Seuraa 

Vauvamme on nyt vuoden ja yhden kuukauden vanha. Olisin kiinnostunut tietämään, millaisia ruokamääriä tuonikäiset syövät. Tavanomainen ruokamäärä esim. lounaalla on vajaa desi lämmintä ruokaa siis esim. riisiä ja kastiketta yhteensä. Sitten saattaa juoda desin tai vähän ylikin maitoa päälle. Sitten joskus tuntuu hamuavan vielä naposteltavaa niin olen antanut leipäpalasen purtavaksi. Onko tämä liian vähän? Olen huomannut, että sitten kakan jälkeen haluaa ruokaa tai juomaa vielä lisää. Nukkuminen on myös omassa rytmissään eikä ole vielä tottunut päiväunia ottamaan samaan aikaan muiden kanssa. Hän tarvitsee kahdet unet päivässä ja ottaa ekat aamulla jo ennen yhtätoista ja hoidossa menevät vasta nukkumaan yhdentoista jälkeen. Lapsi siis leikkii yksinään kun muut nukkuvat. Onko tähän antaa neuvoja? Vauva ei jaksa valvoa, jos on herännyt aamulla 6.30 niin kuin tavallista, sinne melkein 11.30 asti ennenkuin pääsisi nukkumaan.

Kommentit (1)

olen sitä mieltä että kahdet päikkärit on ihan ookoo - niin meilläkin nukutaan! Tyttö herää aamulla n. kahdeksalta ja menee puolilta päivin tunnin unille. Sitten taas neljän maissa toiset saman mittaiset joitten voimalla jaksaa kahdeksaan. Yöuniakin siis riittää joitakin heräämisiä lukuunottamatta 12 tuntia : ) Ole tyytyväinen että ruoka maistuu - voit varmasti antaa enemmänkin jos napa vetää! En usko että vauva osaa ylensyödä. Meillä ongelma on vähän päinvastainen, harvoin saadaan lautasta tyhjäksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat