Vierailija

Oliko se niin, etytä vasta sitten kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Vai joko voi ennen sitä. Mulla olisi viikko vielä kuukautisten alkuun, mutta paha epäilys on, että olen TAAS raskaana.

Kommentit (9)

JOS olisit tullut tässä kierrossa raskaaksi (n. viikko sitten), olisi alkio vasta nyt kiinnittymässä kohtuun ja muutaman päivän kuluttua istukka alkaisi erittää raskaushormonia. Silloin siis aikaisintaan mahdollisuus plussaan, herkimmillä testeillä (n. 10 vrk hedelmöityksestä). Myöskään raskausoireet (paha olo, väsymys ym) eivät ala viikkoa ennen menkkoja, tosin voihan kiertosi olla eri pituinen kuin normaalisti...

Mulla on vissiin jotenkin huippuherkkä elimistö. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä ja jokaisen neljä edellistä raskautta olen tiennyt varmaksi jo ennen testin tekoa, vaikka olen testit tehnyt noin viikon sisällä kun olisi pitänyt alkaa. Nyt on sama juttu kuin ennekin vihlovaa alavatsakipua, alaselkäsärkyä ja suurentuneet kipeät rauhaset rinnoissa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siis, että vain aina silloin kun olet ollut sitten raskaana taitaa uskaltaa jo melkein onnitella. Itse ensin epäilin voiko sitä olla mahdollista tietää tai aavistaa raskaus ennen kun kuukautiset on jäänyt pois ja onhan se. Vieläpä just noilla sinun oireilla sillä VAU:n sivuilla luki näin:

"Alkio kiinnittyy kohtuun noin viikko hedelmöityksen jälkeen. Useimmat eivät huomaa tapahtumaa lainkaan, mutta joillekin alkion kiinnittyminen saattaa aiheuttaa tiputteluvuotoa ja kuukautiskipujen kaltaisia tuntemuksia alavatsassa.

Erilaiset tuntemukset rinnoissa ja rintojen arkuus ovat yksi tavallisimmista raskausoireista. Ensimmäiset tuntemukset saattavat tulla joillekin pian alkion kiinnittymisen jälkeen päiviä ennen kuin seuraavien kuukautisten kuuluisi alkaa. Rinnat saattavat tuntua turvonneilta ja kosketusaroilta."

Ei mulla ei ole yleensä kipuja ennen kuukautisia. Ja kuukautisten aikanakin on kivut polvitaipeissa, siksi tämä epäilys. Yleensä olen rauhassa odotellut, mutta nyt on vähän nihkeä fiilis, mutta eipä sille mitään voi jos vauva tulossa olisi vaikka myönnän, että kuukautisten alkaminen helpoitus olisikin. Taidan kuitenkin odottaa testin kanssa ettei tule väärää negaa, vaan saa sitten kunnon vastauksen. Kalenterista tarkistin, että alkamispäivä ihan tarkalleen on ens keskiviikko jos väli on sen 30pv.

Ei meillä hätää olisi vaikka perhe kasvaisi. Asumme ihan upouudessa kodissa, jossa viisi makuuhuonetta ja maalla kun ollaan on iso piha ja muut tarvittavat jutut, autokin jo tila-auto. Olin vain haaveillut jo palaavani työelämään. Kun olen lasten välissä saanut hankituksi kaksikin ammattia, mutta vain muutaman vuoden työkokemusta. Nuorin lapsistamme on 2v3kk ja toinen tästä myöhemmästä sarjasta 4v11kk ja sitten meidän nuoruuden huuman tulokset on jo 17 ja 15- vuotiaat. Mulla ikää on 35v ja ukolla 39v.

Minulle tuli jonkinlaisia oireita jo 5 päivää ennen kuukautisten oletettua alkua joka olisi ollut kp29 ja vahvan plussan testasin 2 päivää ennen (kp27). Mutta epäilen, että ovulaatio oli ollut aiemmin, noin kp 12.

Se voi kans jo melkein hedelmöityshetkellä sanoa, että nyt tärppäsi. Olisko noi nyt niitä ns. kiinnittymiskipuja, joita voi olla aivan raskauden alkuhetkillä. Mun siskolla on kans ollut kipuja molemmilla kerroilla just vähän ennen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Ja vielä ihan mielenkiinosta utelen, miltä tuntuisi jos olisit rakaana, kun lapsia kuitenkin on jo neljä ja minkä ikäisiä edelliset on?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat