Vierailija

Mulla sellainen näyttäs olevan edessä ja pelottaa ihan sikana. Valakaa rohkeutta ja kertokaa jos teillä on mennyt suht hyvin ja vähillä kivuilla. Ei sitten mitään veri lentää ja kävi ihan s*tanan kipeetä-juttuja.

Kommentit (9)

Juurihoito tehdään puudutuksessa ja on siksi lähes aina kivutonta.

Joskus hammas ei vaan puudu täysin. Silloin hampaaseen voidaan laittaa muutmaksi päiväksi rauhoittava lääkepaikka, joka rauhoitaa hampaan ja sitten se jo seuraavalla kertaa puutuukin hyvin. Ensimmäisellä kerralla hampaan juurista poistetaan " rassaamalla " hermot ja verisuonet, myöhemmin vaihdetaan tarpeen mukaan lääkkeitä hampaaseen ja sitten juuret täytetään eräänlaisilla kuminastoilla ja hammas paikataan normaalisti. Kun juurista on saatu kaikki hermot ja verisuonet pois, hammas on " kuollut" , eikä tunne enää kipua. Puudutsta ei siis enää myöhemmillä hoitokerroilla tarvitakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yhden yön kärsin niin jumalattomasta hammassärystä (voisin sanoa että tuskasempaa kuin synnytys!) että ajattelin, että juurihoito ei voi olla enää kamalampaa ja jos on avuksi niin ei haittaa kuinka kipeää tekee. No, ei se mukavaa ollut, lähinnä inhan tuntuista se " rassailu" , mutta ei se kipeetä tehnyt. Älä usko kauhujuttuja!

Mulla on kerran ollut niin tulehtunut hammas, että se ei tosiaan puutunut ollenkaan, mutta se oli pakko hoitaa, koska oli niin kauheat säryt. Se oli kieltämättä ihan helvettiä, mutta siitäkin on näin jälkeenpäin hyvät muistot, koska sen koomin en ole pelännyt hammaslääkäriin menoa, lähti siis paha kammo kertaheitolla.

Hyvin se menee! Aivan turhaan pelkäät.

Näin ainakin mulla. Aina on kaikki ollut kivutonta hammaslääkärissä, vaikka olen käynyt YTHS:n lääkärillä (joka ei ole vakuuttanut mua muuten).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat