Onko hormonikierukka niin hyvä, että sellainen kannattaisi laittaa?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

mutta se oli niin pientä, että pikkuhoususuoja riitii. Hinta oli jotain 170 e, puolet sain Kelalta takaisin, sillä kyseessä oli sairauden hoito.

Vierailija

Minulla toinen hormonikierukka nyt. Ensimmäinen laitettiin esikoisen jälkeen. Ilmetin kierukan kanssa vielä aika pitkään, puolivuotiaaksi täysimetystä ja siitä muutama kuukausi osittaisimetystä. Minulla kuukautiset jääneet kokonaan pois. Ensimmäinen kierukka oli vähän alle kolme vuotta, otettiin pois, kun haluttiin lisää lapsia. Nyt taas tirrien synnyttyä hormonikierukka jälkitarkastuksessa matkaan. Täysimetys loppui tirrien kanssa jo reilu 3 kk iässä, kun ei ehtinyt mitään muuta tekemään kuin imettämään, mutta osittaisimetystä jatkoin kunnes herrat olivat 9 kk vanhoja ja hampaiden käyttö sen verran riipiväksi, että lopetin. Enpä usko, että hormonikierukka imetykseen vaikutti.

Oikeastaan mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut, paitsi tosiaan menkkojen jäänti pois ja se on vain plussaa. Tietenkään kaikille ei sovi, mutta monille aivan loistava ehkäisymuoto. Laittaminen sattui vähän, mutta ei nyt erityisen kipeästi, mutta sekin tietysti vaihtelee.

Vierailija

kierukka maksoi noin 170e. mitään en saanut takaisin koska pwlkkää eehkäisyä ei lasketa sairauden hoidoksi. ekat 3kk meni loistavasti ja menkat pieneni. sen jälkeen menkat alkouivat pidetä vaikka määrä oli sama. kierukka poistettiin noin 1v laittopäivästä koska menkat kestivät kaksi viikkoa. lisäksi hormonikierukka aiheutti minulle yhtälailla haluttomuutta kuin pileritkin...

Vierailija

aiheutti masennusta. Vuodot eivät loppuneet vaan jatkuivat samanlaisina. Jatkuvaa, kipeää supistelua varsinkin jos kyykötti. Pillerit olivat minulle sopvat, horm.kierukka ei. Ja ehti olla paikallaan 1,5v.

Vierailija

Hinta on noin 170 euroa ilman Kelan korvausta, jota ei siis saa jos kierukkaa ei ole kirjoitettu sairauden hoitoon (runsaat kuukautiset tms.). Meillä ei ainakaan neuvolassa lääkäri saanut kirjoittaa sairauden hoitoon, pari vuotta sitten olisi onnistunut. Laitto ei juurikaan sattunut, otin tuntia ennen Burana 800mg.

Vierailija

Mulla oli hormonikierukka ja tiputteli ensimmäisen puoli vuotta, ennen kuin tuli itsellään pois. Nyt sitten olen menossa laittamaan uuden kierukan kokeilumielessä, toivotaan että tällä kerralla menisi paremmin.

Lainaus:

Puolisen vuotta tuli melkein joka päivä tiputtelua, mutta sen jälkeen ei ole tullut tippaakaan verta/tuhrua! Suosittelen!

PS: Ehkäisyteho on melkein sataprossanen :)

Vierailija

Ensimmäisen Hormonikierukan otin Esikoisen syntymän jälkeen, sillä minulla oli Erittäin Runsaat kuukautisen, mutta HORMOONIkierukan jälkeen loppuivat kokonaan... =)

Kokeilin myös KUPARIkierukkaa, mutta se ei käynyt minulle, sillä lisäsi vain vuotoa ja sai istua koko ajan wc-pöntöllä, joten poistatin 1 vko:n jälkeen... =/

Poistatin Hormonikierukan, kuin esikoinen oli 2 v, sillä aloimme "tekemään" pikkukakkosta ja 2 kk päästä tärppäsi... =)

Pikkukakkosen syntymän jälkeen laitoin Uuden Hormonikierukan ja on ollut nyt n. 2,5 v, mutta kova hinku olisi poistaa, kun tahtoisi jo uuden vauvan... =)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat