Vierailija

Mulla on puoli vuotta vanha Aeg-Elektrolux. Näyttää siis pesuajan. Käynnistän sen aina painamalla AUTOMATIC -nappulaa.

Kun kone oli uusi, automatic -ohjelma kesti aina 97-99 minuuttia, nyt se aika on pikkuhiljaa noussut ollen nyt 108-109 minuuttia. Onko kellään aavistustakaan miten tuo pesuaika määräytyy? Pesukone saman merkkinen ja siinä tietyllä ohjelmalla aika aina sama.

Kommentit (9)

että kun kone tunnustelee jollain tavalla astoiden määrää (siis painoa) ja pesuaika määräytyy osin tämän mukaan, niin voisko ajan myötä jotkin osat löystyä niin et kone luulee tiskiä olevan enemmän ja lisää näin pesuaikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen siis tarkkaillut tuota aikaa tässä kotiäitinä tuon puoli vuotta. Meillä kone käy vähintään 2x päivässä, useinmiten kolme. Alkuun siis oli tuon alle 100min aina. Ja myöhemmin on noussut 1-2 minuuttia kerrallaan tietyin väliajoin, kuukauden välein tai jotain. Nousee ensin, minuutilla, sit saattaa olla seuraavat kaksi kertaa taas sama vanha ja sen jälkeen muuttuu pysyvästi minuutin ylöspäin.

Astioiden määrästä/painosta ei ole kiinni ja kun ainut käyttäjä olen minä, ei huuhteluasteessakaan suuria eroja ole.

Joku mainitsi huuhteluveden sameuden... ÖÖÖ... saattaa olla tosi tyhmä kysymys nyt, mutta onko huuhtelukirkasteella jotain merkitystä asiaan? En ole sellasita koskaan ennenkään käyttänyt, mutta kun ekaa kertaa konetta käynnisteltiin, kaveri kaatoi näytepaketin huuhtelukirkastetta koneeseen. Silloin siis oli pienemmillään se aika...

AP

Mutta ohjeen mukaan automatic toiminto tarkoittaa sitä että kone tarkkailee huuhteluveden sameutta ja sen mukaan pesee niin kauan kunnes on puhdasta. Astinpaesukoneen täyttöastekin vaikuttaa aikaa eli täydempi kone vie pitemmän aikaa.

ja määrittää pesuajan sen mukaan.

Testaapa onko ohjelmassa jotain vikaa pesemällä tosi likaiset astiat ja sen jälkeen vaikkapa melkein puhtaita laseja. Jälkimmäisessä tapauksessahan pesuajan pitäisi olla huomattavasti lyhyempi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat