Vierailija

Olin ihan ihmeissäni, kun 2-vuotisneuvolassa teetätettiin NUPPIpalapelejä? Onko kaikissa neuvoloissa näin?

Kommentit (16)

Ja poika oppi kahdessa viikossa tekemään 9 palan pelejä. Aikaisemmin ei siis osannut laittaa edes kahta palaa yhteen.

Enemmän on siis kyse kaiketi siitä, että mitä niiden lapsosten kanssa tekee, kuin ihmelapsista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vähän huvitti kun poika teki just kotona 96-palaisen palapelin... tosin neuvolan " tasotesti" on sellainen että suurin osa sen läpäisee ja sillä ei kuulemma ole tarkoitus nähdä kuinka hyvä lapsi on jossakin vaan se, että tekee ikäisensä tasoiset perusasiat... ehkä 3-vuotiaan ei sitten tarvitse tehdä muita kuin nuppipalapelejä - tiedän sellaisia 3-vuotiaita, jotka eivät tee minkäänlaisia palapelejä.

Ei mun mielestä ratkaisevaa ole palojen määrä vaan se, onko kärsivällisyyttä ja taitoa laittaa paloja paikalleen. Muistiakin tietysti vaaditaan, mutta se ei taida noin pienille olla yleensäkään ongelma. Joululahjaksi tuli pari kahden palan tavallista palapeliä, niitä lapsi ei vielä osaa tehdä. Tietää mitkä palat kuuluisi yhteen, muttei osaa vielä laittaa.

Hyvä esimerkki on kun meiän tyttö 2,5v tekee 30 palan palapelejä kun on sattumoisin kiinnostunut palapeleistä. Hänen serkkutyttönsä 4v ei osannut tehdä 9 palan palapeliä kun ei oo koskaan kiinnostunut edes asiasta.

meidän poika teki myös 2v. 50 palan palapelejä, nyt poika 8v ja huomattavan hyvä hahmotuskyky edelleen. Sosiaalisissa taidoissa olisi kyllä vähän petrattavaa. Toinen poika on 1v.10kk ja tekee niitä 25 palan muumipalapelejä eli hahmotuskyky hallussa tälläkin pojalla.

Sellaisen 2v2kk tekee itse. Nuppipalapelit on osannut jo kauan aikaa... Sellaisia, jossa olisi useampia paloja ei meillä edes ole. Pitäis varmaan ostaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat