Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Menetkö sanomaan, että älä enää laihduta, tuijotatko vai annatko olla?

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen.

Kommentit (19)

Tai siis yrittää kuluttaa kaloreita lähinnä. Ei ole kyllä epäilystäkään siitä, etteikö olisi syömishäiriö, kukaan ei luonnostaan niin laiha ole. Ja tytöllä on vielä aika paljon vaatetta päällä, mutta eivät ne peitä sitä, että luuranko on. Kerää kyllä aika paljon kauhistuneita katseita siellä heilutellessaan pieniä painoja hiiirveän pitkiä sarjoja putkeen ilman taukoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yksi kaverini on vain toipuva anorektikko, mutta vieläkin tosi pahan näköinen - JA TIETÄÄ SEN KYLLÄ. Hänelle silti auotaan päätä aika usein siitä laihduudesta. Huoltahan se tietty osittain on, mutta ei auta yhtään.

En sano mitään, mietin että onko hän sairas vai sellaista tyyppiä joka ei liho. On mulla tuttu joka on tosi laiha vaikka syö ja herkuttelee. Muuten näyttää terveeltä. Ja kun ei tiedä niin parempi olla hiljaa vaan.

Osa ihmisistä on nimittäin luonnostaan tosi laihoja ilman sen kummepia laihduttamisiakin!

Esim. itse olin pitkälle yli parikymppiseksi hurjan laiha, vaikka söin ja yritin kaikin keinoin lihoa. Painoin 44kg, pituutta siis 165 cm. En vain lihonut! No, sittemmin kaiketi hormonitoiminnan tms. muutoksen myötä ongelma korjaantui, mutta siis kärsin nuorempana siitä, että olin tosi luiseva.

Kamalinta oli kuunnella sellaisia MUKA-kohteliaisuuksia, jotka minusta olivat vain verhottua ilkeyttä: " voi kamala, kuinka laiha sä oot!"

Eli pitäkää mölyt mahassanne. Ette kaiketi - toivon mukaan - kenenkään ylipainostakaan lausu mitään päin näköä, älkää myöskään laihuudesta. Ties miten arka aihe se jollekin voi olla!

En sano mitään. Mielessäni tunnen harmia hänen puolestaan mutta anoreksia on sairaus, josta pitää itse(kin) päättää parantua. On jo vaikeaa läheisellekin kommentoida ongelmista, joten miten sen voisin tehdä tuntemattomalle?

Taisin ilmaista itseäni huonosti. Eli tuo jumppa tuli vain mieleen, kun siellä olen anoja eniten nähnyt. Kaverilleni on kommentoitu mm. ravintolassa!

itse olen tosi hoikka, en vain liho vaikka söisin mitä. Kuitenkin haluan pitää kunnostani huolta ja käyn salilla, koska esim. aerobic kuluttaa liikaa tästä vähästäkin lihasta.

Ei kaikki ole laihduttamisen takia urheilemassa :)

Eiköhän tässä puhuta nimenomaan selvistä tapauksista eikä terveistä laihoista. Anoreksia kun vie sellaisen rajan yli, jonka jälkeen ei enää voi olla terve. Olen itse pyörinyt eri saleilla yli kymmenen vuotta ja 2 - 3 sellaista tapausta on tullut vastaan, joita ei _kukaan_ voisi arvella luonnostaan laihaksi. He muistuttavat lehtikuvien kuolemaa tekeviä anorektikkoja, totaalisesti pelkkää luuta ja nahkaa (ml. kasvot).

Anorektikot eivät muuten ole lihasmassaa hankkimassa, elleivät tee lyhytkestoisia sarjoja salin puolella. Jos heitä näkee porraskoneessa nitkuttamassa tuntikaupalla tai jumpassa pomppimassa, ei kyse ole lihasmassan lisäyksestä, sillä näitä liikuntamuotoja ei käytetä massatreeninä.

No oikeasti, mitäpä sitä voi tehdä muuta kuin antaa olla? Enhän voi olla varma, johtuuko henkilön laihuus anoreksiasta vai jostain sairaudesta. Voisin vain pahoittaa jonkin mielen, jos lähtisin huomauttelemaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat