudelta tuo teidän liitto ainakaan sun puolelta. Siitä vaan ukko pellolle ja parempaa etsimään. Millainen hän muuten on aviomiehenä ja isänä? Onko teidän yhteinen elämänne tähän asti ihan yhdentekevää?? Minkä hinnan olet valmis maksamaan saadaksesi toisen lapsen?

Joko eroat ja etsit itsellesi uuden miehen tai sit teet vain se lapsen, kävi miten kävi. Meillä on 2 lasta ja luku täynnä. Ehdotin miehelle vasektomiaa ja hän ei kuitenkaan halunnut. Minä taas olen tehnyt kantani selväksi että jos vahinko käy niin lapsi pidetään. Meillä toi toinen on vahinko ja seurausta minun vauvakuumeesta. En usko et mies olisi ikinä suostunut toiseen lapseen mutta nyt on asiasta todella iloinen

Eli ei kyllä tuohon tilanteeseen missään nimessä mitään uutta lasta. Ehkä se mies ei siksi sellaista halua kun on jo paskana siitä et ne toiset lapset jäi exälle. Kai se hänestä tuntuis petokselta ja väärältä tehdä uusia lapsia, voisin kuvitella. Miltä se tuntuis sitä uutta vauvaa hoivailla kun toisia lapsia ei pääse edes näkemään?

Elä nyt vaan painosta tuollaisessa tilanteessa olevaa miestä mihinkään lastenhankintaan, koita vähän ajatella miehen tilannetta!! Kauheeta ettet tuon vertaa tajua vauvakuumeessas!

Vierailija:

Lainaus:

mitä ei voi millään tutkimuksella tai rahalla tai menestyksellä määrittää. En ole koskaan kuullut ihmisestä, joka toivoisi että hänellä ei olisi lähimmäisiä!

Käsittääkseni monet erittäin hyvin menestyneet ovat kovin yksinäisiä, kun heillä ei ole niitä oikeita lähimmäisiä ympärillä vaan pelkkiä pyrkyreitä. Voi, miten paljon he olisivatkaan antaneet omasta siskosta/veljestä..!

Itse asiassa minua kuvottaisia ajatus, että minulle olisi tehty sisar vain sen takia, että " sisar kuuluu tehdä esikoiselle, se on suurin lahja" . Tuollainen ajattelumaailma alentaa muut kuin esikoiset toissijaiseen asemaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat