Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

noin tunti ainakin.

Kommentit (12)

Jos ette ulkona vietä aikaa yhdessä, niin laita edes päiväunille pihalle! Aivot tarvitsevat happea.

Paremmin löydät hiekkalaatikkoseuraa sinäkin jos lähdette liikkeelle. Kysele vaikka naapurustosta onko teilläpäin mitään kerhotoimintaa tai asukaspuistoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos niin kuinka pitkiä aikoja?

Itse olen tosi laiska ulkoilun suhteen. Joinain päivinä ollaan hiekkalaatikolla ehkä tunnin verran. Mutta ei todellakaan läheskään joka päivä, hyvä jos kerran viikossa. Koira käytetään arkisin kerran päivään ulkona. Mut siihen menee ehkä noin 15min, joskus pidempään. Vauva 8kk ei oikein viihdy rattaissa.

Koen pikkasen huonoa omaatuntoa tästä asiasta. Mutta mutta pitäis saada ittensä liikkeelle ja etsiä joku puisto missä olis muitakin.

Mutta tosiaan, miten teillä muilla?

Ja päivittäin kyllä on rattaissa, tai no viitenä päivänä viikossa, mutta ei kauaa viihdy.

Tiedän kyllä ulkoilun tärkeyden mutta jotenkin päivät hurahtaa niin nopeasti ettei ehditä ulos.

Aamulla ylös noin 6.30, siitä puolentoista tunnin päästä on jo valmis unille ja nukkuu noin 2h. (monesti minäkin)

Sitten lounas, vaipatukset, vaatetukset, oma laittautuminen. Ja yleensä tässä välissä käytetään koira. 15-30min. Sitten pitääki olla taas jo nukkumaan menossa.

Unet, välipala, mies kotiutuu ja "perheaika" alkaa. Illasta ottaa monesti vielä yhdet unet.

Laiska mikä laiska. Olis pakko ottaa itteä niskasta kiinni.

T:ap

mutta ihan päivittäin en itse ulkoile. Kun ei tuo 7 kuukautinen vielä tarvitse puistoja tms niin välillä vaan lykkään hänet ulos nukkumaan ja teen itse kotitöitä. Välillä kyllä tehdään pitkiä kävelyretkiä vaunujen kanssa, jotta minäkin saan liikuntaa.

Minä käyn tottakai lasten kanssa ( 2 v ja 4 kk) joka päivä. Lisäksi käyn itse vielä lenkillä, kun mies tulee töistä kotiin.

Johan minä itse hyppisin seinille, jos joutuisin olemaan päivä tolkulla kotona/sisätiloissa. Ettekö te itse ihan oikeasti kaipaa raitista ilmaa???

Esikon ollessa pieni, kävimme 4 kertaa viikossa ulkona talvella tai huonolla ilmalla.

Kesällä tuli päivittäin ulkoiltua.

Yhdistän siihen aina jonkun tekemisen. Näin tulee mielekkäämmäksi ulkoilu itselle.

Nykyään viemme ison 5 kertaa viikossa kerhoon ja takaisin. Noin 20 min, suunta. Ja sen lisäksi viemme paperiroskat rattailla kerran viikkoon. noin 15 min suunta.

Lähikauppaan kävelee 30 min ja siinä yleensä toinen jo nukahtaa.

Kun jokainen päivä käytte ulkona, oppii toinen olemaan rattaissa.

ulkoillut, kun ei se osannut kävellä ja oli talvi, niin mitä siellä tekisi? Välillä (1-2 krt/vk) käytiin puistossa keinumassa ja vähän hangessa konttaamassa, mutta yleensä oltiin vaan puolisen tuntia. Unet kyllä nukkui ulkona, joten eiköhän se ihan tarpeeksi saanut raitista ilmaa.

lasten kanssa ulkona oloa.Anteeksi nyt vaan. Itse on laiska olemaan ulkona mutta isomman lapsen kanssa se on jo pakko ulkoilla jotai 2h päivässä ja nuorempi tulee tietysti mukana.Meillä on nyt 2 lasta joista toinen täyttää 5 ja toinen 2.silloin kun oli vaan yksi laspi joka oli alle vuoden niin ulkoiltiin vaan tunti päivässä kun en jaksanut kahdesti lähteä ja se riitti silloin.Mutta tuo tunti on kyllä ehdottoman tärkeä ainakin olla. Sitten alettiin kun laspi oli 2 vuotta niin ulkoilla ainakin 2 tuntia päivässä.Tunti kerrallaan.nykyään se on pakko viedä koska ainakin tuo vanhempi riehuu sisällä muuten hirveästi. Ei ne neuvolan suositukset että 2h päivässä ole ihan tuulesta tempaistu.Tiedän ettei kaikki ole ulkoilmailhisiä mutta ulkona on hyvä opetella silti lasten kanssa olemaan.pienen lapsen kanssa joka ei vielä enempi leiki niin voi vaan käydä kaupassa ja lenkkeillä ja mitä vaan. Sehän on vielä tosi rentoa mutta vanhemman kanssa pitää sitten leikkipuistoissa istua ja sellaista koska ei ne jaksa pelkästään kävellä ulkona tai istua rattaissa.elämä ei aina ole helppoa.ulkoilustakin tulee tapa kun opettelee.kyllä se siitä.

T:laiska äiti

Meillä tosin lapset nukkuivat 1,5-vuotiaiksi kaikki päiväunensa rattaissa, joten ulkoilmaa on tullut riittävästi. Vasta 1-vuotiaana aloin ulkoiluttaa esikoista säännöllisesti leikkimässä ulkona. Toinen oppikin sitten jo touhuamaan mukana reilusti nuorempana.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat