Vierailija

Olisko vinkkejä miten saada palapelistä taulu? Onko olemassa 48x68cm kokoisia taulukehyksiä?

Miten ootte muut tehny niitä?

Kommentit (11)

Ostettiin jostain halpakaupasta oikean kokoinen kehys (siis semmonen, jossa on pohja ja lasi, ei mitään erillisiä kehysreunoja). Maksoi jotain 20 euroa.

Palapeli siirrettiin pohjan päälle. Teipillä laitoin takapuolelta kulmista, reunojen keskiosasta ja muutamasta kohtaa keskeltä kiinni.

Jotkut liimaavat kokonaan, mutta minä laitoin vain teipeillä muutamasta kohtaa kiinni, että voi halutessaan joskus palapelin purkaa.

Sitten lopuksi lasi päälle, ja taulu seinälle!

lasilla yleisimmin, mutta ainakin ikeasta löytyy menenkokoisia muovillakin. Toinen vaihtoehto on sellanen palapeliliima (harrastekaupat, kirjakaupat ainakin), sitä levitetään palapelin päälle oikealle puolelle ja siten pysyy kasassa. Vois sitten kehystää vaikka samalla tavalla kuin taulut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voiko kontaktimuovilla päällystää palapelin? Ja jos voi niin miten kannattaa tehdä? Pitääkö takaa vai edestä liimata? Vai onko palapeliliima vai erikeepperi parempi?♧

Palapeliliima osoittautui omaan 1500:n palan palapeliini täydeksi sudeksi. Kolme kertaa laitoin aina uuden kerroksen, eikä pidä vieläkään. Taakse laitoin kontaktin ja ei pysy vieläkään! Kehykset pitää jostain hommata, kun tietäisi vain mistä..

Älkää mitään palapeliliimaa käyttäkö. Itse tein niin, että tein palapelin kokoon (1000 palaa) sopivan kovalevytaustan. Siihen sopivasti ihan perus puuliimaa (erikeeper tms.) ja palapeli siihen kiinni taustapuolestaan. Hyvin pysyy, mutta liiman määrän kanssa pitää olla tarkka, ettei se tursua palojen välistä palapelin pinnalle. Toisaalta taas riittävästi liimaa, että palat tarttuvat kunnolla kiinni. Palapeli näyttää normaalilta, toisin kuin niillä palapeliliimoilla :) Toki palapelejä voi päällystää kontaktimuovillakin. Olen päällystänyt pienempiä palapelejä ja toimii. Kontaktimuovissa on vain se ongelma, että pinta kiiltää turhan paljon.

Vierailija

Itse olen vasta15 ja äiskä anto joululahjaksi ensimmäisen palapelin missä oli liimakin. En oikein ymmärrä miten saisin sen kasattua tauluksi. Voisikohan tavallisen palapelin päälystää kontaktimuovilla ja laittaa kehyksiin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai oikeasti kukaan tuollaista enää tee. Joskus 80-luvulla tehtiin, mutta että vielä....

Niin. Ei niitä aivoja osattu silloinkaan käyttää, joten miksi aloittaa koskaan? Ja kas, tyhmiä onkin koko ajan ja joka paikassa enemmän ja enemmän.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat