Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Millaiseen taloudelliseen tilanteeseen olette tehneet kolmannen lapsen? Onko hänelle ollut huushollissa valmiina oma huone, vai oletteko asuneet pitkään pienemmässä? Millaiset ovat nettotulonne? Millaisen auton tarvitsette? Millainen sosiaalinen tukiverkosto teillä on?

Kommentit (3)

Isommilla tytöillä oli yhteinen huone ja vauva nukkui meidän huoneessamme. Itseasiassa huone järjestys on edelleen tuo sama, vaikka muutimmekin pois rivaristamme, koska aloimme rankentamaan omaa taloa. Pääsemme muuttamaan kun kolmonen on suunnilleen 2v. Mikään pakko ei vielä olisi ollut kolmiosta luopua, siinä kun oli aivan loistava pohjaratkaisu ja reilusti säilytystilaa, mutta nyt oli hyvä hetki toteuttaa talohaaveet, joten laitoimme asuntomme myyntiin.

Taloudellinen tilanne on aika hyvä. Yhteenlasketut bruttotulomme olivat ennen äitiyslomaa n. 7000 euroa/kk. Nyt ovat toki pienemmät kun olen hoitovapaalla. Autona meillä on Ford S-max, hyvin mahtuu kolme istuinta takapenkille. Takanakin kun on täyskokoiset penkit. Tavaratilaakin on reilusti. Tukiverkostoa ei juurikaan ole. Hädäntullen saamme kyllä apuja, mutta pääasiassa itse perheemme asiat hoidamme.

Muutimme isompaan kun kuopus oli 3 vee, mutta vieläkin hän nukkuu isosiskon kanssa samassa huoneessa. Autoa meillä ei ole, eikä tukiverkostoakaan anoppia lukuunottamatta. Päiväkoti on meidän tukiverkosto.

Nettotulomme ovat nyt noin 5300, mutta kuopuksen syntyessä pienemmät. Ei meillä ole koskaan varaa lomailla ulkomailla koko perheen voimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin raskaana jo toisen synnytyksen jälkitarkastuksen aikoihin. Itse olin kotihoidontuella ja mies työtön. Edelleen asumme kerrostalokolmiossa. Tuloinamme Kelan tuet. Autoon saattaa mahtua kolme turvaistuinta, emme vielä ole käyneet autolla missään koko perhe kerralla. Tukiverkostoa ei ole oikeastaan minkäänlaista. Mies opiskelee nyt, minä olen lasten kanssa kotona. Ovat 1, 2 ja 3v.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat