Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Siinäpä kysymys. Eli jos käyttää puurossa tuttelia niin miten keitätte puuron tavallisista hiutaleista, esim Nalle? Muistaakseni olen kuullut, että Tuttelia ei ole hyvä keittää joten keitättekö puuron veteen ja lisäätte tuttelia jälkeenpäin vai miten? Mietin vaan että jos puuron keittää vaan veteen eikä käytä tuttelia ollenkaan niin puuron enegriamäärä on aika paljon pienempi.

Vauvan puurothan on helppo tehdä, siis valmiista jauheista, mutta ovat vaan aika kalliita verrattuna tavallisiin hiutaleisiin.

Kommentit (9)

Survaisen hiutaleet ensin sauvasekoittimella jauhoksi, keitän vesipuurona mikrossa ja löysennän nanilla tai hedelmäsoseella. Maistuu sihtikurkullekin :)

... ja sitten valmiiseen puuroon voi laittaa korviketta niin samalla puuro jäähtyykin. Keittelen puurot noista tavallisista Nalle-hiutaleista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Prismassa maksaa neljän viljan puuro, 2dl:n tetra 0,32e. 7kk vauvani syö yht. 1 purkin päivässä. Jos tekisin itse puuron ja lisäisin siihen Tuttelia, niin se tulisi saman hintaiseksi, koska Tutteli maksaa 0,42e/tetra. Rupean tekemään itse puuroja sitten kun vauva syö rakeisempaa ruokaa eikä tarvitse enää niin paljon maitoa päivässä.

Tytteli-83 ja neiti 7kk

Teen itse puuron 9kk pojalle näin: vajaa desi nalle pikakaurahiutaleita, vajaa 2 dl vettä, lautanen mikroon täydelle teholle 2 min.

Annan valmiin puuron jäähtyä vähän aikaa ja sekoitan joukkoon 2-3 mitallista NAN-korvikejauhoa. Meillä uppoaa hienosti ilman hedelmäsoseitakin, joskus muussaan joukkoon banaania.

mutta riisipuuron olen keittänyt Nan-maitoon.

Kysyin suoraan Bonan kuluttajapalvelusta, voiko Nan-maitoa käyttää puuron valmistuksessa. Heiltä saamani vastauksen mukaan äidinmaidonkorvikkeesta häviää keitettäessä vitamiineja " taivaan tuuliin" , mutta mitään muuta haittaa maidon keittämisestä ei ole. Ja eipä niitä vitamiineja siinä veteen keitetyssä puurossakaan ainakaan enempää ole ;o)

Meillä käytetään Nalle-hiutaleita ja ihan pakkauksen ohjeen mukaan olen puurot keittänyt (siis aina annoksen kerrallaan ja mikrossa).

Puuro à la Neena:

1 dl vettä

2 rkl puurohiutaleita (Nallea tai Elovenaa)

Mikrossa täysillä 3 min (jos tulee yli, pienennä tehoja)

Valmiin puuron siirrän toiselle lautaselle (jäähtyy nopeammin) ja sekoitan siihen jääkaappikylmää Tuttelia niin, että notkistuu sopivaksi.

..mutta jos innostun käyttämään tuttelia, niin laitan desin nalle-hiutaleita ja 1,5dl vettä, ja teen puuron normaalisti mikrossa. Kun se on valmista annan vetäytyä hetken ja lisään sit tuttelia niin paljon että on sopivan löysää.

Meillä ei vielä ole syöty kuin vauvan riisipuurojauheesta tehtyä puuroa. Tekisin " oikean" puuron varmaan niin että keittäisin puuron veteen, mutta aika kiinteäksi ja sitten " pehmittäisin" sen tuttelilla..

paksumman puuron veteen ( aina jää yli, joten en kauheesti mitan kans heilunu) jonka sitten vielä surautin sauvasekottimella ja laitoin sitte nania siihen sekaan..joten sain sellasen rakeettoman ja löysemmän version..tenava ainaki tykkäs..laitoin monesti jääkaappiin sen vesipuuron ja sitte illalla tarjosin taas löysennettynä nanilla ja lämmitin vaan mikrossa..(en tiä olisko niin saanut tehdä vauvalle..äitini kyllä valitti, että " vanhaa" puuroa vauvalle)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat