Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Etsitään uutta autoa ja nyt vasta selvisi mulle, että kaupunkimaasturit ei oo vaan sellaine viaton kulutushömppä, tyyliin kallista on mutta mitä siitä, ne rahat menis muualle jollei autoon.

Nehän kuluttaa kaupunkiajossa ihan sairaasti bensaa verrattuna normaaliautoon. Ja kun ne syö sitä bensaa niin ne puskee pakokaasua ulos helposti kaks kertaa niin paljon kuin tavallinen auto. Jotkut superturbomallit jopa yli kolminkertaisesti kauppakassiin verratuuna.

Kun kattelee tätä talvea ja tietää ilmastomuutosskenariot niin mä olen vahvasti sitä mieltä että ne pitäisi kieltää. Kaupunkimaastureille ei ole mitään perustetta kaupunkiajossa. Jokainen joka sillä ajaa on täydellisen piittaamaton idiootti joka ansaitsee kaiken mahdollisen halveksunnan mitä ikinä irti lähtee.

Sivut

Kommentit (121)

Tässä puhuttiin autoista. Rikkaiden citymaasturit on moraalittomia, ei meidän vauvan vaipat. Ne on ihan eri juttu, eikä kuulu tähän. Ylipäänsä mikään, mitä mä teen, ei kuulu tähän.

Ne on aina ne muut!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

JA nelosen KALTAISIA tää palsta on pullollaan. " me matkustellaan joka vuosi poari kertaa ulkomaille, ja autotallissa on pari uutta autoa plus shoppaillaan joka kuukausi sitä ja tätä"

Ymmärrän että sun kaltaisesi idiootin on vaikea ymmärtää sitä, että jotkut pystyvät näkemään rahan ylikin, kaikilla ei kosahda kusi hattuun jos rahaa on enemmän, vaan jotkut pystyvät näkemään suurempiakin kokonaisuuksia ja toimimaan sen mukaan.

Helppoahan se tietysti on aina omat paskat teot oikeuttaa sillä, että toteaa muiden vaan olevan kateellisia, ja OIEKASTI haluavan toimia yhtä lyhytnäköisesti ja tyhmästi.

Vierailija:

</p> <p> <br /> Vierailija:</p> <p>[quote kirjoitti:

Jos viittisit kateutesi keskelläkin lukee tän ketjun. Nelonen oli trollaaja, joka vaan nauraa sun kaltaisillesi idiooteille.

Älä puhu potaskaa. Minä olen opiskeluaikana tehnyt rakennuskulttuuri-inventointeja Turun seudulla ja ajanut silloin sillä parjatulla pikku Toyotalla jokaikisen saaristomaatalon pihaan pikkuteitä.

Ihan hyvin meni. Niillä autoilla ne paikalliset itsekin ajavat. PAinavat autot eivät välttämättä helpota asiaa yhtään, kun tie ei kestäkään alla. Ja ne on vaikeampi traktorilla vetää ojasta.

Vierailija:

Lainaus:

aa tuhlattavana, kun aalto veisi perheen. Vilpittömästi tätä toivon nelosen kaltaisille kusipäille.

Jos viittisit kateutesi keskelläkin lukee tän ketjun. Nelonen oli trollaaja, joka vaan nauraa sun kaltaisillesi idiooteille.

" Jotkut superturbomallit jopa yli kolminkertaisesti kauppakassiin verratuuna."

Ja korjasi sen jälkeenpäin että melkein kolme kertaa ja kulutuksen mukaan.

Tiedän, että lentokoneet saastuttavat, mutta en siltikään suostu pysymään kotimaassa, vaan matkustamme 2-3 kertaa vuodessa.

Meillä on rahaa, ja käytämme myös sitä. Käyttöä vartenhan sitä hankitaan, ei siksi että se makaisi tileillä koskemattomana.

Minulla on itse asiassa tosi paljon ystäviä, niin paljon että ei millään meinaa ehtiä kaikkia tavata!

T:4

Muutoin

Kia Sorento kaupunkikulutus 17.6 litraa/100km

Kia Carens kaupunkikulutus 7.3 litraa/100km

Kia Picanto kaupunkikulutus 6.2litraa/100km

En jaksa muista, mutta ei syytä epäillä etteikö ois saman suuntaisia

noiden citymaastureiden ja thaimaanreissujen aiheuttamaan saastumiseen verrattuna.

Vierailija:

Lainaus:

Jos ajaisimme vanhalla Corollalla, mutta emme kierrättäisi, lajittelisi jätteitä tai käyttäisi kestoja lapsillamme, emme todennäköisesti ärsyttäisi sinua lainkaan.

Kysymyshän on valinnoista eikä kenenkään yksittäisen ihmisen valinnat yksin tuhoa maailmaa mutta muodostavat kokonaisuuden joka sitten tuhoaa jos joka hemmetin perheessä pitää olla kaksi maasturia! Ei siinä paljon kierrättämiset auta kun pöristellään noilla kamalilla maastureilla....

T: eräs, jonka isoisä asuu Kakskerrassa, käyn siellä 1-2 kertaa viikossa

Vierailija:

Lainaus:

Älä puhu potaskaa. Minä olen opiskeluaikana tehnyt rakennuskulttuuri-inventointeja Turun seudulla ja ajanut silloin sillä parjatulla pikku Toyotalla jokaikisen saaristomaatalon pihaan pikkuteitä.

Ihan hyvin meni. Niillä autoilla ne paikalliset itsekin ajavat. PAinavat autot eivät välttämättä helpota asiaa yhtään, kun tie ei kestäkään alla. Ja ne on vaikeampi traktorilla vetää ojasta.

mutta ne eivät ole turvallisia auton ulkopuolella oleville. Niistä näkee pienet lapset huonommin kuin matalammista autoista.

Eikö just lehdissä ollut juttua siitä, että citymaasturit kaatuvat helposti?

Ja tälle, joka ylpeilee maastureillaan, reimateceillaan ja thaimaan lomallaan: eikö riitä, että saastutat autoillasi - pitääkö vielä tuhota ilmakehää huvikseen tehdyillä pitkillä lentomatkoilla?

Jotkut kantavat koko maailman tuhoutumistuskaa hartioillaan, toiset on niin " hyväitsetuntoisia" , että tuohoavat planeettaa ilman minkäänlaista syyllisyyden häivää.

Tervemenoa sitten vaan myrskyn silmään. Kyllä se teidänkin talo jonain päivänä vajoaa meren alle, kun merenpinta nousee ilmastonmuutoksen kiihtyessä. Ja koko saari menee sileäksi, kun kunnon hirmumyrsky iskee (joita on tiedossa lähitulevaisuudessa ilmastonmuutoksen kiihtyessä).

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat