Vierailija

Itse huomaan että töihin paluu on vähentänyt leipomisinnostusta selvästi, varsinkin kun töissäkin leivon aika paljon... Kerran viikossa yritän kuitenkin paistaa pullaa ja tehdä kahvikakkuja joskus aina pakastimeen vieraiden varalle. Myös sämpylöitä teen melko usein. Kotona ollessani tein myös ruisleipää, mutta en enää jaksa innostua siitä.. =)

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ennen kun olin opiskelija, työtön tai äitiyslomalla, leivoin monta kertaa kuussa. Leivoin pakkaseen erilaisia pullia, kinkkusarvia, sämpylöitä ja patonkia. Lisäksi leivoin mokkapaloja, marja- ja omenapiirakoita. Synttäreille tein aina vaikka mitä, samoin jouluksi. Nyt minulla on uhmaikäinen esikoinen ja teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä. Leipominen on tosi vähäistä ja aina pitäisi tehdä vaan jotain tosi nopeaa. En jaksaisi kokeilla uusia ohjeita ja pullatkin tuntuvat vievän kauheasti aikaa. Kaupasta ostetaan kuitenkin omasta mielestäni aika vähän leivonnaisia, joten nyt niitä vaan vissiin ei sitten syödä siinä määrin kuin ennen. Toiveita kyllä on... Jään taas kotiin mammalomille ja leivinuunin lämmittäminen on helpompaa, kun on kotona. Ehkä tämä taas tästä...

kun ei kaupassa myydä sellaista, mitä voisin syödä. pakko leipoa, kun lapsi nukkuu. en nyt jaksa ajatella naapureita... pullaa en jaksa leipoa, eli en syö pullaa tms.

Ennen joulua leivoin useana päivänä viikossa kuivakakkuja, torttuja, pipareita ym. Meillä 3-vuotias on innostunut leipomisesta joten välillä on leivottu hänen kanssaan töiden/hoidon jälkeen tai viikonloppuna 3 iltana peräkkäin kun lapsi on aina halunnut leipoa kun on kotiin päästy. Esim. helppoja keksejä on kiva tehdä.

Sämpylöitä, leipiä tai muuta suolaista en yleensä leivo. Suolaisia piirakoita silloin kun on tulossa vieraita tms.

Ehkä 2-3 krt kuukaudessa tulee nyt leivottua ja aika perusjuttuja vaan.

Kotona ollessa vähintään kerran viikossa, välillä useaminkin ja kokeilin vaikka mitä reseptejä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat