Vierailija

Aina kun joku kertoo ettei usko tai " halveksii" uskovaisia niin tunnen sääliä/ surua hänen kuoleman jälkeisestä kohtalostaan. Toivon että moni tulisi uskoon. Muita samanlaisia?

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija:

Lainaus:


En edes kailota kaikille ystävilleni, että olen uskossa. Minun mielestäni paras keino tuoda Jumalan nimeä tunnetuksi on elää itse niin kuin raamattu opettaa, ja antaa ihmisten tehdä siitä omat johtopäätöksensä. Mielenkiintoisia keskusteluja on päässy syntymään jo siitä, kun joku ihmettelee, miksi en kiroile. En halua saarnata tai tuppautua. Mutta jos jotain läheisistäni kiinnostaa asioista puhua, he kyllä tietävät, että olen siihen halukas. Jos saarnaisin ympäriinsä, minulla ei takuu varmasti olisi paljoa ystäviä. Saisin saarnata ihan yksiskseni.




Lienetköhän ystäväni;)

Ystäväni siis on uskossa, muttei tuputa, eikä saarnaa. Hänen kanssaan olen asiasta keskustellut ja juuri mielenkiintoisella ja asiallisella tavalla! Paljon mukavempaa, kuin " voi sinua helvetin tulessa palavaa raasua" -jutut...



*15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

juuri minä siis en suostu niitä trakuja jakamaan yms. jota muuten hellarit tekee. itse olen vähän maailmalla seikkailtuani kohdannut myös aika mielenkiintoisiin mielipiteisiin. joidenkin mielestä en ole tervetullut takaisin seurakuntaan.



meitä on moneen junaan ja toimintatavat ovat paikkakunta- ja seurakuntakohtaisia. minä en koe edustavani mitään seurakuntaa, vaan ainut, kenelle olen vastuussa teoistani, on Jeesus ja Jumala. Ihmiset, myös uskovaiset, ovat erehtyväisiä. Todellakin, elämässäni suurimmat selkäänpuukotukset olen saanut uskovaisten taholta. Se ei kuitenkaan saa minua pois uskosta, koska nuo ovat ihmisten tekoja, ei Jumalan.

Uskovaiset ei poikkea ilkeydessään ja pahansuopaisuudessaan muista. Uskotte todella, että rauhantekijät joutuvat helvettiin vääräuskoisina. Jumala jota julistatte ei ole rakkauden Jumala, vaan ankara ja tuomitseva koston Jumala. Mitä sillä on rakkauden kanssa tekemistä?



Niinkuin itsekkin sanoit ap, sinua säälittää ei-uskovat ihmiset, koska jumalasi tulee lähettämään heidät kidutettavaksi ikusiksi ajoiksi. Miten voit uskoa tuollaiseen sadistiin? Milloin ymmärrät ettei ole kysymys rakkaudesta ja ilosanomasta. On kysymys ihmisen luomasta Jumalasta. Nuo tuonajan imiset olivat vielä kovin kehittymättömiä ja sotaisia barpaareja. Siksi ei ole ihmeellistä, että Jumala vaati jopa ihmisuhreja. Se että uhri oli poika ja vielä oma sellainen, teki Jumalasta pelottavan uskottavan.



Usko pohjautuu siis aina Jumalan pelkoon. Kenelle tästä on hyötyä? Miettikääpä sitä.



säälin teitä uskovaisi siksi kun säälitte muita. Ei se usko ole se ainoa onnellise´ksi ja autuaaksi tekevä ja olette olevinanne parempia ihmisiä.

Voivoi sentään.

ei siis haukkua toista huonoksi tai mitään muutakaan. vaan puhua siitä mitä evankeliumi on ei siitä miltä asiat näyttävät ihmisen silmissä, mehän olemme erehtyväisiä vaan se mitä Jumala on siitä sanonut.

Niin, ja monen uskovaisen mielestä olen sitten surkea raukkis, joka ei noudata lähetyskäskyä. Mun mielestä vaan ihan maallisenkin järjen käyttö on sallittua näissäkin asioissa. Enkä suinkaan tutustu ihmisiin " hyökkäystä suunnitellen" . En säälittele ketään. Olen itse ihan yhtä surkea, kuin muutkin.



Niin ja minäkin juon joskus viiniä ja teen sellaista, mitä myöskään kaikki uskovaiset ei hyväksyisi. Kukaan toinen ei pysty toisen sielun tilaa ulkoa päin arvioimaan. Uskonkin, että taivaaseen menee niitä, joita me uskovaiset ei koskaan päästettäisi taivaaseen. Ja osa ulkokuoreltaan pyhimyksiltä vaikuttavista voi jäädä pois. Sen takia minä jätän tuomitsemisen Jumalalle. Ei ihmisellä (vaikka olisi kuinka pyhä olevinaan) ole oikeutta tuomita toista ihmistä helvettiin tai taivaaseen.

Ei tarvita mitään tekoja ei hyviä eikä pahoja. Ei sellainen ideologia häviä koskaan, niin kauan kuin ihmiset jaksaa uskoa. Se luo turvallisuutta niille heikoille joita elämä pelottaa.



Historian valossa kristittyjen raadollisuus oli hyväksyttyä. Jumalan nimissä tehtiin hirveitä tekoja. Ja vielä tänäkin päivänä Jeesuksen nimissä kylvetään kärsimystä. Ihminen on peto ja nauttii, kun saa määräillä ja asettaa mitä hullunpia rajoituksia ihmiselle Jumalan nimissä. Kristinusko on oiva esimerkki miten ihmiset käännetään toisiaan vastaan. Vai mistä luulette kristinuskonn satojen haarojen johtuvan? Ja tietysti vain me olemme oikeassa ja te väärässä. Tähän perustuen ja ihmisen luonteen huomion ottaen eivät uskonnot katoa koskaan. Siihen ei tarvita Jumalaa. Ihminen yksin riittää ylläpitämään tätä bisnestä.



Uskonnot ovat huumetta kansalle ja aina on kysymys vallasta ja sen käytöstä toisiin ihmisiin.

Mielestäni jokainen on vapaa uskomaan tai olemaan uskomatta, mutta raja tulisi mennä siinä, että sen voisi pitää omana tietonaan, ei minua kiinnosta uskotko sinä jeesukseen vai saatanaan vai buddhaan, et ole sen kummempi vaikka uskoisit mihin tahansa noista.

Arvioin ihmisen hänen itsensä perusteella, en sen mihin uskoo tai on uskomatta.

t. se jonka äiti on uskovainen

olen vain uskova, ja haluan jakaa sitä ilosanomaa myös eteenpäin. Miksi minun pitäisi piiloittaa jotain niinihanaa muilta kun voin jakaa iloa eteenpäin?

puilta eli sitä, että on monia tapoja katsoa maailmaa ja ymmärtää elämää. Usko on vain näkemys muiden joukossa. EI ole yhtä totuutta. Miten tahansa kukin ajattelee, MINÄ uskon siihen, että samaan paikkaan me kaikki kuoleman jälkeen päädymme.



Joten älä turhaan huoli muiden kohtaloista, varsinkaan jos he ovat onnellisia elämässään sekä hyviä ihmisiä. Elä ja anna muiden elää. Kuten en minäkään tuputa sinulle tai muille ihmisille omaa näkeymystäni aktiivisesti. Suvaitsevaisuutta.

monet ystäväni ovatkin sanoneet että; et ole yhtään uskovan oloinen..



Kun olen kuulemma ihan tavallinen?? heh.. No ihmisillä on vääristynyt kuva meistä sukiskista. mm. Jehovantodistajien takia ( anteeksi) hehän kiertävät ja tuuppaavat niitä lappuja joka tuuttiin itsekkään en pidä siitä tyylistä tuputtaa.



Koska olen sitä mieltä että tuputtamalla ja pakottamalla ei ketään käänytetä vaan Jumala hoitaa sen meidän puolesta kyllä ja lähettävät ihiset eteen itse kyselemään ja vastauskia saamaa. Jumala kyllä kutsuu jossain vaiheessa kaikkia, se on sitten eriasia miten siihen kutsuun vastaa. Kun meillä on vapaa tahto.

kykene näkemään mitään muuta kuin sen oman uskonne ja vain se on autuaaksi ja onnelliseksi tekevä asia,ette voi nähdä, että esim minä ateistina olen hyvin onnellinen ja tasapainoinen, eikä mua haittaa pätkääkään, jos en taivaaseen pääse, koska en mitenkään voi moiseen satuun uskoa.

Elän todellisuudessa, toisin kuin te.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat