Joko lapsesi kieli on tarttunut metalliin kiinni tänä talvena?

Vierailija

Meidän ' kullannupulla' kävi tänään niin :( AI AI AI AI

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Meillä ei ole ko. vahinkoa vielä käynyt, mutta olen miettinyt, että mitä ihmettä teen jos niin tapahtuu. Vahtia yritän mutta onhan se mahdollista että niin silti käy.

Tarkoitan siis sitä, että jos ollaan jossain ulkona niin ei siellä ole lämmintä vettä vieressä ja ei sitä lasta voi siihenkään jättää, että " äiti hakee lämmintä vettä" . Meillä siis 3v tenava ja esim. hoitoon lähdettäessä bussipysäkin katos on just sellainen, että odotan milloin tenava lättää kielensä siihen rautaan vaikka kuinka yritän vahtia. En haluaisi sanoa, että " sitä ei saa sitten koskea kielellä" koska silloinhan muksu just tekeekin niin kun kieltää! Vaikka sanois että tekee kipeää. Niin eli ei tuossa tilanteessa voi lähteä takaisin kotiin (200-300 metriä) hakemaan vettä ja jättää muksua siihen bussipysäkin tolppaan roikkumaan. Enkä haluaisi alkaa kiskomaan...

Soitatteko jollekin että " tuo kuumaa vettä" vai miten olette toimineet? Kaikkiko vaan kiskaisee ja sitten tulee verta ja pala pois (oppispahan kerrasta kyllä - itse en ole koskaan jäänyt kiinni kielestä niin en tiedä).

Vierailija

mitä jos syljellä irrottaa sen kielen? Siis omalla syljellään. Sehän on lämmintä... Ja ei sitä lämmintä vettä ole useinkaan mukana. Vai pitäisikö tästä lähtien kulkea termospullo mukana...

Vierailija

Onneksi vain ylähuulen keskikohta tarttui ja suurempia vahinkoja ei tullut, verta valui vähän aikaa. Toivottavasti oppi. Itse iskin kieleni joskus 2-3 -vuotiaana lattaraurtaiseen porraskaiteeseen. Äiti lähti sisälle hakemaan vettä ja minä repäisin itseni irti. Sattui älyttömästi ja verta tuli pitkään. Varmaan ensimäisiä lapsuusmuistoja.

Minä olen kyllä sanonut, että pakkasella ei saa koskea suulla metalliin, kun se tarttuu kiinni ja sitten sattuu ja tulee verta. Tuntuu ymmärtävän (varsinkin nyt, kun se tapahtui), mutta tietysti unohtaa välillä. ikää himpan vaille 3.

Vierailija

metallit on pinnoitettu. Itsellä on joskus kieli jäänyt mattotelineeseen :D Olin jo aika iso ja oli pakko kokeilla :D Itsellään se irtos kun antoi kielen rauhassa lämmittää rautaa. Eli älkää repikö sitä lasta irti ja yrittäkää rauhoittaa lapsi odottamaan kielen irtoamista itsellään.

Vierailija

Meillä siis 3v tenava ja esim. hoitoon lähdettäessä bussipysäkin katos on just sellainen, että odotan milloin tenava lättää kielensä siihen rautaan vaikka kuinka yritän vahtia. En haluaisi sanoa, että " sitä ei saa sitten koskea kielellä" koska silloinhan muksu just tekeekin niin kun kieltää!

[/quote]

Meillä samanikäinen poika on kova tutkimaan kaikkea, tutkii vaikka jotain metalliin kerääntynyttä kuuraa nenä kiinni siinä. Korkeintaan voi yrittää kääntää pojan huomiota muualle, mutta ei ainakaan sanoa, että älä vaan nuolaise sitä. Aina ei voi lähteä poiskaan, esim. nyt juuri bussitolpalta. Tota tarkoitin, kun aikaisemmin sanoin, että en ihmettele, jos joskus jää kieli kiinni metalliin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat