Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli varasimme risteilyn ja 2 hyttiä, mukana on muitakin kuin meidän perhe. Teimme erilliset varaukset joissa mies on kirjoilla eri hytissä kuin minä ja lapset. Nyt tajusin että meidän esikoisella ei ole muita henkkareita kuin että hänet on merkitty miehen passiin. Eli täytyykö nyt esikoiselle hankkia nopeasti omat henkkarit, vai onnistuuko hänen henkilöllisyyden todistaminen niin että menemme lähtöselvitykseen koko porukka (vaikka onkin eri varaukset) ja esikoisen henkilöllisyys näytetään sitten siitä miehen passista??

Kommentit (9)

Heillä on oikeus tarkistaa kaikkien matkustajien henkilöllisyys, ja esim. minulta taas ei ole koskaan kysytty papereita vaikka minä olen aina se joka varaa matkat ja menee lähtöselvitykseen.

Varmuuden vuoksi on joku henkkari oltava mukana, lapsilta riittänee kelakortti.

Just maanantaina käytiin Tukholmassa, eikä kenenkään papereita tsekattu.

Vierailija:

Lainaus:

Jos kyse on Ruotsin risteilystä niin lähtöselvityksessä tsekataan vain yhden, matkan varaajan henkilöllisyys.

Vierailija:

Lainaus:

että koskaan meidän lapsilta ei ole kysytty henkilöllisyystodistusta, ja jos kysytään, niin minullakin on sellainen tieto että Kela-kortti riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapset on joka toisen viikonlopun isällään. Minä vien heidät sinne perjantain iltalaivalla ja jatkan samalla laivalla takaisin Turkuun. Ex tuo lapset sunnuntai-iltalaivalla, ja minä haen heidät ma-aamuna satamasta.

Olemme siis tukholman suuntaan menossa joten passia ei siis välttämättä tarvitse, mutta joku henkkari varmaan kuitenkin lapsiltakin.

ap

3-vuotiaan kanssa ollaan käyty laivalla ainakin 20 kertaa, ja 11 kk ikäisenkin kanssa jo 6 kertaa.

Viimeisin reissu oli viime to-pe, eikä silloinkaan kysytty henkkareita.

Kela-kortti kuulemma riittää lapsilta henkilöllisyystodistukseksi.

että koskaan meidän lapsilta ei ole kysytty henkilöllisyystodistusta, ja jos kysytään, niin minullakin on sellainen tieto että Kela-kortti riittäisi.

että jos henkkareita kysytään lapsilta, kela-kortti riittää. ja onhan sitten mahdollisuus tosiaan vilauttaa sitä miehen passia jos jotain kyselevät.

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat