Vierailija

että luulette, että alkoholisti heti " uransa" alussa juo suuria määriä väkeviä?

Alkoholisti aloittaa pienestä, ottaa yhden oluen illassa silloin tällöin. pitää sen vaikutuksesta ja päättääkin ottaa joka ilta yhden oluen. Sehän edistää terveyttä! Alkoholi aiheuttaa riippuvuutta 8fakta), jos sitä juo säännöllisesti, keho tottuu siihen ja haluaa lisää. Näin määrät lisääntyvät.

Ärsyttää, kun tuossa yhdessä ketjussa ollaan kaikki sitä mieltä, että ap nipottaa turhasta, kun on huolissaan alkoholisti isän pojan päivittäisestä oluen juonnista.

Arggg!!!

Kommentit (9)

on tehnyt noin jo 20 vuotta. Lukuunottamatta niitä kausia, kun on ollut raskaana, imettänyt, tai ollut aina silloin tällöin sellaisissa töissä, joissa ollaan ympäri vuorokauden viikon parinkin ajan, eikä juominen sovi kuvioihin. Pitäisikö muka huolestua?

No sitten pääteltiin, että tuollainen mustavalkoisuus on juuri se syy miksi ongelmia tulee, pitää omaksua eurooppalainen alkoholikulttuuri. Tämä tulkittiin heti miellyttävästi niin, että pari lasia viiniä/pari kaljaa mukavasti säännöllisesti viikolla ja viikoloppuna voidaan pitää suomalaista juomakulttuuria yllä.

ja sitten laskettiin viinaveroa, että ei olisi holhousta. Kaikki avoinna mäyräkoirakulttuurin ja nyt juodaan viinaa yhdistelmälle.

nk. eurooppaialsessa juomakulttuurissa on kuitenkin oleellista se että humalassa esiintyminen on tuomittavaa. Sitä ei hyväksytä. Jos ihmisen kontrolli pettää se munaa. Suomessa se on ihan hyväksyttyä. Kellä hyvänsä on vapaa-aikanaan oikeus vetää lärvit ilman että maine kärsii. VAikka MAtti Vanhanen sekoilisi suljetussa piirissä kuinka kännissä, sillä ei olisi mitään vaikutusta uraan. Särö tulisi vain jos kännin takia tekisi jotain, joka on muuten kriminalisoitu kuten ajaisi kännissä.

Euroopassa/jenkeissä jo se että joku perheen ulkopolinen näkee ihmisen kännissä merkitsee säröä uraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siitähän on monta teoriaa. Nyt on ktl tekemässä sitä humalatutkimusta. Tutkitaan miksi jotkut ottaa sen krapula kaljan ja mopo karkaa käsistä. Siinä oli tekemistä hormonitoiminnan kanssa, yms. Jokaisella on yksilölliset aivot. Ajatellaan vaikkapa tupakkaa. Jotkut jäävät riippuvaiseksi ensimmäisen savukkeen jälkeen, ja jotkut polttaa tupakan pari kuussa ilman riippuvaisuutta ja vieroitusoireita. Aivojen kyky tulkita mielihyvä aistimuksia, välittäjäaineet, sosiaalinen ympäristö, kotona opittu alkoholi kulttuuri. Siitä se tilkkutäkki nivoutuu. Av palstalla on mahdotonta ottaa kantaa ihmistä tuntematta että onko kyseessä ongelmajuominen vai ei. :) Onko pullo olutta illassa paha? Entäpä minä, suklaaholisti? Tuleva ylipainoinen kävelevä kansantalouden uhka veromarkoille ;D Jokaisella meistä on " syntimme" ja se joka on synnitön heittäkööt ensimmäisen kiven.

Yleensäkin toistuva säännöllinen nautintoaineiden käyttö haiskahtaa jonkin tasoiselta riippuvuudelta. Huolestuisin ehkä hieman, jos lähipiirissä alkaisi korkki poksahdella päivittäin.

tai pikemminkin luuloja.

itse olen alkoholisti ja tiedän päihderiippuvuudesta kaiken, mutta en katso tarpeelliseksi selittää sitä koska tavikset eivät kuitenkaan ymmärrä.

sen ap kirjoittaman jälkeen ymmärrän, että monessa suomalaisessa taloudessa asuu kaljaa ryystävä juoppo. en ole tiukkis, mutta alkoholin kanssa ei kannata pelleillä. missäs muualla on niin paljon juoppoja, kuin suomessa. onneksi oma mieheni käyttää tosi vähän alkoholia. päivittäin kaljaa ryystävää äijää en huolisikaan.

Mua on pidemmän aikaa järkyttänyt tämä alkoholimyönteisyys, joka armaassa kotimaassamme on vallalla. Mä en ole ollut ikinä absolutisti ja nautin varsinkin punaviinistä ruoan kanssa tai muuten vaan lasin pari silloin tällöin. Mutta törkeintä oli, kun olin RASKAANA ja mua haukuttiin nipoksi Vappuna, kun en ottanut Shampanjaa. Mä en tajua, että se, että skoolasin Vischyllä oli jollekin ongelma, kun mä olin raskaana jo niin, että se näkyi päälle päin. Tiedän, että joidenkin mielestä raskaana ollessa tai imettäessä voi ottaa hieman alkoholia, mutta mun mielestä ei. En juonut edes kahvia kofeiinin takia, enkä käyttänyt makeutusaineita jne....mä sain jatkuvasti kuulla siitä, että eikös toi mene nyt liian pitkälle. Halusin syödä monipuolisesti ja liikkua paljon, en jäänyt sohvalle syömään kahden edestä. Raskaus kestää 9 kuukautta, mun mielestä ei ollut vaikeaa kieltäytyä sen ajan kaikesta minkä itse ajattelin olevan pahasta. Ja olin todella vihainen, ettei edes alkoholin poisjättäminen ollut muidinkin mielestä hyvä asia.....ilmeisesti jotkut vaan potevat omasta juomisestaan huonoa omaatuntoa ja vastaavat näihin kirjoituksiin, sitten, et hei älkää nipottako, varmaan olette kauheita naisia jotka vaan syövät suklaata ja kyyläätte muiden tekemisiä.

Kaikkea ei tarvitse hyväksyä sillä perusteella, että " kyllä jokainen tekee virheitä joskus." On hieman eri asia, jos äiti ajaa autolla kännissä lapset kyydissä, kun jos äiti syö liikaa ja lihoo.

Alkoholismi on aina oma valinta. Ihan aina. Kukaan ei pakota juomaan, ja on turha vedota siihen, että joillakin riippuvuus tulee aiemmin kuin toisille. Kenenkään ei ole pakko juoda.

Alkoholi ei myöskään liity välttämättä sivistykseen mitenkään, vaikka niin monet mielellään juomistaan sillä perustelevatkin. Muistaakseni pari vuotta sitten oli tutkimus, jossa todettiin että " eurooppalaisten juomatapojen" opettaminen suomalaisille nuorille on virhe, sillä suomalaisessa kulttuurissa tämä johtaa alkoholin liikakäyttöön. Kulttuurista ei voi yksinkertaisesti leikata yhtä osaa pois ja liittää siihen toisesta kulttuurista palasen ja olettaa että kaikki toimii moitteettomasti.

Suomalaisissa on huomattavan paljon ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää alkoholia kohtuudella ja tämä on tosiasia joka on tunnustettava.

Alkoholismiin kuuluu sairaudentunnottomuus, eli alkoholisti kokee juovansa sivistyneesti ja pitää muuta väittäviä sairaina. Myös ulkopuoliset ovat usein autuaan tietämättömiä siitä, millaista elämää perheessä vietetään. Älkää ihmiset tuomitko niitä muutamia rohkeita, jotka uskaltavat erota ajoissa eivätkä jää pilaamaan elämäänsä!

Miksi ihmeessä pitäisi odottaa, että alkoholisti pääsee täyteen tuhovoimaansa ennenkuin siihen aletaan puuttumaan? Jos päivittäinen tissuttelu häiritsee vaimoa, miksi ihmeessä hänen pitäisi odottaa vuosia ja tuhlata omaa ja lasten elämää katsomalla miten viina vie miestä? Miksi ihmeessä ei saa pelastautua silloin kun näkee myrskyn, mutta ehtii vielä hyvin uimaan satamaan turvaan???

T: alkoholistin tytär

jotka eivät tee elämässään yhtäkään virhettä. Itse en ole täydellinen eikä minusta koskaan täydellistä tule.

En olisi vielä huolissani jos mies juo yhden oluen joka päivä. En menisi asioiden edelle. Huolestuisin vasta sitten jos määrät kasvaisivat. Nimittäin kokemusta on millasta on elää juopon miehen kanssa. Elämässä ei ollut muuta kuin juominen, eikä se katsonut viikonpäivää. Työtön kun oli niin aika kului paremmin juodessa. Aamulla kun sai silmät auki niin aukesi myös olutpullokin. Kerkesin monta kertaa miettiä että tätäkö elämä on, ainaista juomista. Mutta nyt tänäpäivänä meillä asiat hyvin. Mies sai itsestään sen verran että muutti pääkaupunkiseudulle töihin ja pikkuhiljaa alkoi päästä kiinni oikeeseen elämään. Kai siihen vaikutti myös se että viinanjuonnin takia haimatulehduksia alkoi tulla ja niiden kanssa ei ole leikkimistä. Joten kokemani perusteella en motkottaisi jos nyt sen yhden juo, vaan sen yhden.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat