Seuraa 

hei! olen säilyttänyt ulkovarastossa (kylmässä) lasten pehmoja ja nyt kun otin ne sisälle huomasin että ne haisee tunkalle ja jotenki kummalle,homeelleko?! eli voiko ne kylmässä ottaa kosteutta ja

homehtua,ovat olleet pahvilaatikossa?

uskaltaako niitä antaa lapsille jos pesis vai laitanko roskiin?

siis näkyvää kosteutta ja hometta ei oo.

tulipa sekava viesti,no kuiteski kysyn:)

Kommentit (3)

Homeesta jos on pienikin epäily niin roskiin vaan, se on senverran vaarallinen juttu etten leikkisi sen kanssa.

Ja mitään mitä ei halua menevän pilalle en laittaisi kylmään ulkovarastoon, ei vaatteita, leluja, rattaita tai muita tekstiiliä.

Ikäväkyllä vaikka ne olisivat tiiviistikin pakattuna, ne saattavat siellä homehtua. Kosteus kulkeutuu niihin kun ilma on kosteaa.

Läheltä olen seurannut tuttavaperheen lasta joka sairastui homeen vuoksi ja se ei ole mitään kivaa, loppuikänsä saa lapsi kärsiä hengitystie ongelmista.

Ja jos pehmoleluissa on saattanut olla jo sinne vietäessä jotain kosteutta, esim jos lapsi on laittanut suuhunsa jotain osaa pehmolelusta, tai tullut pulautusta tms. niin siitäpäs homeitiöt vasta innostuvatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli ulkovarastosta löytyneitä (en ole itte vieny, jääny joltakin ja saatiin ottaa) pehmoleluja ois meilläkin. oon ajatellu, että pesen ja jos tuntuu et on turvallisia ja puhtaita sitten niin voin ottaa käyttöön. mut jos ei puhdistu tai menee ihan pilalle niin sit täytynee heittää pois... en todellakaan tykkää heittää mitään roskiin, mutta jos ovat oikeesti roskia niin sit kai täytyy.

koneella ja kuumassa puhdistuis kai parhaiten, mut pesuainetta oon miettiny... että jääkö leluihin jotain myrkkyjä? ehkä koitan sit niillä pesupähkinöillä kun tilaan. ne on ymmärtääkseni myrkyttömiä tai ainakin turvallisempia kuin kemikaalit.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat