Vierailija

Tuli tuosta alkoholi-ketjusta mieleen...

Itse ehdin polttaa enemmän tai vähemmän kymmenisen vuotta, kunnes tulin raskaaksi ja lopetin kokonaan. Olen aina kuitenkin kokenut hallitsevani tupakointiani ja pitänyt tarkoituksella useita viikkojen-kuukausien mittaisia taukoja tupakoinnissa terveyshaittoja vähentääkseni.

Aluksi poltin vain baarissa, mutta paljon kerralla. Myöhemmin kavereiden " seurana" ja baarissa, sitten tuli vaihe etten taas polttanut selvinpäin jne. Pisimmillään olen polttanut päivittäin vajaan vuoden, mutta riippuvaiseksi en siltikään tullut, vaan tapa oli helppo lopettaa, kun aloin kauhistelemaan kuinka " pitkään" nyt onkaan tullut poltettua ihan huomaamatta.

Voisiko sillä olla vaikutusta tuohon riippuvaisuuteen, etten ole koskaan kokenut itseäni tupakoijaksi, vaan mieltänyt itseni aina " oikeasti" tupakoimattomaksi. Lähisuvussani ei kukaan myöskään polta, enkä voisi kuvitellakaan, että polttaisin jonkun sukulaiseni nähden. Olen myös muuten kiinnostunut terveysasioista, syön terveellisesti ym. ja pelkään monia sairauksia. En siis ajattele, että en MINÄ voisi koskaan sairastua vakavasti. Siksipä en aio enää polttaa satunnaisestikaan.

Onko muita, jotka polttavat silloin tällöin ja pystyvät oikeasti myös olemaan polttamatta/lopettamaan vaikka kokonaan helposti?

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat