Vierailija

Varasin ajan tutkimukseen Tampereen Mehiläiseen, lukemat -10:n kieppeillä, laseja ja piilareita olen käyttänyt 20 vuotta. Vähän jännittää, kertokaa omia tai tuttavien kokemuksia.

Tuntuu huimalta, että muutaman minuutin operaatiolla voisi saada näkönsä takaisin, mutta niin kai se vain on. Toivottavasti se leikkaus nyt vain voidaan mulle tehdä - ainahan se ei kai käy.

Kommentit (5)

Leikkasi Juhani Pietilä silloisella Lasik-menetelmällä (Pietilä leikkaa Mehiläisessä nykyään). Lähtöarvot olivat -9.5 ja -7, enkä sen koommin ole laseja tarvinnut. Huimaa se tosiaan oli kun yht'äkkiä näkikin ilman laseja :)

Menetelmät ovat 10 vuodessa kehittyneet roimasti, mutta jo tuolloin ainakin minun kohdallani kaikki sujui ongelmitta. Ainoa miinuspuoli oli, että hämäränäkö jäi ehkä hitusen heikommaksi ja silmät ovat kuivahkot (tosin saattaisivat olla muutenkin, silmäni ärsyyntyivät aikoinaan pahasti piilolaseista). Näitäkään "ongelmia" ei nykyisillä menetelmillä pitäisi juuri esiintyä. Kannattaa katsoa Mehiläisen sivuilla olevat esittelyvideot, jos et vielä ole katsonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmalla tekniikalla tehtävä FemtoLasik-operaatio oli ainakin tuttavalleni maksanut 3500 euroa molempiin silmiin yhteensä. Onhan se iso kasa rahaa.

Pietilä minunkin leikkaukseni tekee. Jos siis tekee. Kiitos kokemuksistanne! Enpä ole noista paljon negatiivista kuullut muiltakaan!

ap

Kokemus ei ollut hammaslääkäriä pahempi. Silmien kuivuminen oli alkuun häiritsevää, mutta 3-4 kk kuluttua sekin parani. Ihanaa tämä lasiton elämä!

onko tietoa paljonko maksaa siellä Mehiläisessä? Itseä kiinnostaisi myös päästä laseista eroon (vahvuudet "vain" -5 ja -6). Ainut rajoittava tekijä on se hinta. Toisaalta on se aikamoinen elämänmuutoskin, kun on leikki-ikäisestä asti pitänyt silmälaseja, ne jotenkin kuuluu mulle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat