***~ Enskattaret perjantaihin ~***

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

täällä ollaan lähdössä neuvolaan, palailen varmaan sitten uudemman kerran...mikäli pystyn istumaan. Pukamat teki nimittäin come backin (eivät olleetkaan kokonaan poissa mutta oireet vähentyi hieman), ja taas on pers tulessa. Auts :(

Mutta nukkumisasiaan. Mä yleensä nukun tosi tosi hyvin - tai sitten valvon keskellä yötä sen 3-4h. Mutta noita kukkumisöitä on siis harvoin. Saan kai olla tosi kiitollinen, sillä tällainen n.10h yhtäjaksoinen nukkuminen lienee aika epätyypillistä tässä tilassa... Sen oon itse huomannut tosi tärkeäksi, että jos uni ei tule, niin sänkyyn EI SAA JÄÄDÄ PYÖRIMÄÄN. Sänky on vain ja ainoastaan nukkumista (hmm ja joskus jotain muuta) varten :) Tietokoneen avaaminen ei varmaan kans oo mikään hyvä juttu kun taitaa aktivoida noita aivoja aika paljon, mutta siihen mä kyllä sorrun kun eihän keskellä yötä oikein ole muutakaan tekemistä kuin surffailu.

Nyt laittamaan naama ja tukka kuntoon ja sitten neuvolaan!

Kivaa perjantaita kaikille!

Makkara 37+4

iidalinnea
Seuraa 
Liittynyt19.12.2004

Täällä on ollut vikkeläsormisia enskoja liikenteessä jo kovasti paljon! Mukava kun luettavaa - jos nyt vielä muistaisi mitä kommentoida...

Aurora ja muut katkonaisia öitä viettävät; täällä sama juttu jo nyt! Silloin tällöin saan nukutuksi pidemmät yhtäjaksoiset unet, mutta yleensä heräilen parin tunnin välein. Näin lomalla tuo nyt ei ole haitannut, mutta hirvittää miten jaksan töissä jos öisin ei saa kerättyä voimia. No, sen näkee ensi viikolla. Eilenkin olin ihan varma, että simahdan heti kun reissussa meni koko päivä. Mutta mitä vielä, sain odotella unta ja kauan..

Makkara oli saanut inhottavan vaivan takaisin. Valmiiksi voisinkin jo kysyä, että milläs nuo pukamat noin periaatteessa pitäisi saada häädettyä kun/jos ilmaantuvat kiusaksi? Pikaisesti parempaa oloa sulle!

Toivon tosi, tosi, tosi paljon suppareita teille, joilla la on mennyt tai ihan kohta. Ihan käsinkosketeltavaa tuo odotuksen tuoma tuska ja kärsimättömyys jota joudutte kestämään. Tsemppiä ja jaksamista!!

Omassa masussa on ollut tänä aamuna erittäin virkeä ja vilkas pikkuinen. Vähän säikähdin kun sängyssä köllöttelin hetken aamupuuron jälkeen, koska yks kaks tuntui hirmuinen viiltävä kipu keskellä vatsaa. Onko muilla ollut tämmöisiä tuntemuksia? Mietin, että voisiko nuo vauvan reippaat liikkeet saada aikaseksi tuollaisia tuntemuksia?

Nyt pitäisi jaksaa siivoilla. Äitini tulee illalla yökylään ja muutoinkin mukvampaa viettää viikonloppua siistissä kodissa. Taitaa vaan siivouksen tahti olla hidas jos noita tuntemuksia vielä tulee.

Voikaa hyvin ja ihanaa viikonloppua kaikille!

t. iida-linnea 27+2

Vierailija

Tai siis kiva kun on lunta mutta toi tuisku! :( Mites uskallan lähteä kävelylenkille kauppaan hakemaan välipalaa tänään..uh!

Meillä on kova suhina töissä.. Haastatellaan mun seuraajia. :) Enää 25 työpäivää jäljellä! JEE! Illalla ja viikonloppuna puuhastellaan sitten kovasti kotona. Vielä on keittiössä pikkasen tekemistä (vetimet puuttuu sekä muutama sähköhomma), työhuone viimeistellään jotta tää mamma pääsee sisustamaan Tiitiäisen huonetta! Vaunut pitää hakea, sekä tuleva täti haluaa ostaa Tiitiäiselle sängyn, joten sekin varmaan haetaan LA. Huh huh! Puuhaa riittää mutta kylläpä ponkaisin sängystä tänä aamuna kumman pirteänä. :)

Kauheesti te olitte yöllä surffailleet.. huh huh..

Auroran ¿pömppö¿ on kyllä ihana! Näytin sitä miehellenikin ja hän pullisteli silmiään kun alkoi vertailemaan mun masuun.. ;) Siinä mulla oli sitten hauskaa kun kyseli että onko tää mun masu sitten jotenkin iso vai.. hih.

Unettomuudesta puhuitte.. Mullakin on välillä ollut onkelmana se että heräilen monta kertaa yössä.. Välillä ei meinaa saada unen päästä kiinni. Nykyisin olen illalla pitänyt lämmintä kaurapussia harteilla ja välttänyt kaikkea sokeripitoista. Lämmin kaakao tai tee johon laitan hunajaa, on olleet kuitenkin ihan hyviä ¿iltajuomia¿. Ja miehen viereen kun pääsee tuhisemaan ¿ oli se evakkoaika sen verran ankeeta kun yksin aina kävi nukkumaan ¿ ompi sekin omiaan kun tuhistaan vierekkäin.

Nea kävi yöllä ajelemassa tuiskussa ja tuiverruksessa.. Selvisittekö hyvin yöllisestä keikasta?

Siruakin vähän jänskättää sunnuntai. :) En ihmettele yhtään. Kovasti tsemppiä nyt vaan ja positiivisia ajatuksia ja suppareita sinne!!!

Voi Makkaraa ja pukamia! :( kurjaa.. Tule kuitenkin kertomaan neuvolakuulumiset jahka ehdit!

Mykis ¿ kuulostaa nuo vuoristoradat ja sf-mitat ¿lupaaville¿.. Jospa hiljalleen hommat alkaisi teilläkin etenemään ja Hippis näkisi päivänvalon! :)

Hauskalle idealle kuulosti toi Poppiksen miehen idis näyttää taskulampulla valoa Räpsylle! ;) LOL Tosin meidän Tiitiäinen varmaan mönkis karkuun sitä valoa ja pysyis masussa vielä pidempään..

Nyt taas hommiin! Mukavaa perjantaita kaikille!

Mammis + Tiitiäinen 30+0 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija

yritän esseetä kirjoittaa, mutta ei vain irtoa mitään :( Vielä pitäisi ainakin 1,5 sivua saada tekstiä, mutta ei ei ei. Ikinä ei ole ollut näin vaikeaa. Monesti, vaikka aloittaessa kirjoittamaan tuntuu siltä, että " en kyllä millään saa edes vähimmäismäärää kirjoitetuksi tästä..." niin useimmiten on käynyt niin, että olen joutunut tiivistämään, muokkamaan jne. jottei esseestä tulisi liian pitkää :) Tällä kerralla ei vaan oikeastikaan irtoa mitään.

AURORA, täällä myös noita nukkumisongelmia. Ne alkoi jo silloin lokakuun alussa, en sen jälkeen ole yhtä kokonaista yötä nukkunutkaan (herranjestas, kohta tulee 4kk ettei ole nukkunut kokonaisia öitä :O). Mutta kummasti tähänkin on jo tottunut. Ja parin viime viikon aikana olen jopa saanut nukuttua esim. 3 tuntia kerrallaan (kerran jopa 5 tuntia)! Se on paljon, kun pitkään oli sellainen kausi, etten nukkunut edes tuntia kerrallaan. Heräilin 5-8 kertaa/yö, mutta nyt se on vähentynyt 3-5 kertaan yössä. Mulla ei kyllä ole mitään kotikonsteja millä voisi parantaa noita yöunia. Voin tarjota vain vertaistukea :)

Äääääh, pitää kai yrittää taas sitä esseetä...........

Vierailija

enää kukaan olla tänään kirjoittelemassa tänne...

Laitan vielä noita mun torstaisia kuulumisia tähän uusiksi, eli

Keskiviikkona en ehtinyt kirjoitella lainkaan, taiskin olla eka kokonaisen päivän tauko palstailussa;) Olen jotenkin ihan poikki ollut ja tänään oli vielä se tenttikin johon eilen sit koitin lukea.. Mutta nyt taas täällä asemissa!=) Taas tosin poistuin tentistä oksentamaan ja jäi yks tehtävä tekemättä, mut menee kyllä läpi. Oli sen verran helppo case onneksi=)

Poppis, taasko oot sortunut yökukkumiseen?! No, saattaa olla että mä olen kans ens yönä tikkana pystyssä kun tentti ohi ja suht helpottunut olo sen takia. Jaksaa taas valvoa ja nauttia;=)

Aliinalle onnittelut tytöntylleröstä:=)

Titi kyseli lääkärikäynneistä, mulla oli eka lääkäri np-ultran kanssa samaan aikaan eli rv12+6, sit oli rv24-26 tarkastus ja rv36-38 tarkastus. Eli kolme lääkärikäyntiä!

Mykis, mä en ole miettinyt tota rotavirusjuttua, vaikka lukenut olen paljon mainoksia kun niitä tuntuu joka paikassa olevan. Mut jos neuvolassa suosittelevat niin varmasti käyn ottamassa!

Leenis, just noin lasket viikot eli 29+3 oikein tänään (perjantaina) :))

Sitten lähettelen PALJON suppareita hanille, sirulle, poppikselle, sjt:lle, Mykikselle ja hermionelle urakalla *sup sup*. Jatkakaahan nyt iisan ja aliinan vauva-aaltoa!! Viikonloppuna ois jo kiva saada jotain vauvauutisia=)

Eilen sain taas napattua masukuvan, alkaakin olla vikoja kuvia mun " pömpöstä" . Tässä linkki kuvaan:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/ Aurora-79/Masukuvia/?action=view¤t=Rv354.jpg

Mieskin just kotiutu HIFK-Jokerit matsista, jospa sitä sais unen päästä kiinni kun sen viereen kömpisi..

Onko muuten muilla yöunet tosi katkonaisia? Mä nukun max 2 tuntia sikeästi sit taas jotenkin herään. Eli koko yö sellaista pyörimistä sängyssä ja koko ajan tietoinen missä mennään, eli sellasta kevyttä unta vain=( Alkaa vaan olla aika väsy jo tähän kun muutenkin joka paikkaan sattuu, niin ois kiva edes yöt nukkua hyvin!! Mitäs hyviä " unilääkkeitä" sitä kotikonsteista löytyy, muita kuin lämmin maito;=)??

Aurora & Poitsu rv35+6 / rv36+3

Vierailija

[color=FF00FF]Täälähän on ollut ihan mahdoton määrä yö kukkujia liikenteessä, olikin mukava tulla koneelle kun oli jo tällekkin päivälle pitkä pino =)

Meilläkin oli pientä valvoskelua, mutta vaikka unta ei niin riittänyt, niin en vaan kertakaikkiaan jaksanut sängystä nousta.. Noh, onneksi sain vielä aamupuolella unen päästä kiinni ja aamulla olikin sitten vaikeuksia nousta=)

Jaahas, eilen tuli NIIN omanapaista tekstiä, että nyt pikkusen jotain muuta:)

Poppis: Kaikki sympatia sulle.. Nää yli menneet päivät on jotenkin ollu todella tylsiä, vaikka tekemistä on kuitenkin koko ajan ollu, ei kyse ole siitä, niin jotenkin sitä on vaan kovin levoton ja odottaa ja toivoo ja etsii merkkejä synnytyksestä ja ja ja vaikka mitä. Toivon todella että teidän räpsy nyt ees tajuaa tulla omin avuin sieltä masusta maailmaan, kun meidän tiiti ei sitä näytyä ymmärtävän..

Niin ja nyt en oo sata varma mutta kysyitkö sä jossain vaiheessa multa sitä sitteri hommaa?? Noh mulla on sellanen mielikuva että kysyit. Eli me ostettiin sitteri. Ei kai siihen ihan vastasyntynyttä saa laittaa mutta täytyy vielä tarkemmin kysyä, onko siihen joku tarkka ikä raja. Senhän saa ihan mahuu asentoon, eli sitä asentoo sit kai ihan vauvana tulis käyttää.. jos joku viisaampi osaa neuvoo niin olisin kiitollinen=)

Han.. Mä voin kuvitella että ei kyllä tässä vaiheessa raskautta enää kauheesti irtoo järkevää tekstiä esseeseen =D Eiköhän ala pää täyttyä kaikesta muusta kuin koulu jutuista!

Henna oli kanssa valvonu kipujen kanssa:( Kurja homma!! Mä tosin olisin ihan täppeissäni jos johonkin sattuis ja vois kuvitella sen liittyvän synnytykseen ;)

Neakin oli piipahtanut pitkästä aikaa.. onpas sullakin noita viikkoja jo=) Noh, jospa sielläkin alkaa kohta jotain tapahtumaan!!

Iida linnea oli saanut vauvalle hoitopöydän, kiva=) Oli se vaan niin kiva saada sinne kaikkia tavaroita laitettua.. voih, meillä ne on ollu jo kauan siellä tiitiä odottamassa.. Noh, kohta pääsee sitäkin sitten kokeilemaan=) Toivotaan että miehen selkä paranee nopsaan.. ikävä vaiva.

Mammis.. varmaan ihan hyvä että saat kodin ajoissa laitettua. meillä minä oon aina ollu ihan himo siivooja ja sisustaja ja muutenkin tykänny koti hommista.. Nyt vaan tuntuu, että ei pysty niihinkään kunnolla keskittymään, mutta onneks oon kanssa laittanu kaikki ajoissa kuntoon niin nyt vaan sitten pyöritän tätä arki rutiinia tässä=)

Mykis oli kyselly tosta rotavirus hommasta. Täytyy sanoa että itse en ole edes ajatellut asiaa.. tai kauheasti muutenkaan asioita vauvan syntymän jälkeen kun nyt vaan pyörii mielessä se synnytys. Mutta jos sairaalassa tai neuvolassa sitä suosittelevat niin luultavasti otetaan, vaikka aikas hintavalta tuo kyllä kuulostaa. Pitääpä perehtyä vielä asiaan!

Viipuli.. mä jouduin syömään Nitrofur-C kuurin pissatulehdukseen joskus kesällä. Luin kyllä että sitä saa käyttää raskauden aikana.. ja jotkut vaivat vaan on sellasia, että on miltein pakko tuo AB-kuuri syödä.. mutta kyllä ne lääkärit määrää (yleensä) sellasia kuureja joita raskaana ollessa voi syödä.

Han oli kysellyt tuosta kotikäynnistä. meillä terkkari TAAS kerran sano, että soita sitten kun tuut sairaalasta kotiin niin hän tulee sitten kotikäynnille.. on sanonu sen jo kolmena kertana kun oon neuvolasta lähteny, ei tainnu uskoo että tiiti on niin sitkee tapaus =D Eli meillä ainakin yks kotikäynti miltein heti kun ollaan sairaalasta kotiuduttu. Sitten alkaakin normaalisti neuvolassa käynnit.

hermionella ja stj:lla tapahtuu, mutta ei sitten kuitenkaan tapahdu.. Höh, mahtaa olla tuokin tilanne kurja jos on tämäkin kun MITÄÄN ei tapahdu.. tsemppiä teille molemmille!!

Jaahas.. nyt en muista oliko muuta juttua mihin piti kommentoida.

Ainakin seren kuulumisia odottelen.. miten meni asunnon katsominen.. vai ootko jo käyny kertomassa, ei kai multa oo menny mitään ohi??

Nyt onkin sitten viimenen päivä kun oon yksin kotona.. jännää=) Meillä mies jää nyt sitten maanantaina pois töistä kun aloittaa sen isyysloman joko ma tai ti.. riippuu kuinka nopeesti saan tiitin ulos väännettyä=) Se synnytys päivähän on vp, mutta toivottavasti olis jo maanantaina homma ohi!

Ihan ristiriitaset tunteet täälä. Toisaalta odotan sunnuntaita ihan hulluna ja toisaalta pelottaa ihan sikana.. ja onhan sekin sitten yhden ajan jakson loppu.. enään en sitten odota esikoistani.. sniif. Kamalaa mielen ja tunteiden vuoristorataa ollut tämä loppu aika ja ihan käsittämättömän ristiriitaisia ajatuksia.. noh, kai sen kuuluu ollakkin.

Ei taida huomenna enää pystyä oikein mihinkään keskittymään joten täytyy tänään laittaa käytännön asiat kuntoon. että niitä sitten hoitelemaan tänään.

Mukavaa perjantaita kaikille.. niin se sitten vaan tämäkin viikko vierähti ja viikonloppu on taas ovella, vaikka en kyllä olis maanantaina sitä uskonut..

Nyt lopuks vielä ISO KIITOS teille kaikille.. olette olleet ihania kun ootte jaksanu mun omanapaista ruikutusta ja tsempannut.. mähän olisin tullut ihan hulluks ilman teitä! Iso kiitos että olette olleet olemassa!!

terkuin siru ja tiiti rv 41+3

~~SUPPAREITA KAIKILLE NIITÄ TARVITSEVILLE.. KOITETAAS NYT SAADA NÄÄ ENSKA VAUVAT ULOS=D~~[/color]

Vierailija

[color=#5BA47A]

Jaahas, täällä ne [b]Siru, Poppis, Han, Makkara, sjt, Nea ja Mykis[/b] vielä pyörii. Mä olin eilen ihan varma, kun en ehtinyt edes lukea pinoa, että ainaki muutama enskavauva olisi ymmärtänyt startata kohti päivänvaloa. Kyllä teillä täytyy olla kotoisat masut :) Nyt lähettelen sellaiset supparit kaikille ja etenkin Sirulle, että varmasti alkaa tapahtua![/color] [color=red]~~~SUPSUPSUP!!!!!~~~[/color]

[color=#5BA47A]

Omaan napaan ei kuulu kummia, paitsi että tänään pamahti mittariin täydet 30. Ohoh, ei voi kun ihmetellä. Että onnea vaan kolmekymppisistä myös [b]Serelle, Riikalle ja Mammikselle[/b]. Eikös me mennä kaikki samoissa? Selkä on tosin mulla alkanut vähän kipuilla. Päiväsaikaan ei oo paha (kauratyyny on kyllä nytkin selän ja työtuolin välissä) mutta aamut¿ Huhhuh, mitä tuskaa. Oikeasti, mulla menee vartti saada itseni kammettua ylös sängystä. Ja liikkeelle kun lähtee niin tuntuu viiltävää kipua ja ihme ¿napsahduksia¿. Ihan kuin joku jänne napsuisi tai jotain. Onneksi kipu hellittää kun paikat lämpiää. Kuuma suihku tekee kummia ja puoli tuntia kun on ollut jalkeilla niin on jo ihan normiolo. Tulikin mieleeni, että täällä kun on paljon [b]yökukkujia[/b], niin meikäläisellä on ihan päinvastoin. Illalla nukahdan samantein kun meen sänkyyn, ehkä kerran pari herään yöllä puoleksi minuutiksi, kun käännän kylkeä ja aamulla herään vasta kellon soidessa. Tästä varmaan johtuu mun aamujumi. Kun ei enää unissaan vaihda asentoa, niin on aika pitkä aika olla välillä koko yö samalla kyljellä, jos ei satu heräämään. Mutta oon kyllä kiitollinen, että uni maistuu varsinkin kun äippäloma ei vielä hetkeen ala.

[b]Iida-Linnean[/b] masussa oli vihlonut. Mä olen tullut siihen tulokseen, että kaikenlaiset vihlaisut ja repimiset ja napsumiset kuuluu tähän hommaan. Itse en oikeen osaa niistä siis huolestua. Eri asia sitten, jos kipu jatkuu pitkään eikä hellitä. Mulla välillä vihloo mahaa, jos yritän olla selälläni. Voiskohan sullakin johtua siitä?. Ja jos vauva kerran potkii iloisesti, niin eiköhän kaikki ole hyvin. Ja kyllä ainakin mulla välillä ne potkut ja kääntyilyt tuntuu vähän ikäviltä. En vaan haluaisi edes ajatella niin, varsinkaan sen jälkeen kun poitsu kerran pisti äidille paniikin kasaan vietettyään vuorokauden hiljaiseloa.

[b]Auroralla[/b] on kyllä sulomasu! Ihana! Hui, sullakin se vaan h-hetki lähenee. Jokos alkaa jännittää? Teillä on kiva, kun päivä on tiedossa. Ja poju saa syntyä rauhallisesti ja kauniisti eikä tarvii tunkea itseään elämänsä ahtaimpaan väliin. Ootteko ajatelleet muuten jotain musiikkia ottaa mukaan? Musta ois kauhean kiva ajatus, että vauva syntyisi jonkun sopivan biisin soidessa, eri asia, muistaako sitten sellaista siinä hötäkässä.

[b]Leeniksellä[/b] pitää kiirettä töissä. Mulla alkaa kanssa vähän tulla stressi ton dippatyön kanssa. Kun ei vaan saa tekstiä aikaan sitä tahtia kun pitäisi. Ja kuitenkin mä NIIIN paljon haluan sen valmiiksi ennen ä-lomaa. No, eipä oo meillä enää kauan ennen kuin sekin ihanuus koittaa! Tsemppiä työpäiviin!

[b]Makkaralla[/b] ne vaan pukamat kiusaa. Kyllä on kurja vaiva. Toivottavasti ne nyt kaikki vuotaisi tyhjiksi (käykö siinä lopulta niin?) ja jättäisi sut rauhaan.

Nyt pitäisi varmaan alkaa saada työhommia tekoon. Onneksi tulee viikonloppu (josta tosin oon molemmat päivät opetustöissä), saa taas taukoa tähän hommaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!

[quote]

Kesis, [b]30+0!!

Vierailija

Tänään vapaapäivä ja vielä maanantainakin vapaapäivä. JOLLAIN ON PIIIIIIIIIITKÄ VIIKONLOPPU!!! Ai miten niin kivaa. =) =)

Ukkokultakin taitaa kotiutua tänään töistä ajallaan, niin on sitten yhteinen ihana viikonloppu.

Suunniteltiin huomiseksi matsiin menoa, katsomaan joskos TPS pystyisi toistamiseen kaatamaan Ässät näin ihan peräkkäisinä peleinä.

Meidän katsomokäynnit kyllä ovat tuntuneet aiheuttavan kohtalaisen huonoa karmaa TPS:lle, mutta uhmallakin mentäneen. ; )

ALIINAlle hurjasti onnea pienestä perheenlisästä!

POPPIS Ei sitten ole Räpsy ymmärtänyt ulostautua!? Ja on se sit muuten KUMMA että missä hiton välissä sä olet kerinnyt la:an saakka?! Kun vasta mä tulin palstalle ja sulla oli jotain 20+ viikkoja. *pyörittelee silmiään ihan kauhuissaan* *SUPSUP*

SIRUkin odottelee näköjään vaan käynnistystä, ei ymmärrä Tiitikään tulla pois. On teillä kanssa vekarat siellä. =) *SUPSUP*

PEIPPOSKA Sama juttu, jotakin kuplintaa masussa tuntuu mutta onks ne sitten ilmavaivoja vai vähän isompi " ilmavaiva" . =)

MAMMIS pääsee sisustamaan Tiitiäisen huonetta. Oikun kivaa. Mulla on kovat suunnitelmat Naksun huonetta varten, mutta Ukkokulta oli sitä mieltä että " sitten keväämällä" ... Mä haluan HETIOITIS hommiin!

Ja mammalomakin pukkaa jo päällensä. Voi miten kivaa. Mulla onkin jo sijainen tiedossa, meidän pitkäaikainen sijainen siirtyy tekemään mun sijaisuutta sit joskus.

MYKIKSELLÄ on ollut mukava torstai, makaamista ja mässäämistä. Hmm.. Tääkin vois harkita. ; ) Ja niitä kuuluisia SUPPAREITA vaan kovasti sinnekin!!

SJTn pikkumies oli jo vähän luvannut. Muttei sitten vielä kuitenkaan. *SUPSUP* sinnekin!

HOYT Voi ei, sullakin iskiasvaivaa. Sama vika, vasenta persposkea häntäluun vierestä vihloo välillä ihan järkyttävästi. Terkka sanos että nyt sais jo ottaa joskus yhden buranankin, mutta eihän siitä mitään erityisempää apua ole. =/

Ja voihan PRKL tuota pistotapaturmaa!! Ihan kaameeta, mutta onneks se on äärest harvinaista että mitään niistä saisi. Mut tottakai sitä harmittaa pitkään tuollainen. Ite olen pari kertaa MELKEIN pistänyt, on ollut ihan silkkaa tuuria ettei ole tullut sormeen reikää vaikka hanskaan onkin tullut.

VIIPULI Kefexin on kyllä ihan turvallinen raskausaikana syödä. nimim. sh =) Joten no hätä sen suhteen, ei ole Piksulle mitään haittaa!

HERMIONELLE kans kovasti SUPPAREITA. Ei oo reilua vaan luvata ja sit taas lopettaa. Mut kyllä se siitä, eihän kukaan ole sinne jäänyt. (tosi lohduttava tieto varmasti.. )

AURORAn masu on sitten vaan ihana ja ihana!

HAN Myös sinne suuntaan NIITÄ suppareita!!

Leeniksen galluppiin.. Mä olen ainakin sairastanut elämäni räkätaudin nyt raskauden aikana. Jännitän tulevaa kevättä ihan hirveesti, että miten koivuallergian kanssa mahtaa käydä. Kun ei saa ottaa antihistamiinia. =( Viime keväänä jouduin ihan astmapiipuille, mikä oli kauhee järkytys. Mut henki meinas lakata kulkemasta. Toivottavasti pitää paikaansa mitä moni sanoo että raskausaikana allergiat on selvästi lievempiä.

(.)

Eilen oli neuvola, siellä kaikki oikein mukavasti.

RV 17+0

paino +233g/vko (lähtöpainosta nyt +600gr)

turv. -

RR 130/78

pissa puhdas

SF n-1 (kohdunpohja sormenleveyden navan alapuolella)

syke 147-153

Hb katsotaan ens kerralla ja ens kerralla saan sitten kaikki kelan paperit. Sit saakin ruveta miettimään äippäpakkausta. Mahtaako saada sit jo 2007 pakkauksen!? Jänskää!!

Varattiin aika rakenneultraan, se on 26.2.

Joudunkin nyt KAHTEEN sokerirasitukseen, kiitos raskautta edeltäneen BMI:n. Ens perjantaina eka sokrurasitus ja sitten se toinen joskus 26+ viikoilla.

Todettiin että Naksu majailee tällä hetkellä ehkä enemmän oikealla puolella, tuntui siellä sellainen " tiiviimpi" klöntti. Sitä olen itsekin tuuminut masua taputellessani makuulla.

Semmoista mukavaa.

Jushka ja Naksu 17+1

Vierailija

Pitää nyt aktivoitua tässä kirjoittelussa, kun on vapaata muutama päivä. Missäs kaikki muut " alkupääläiset" ja " keskimmäiset" on? Täälä on niin jännät paikat jo monella, että taitaa kaikki olla ihan teidän juttujen lumoissa. :)

Flunssa alkaa onneks olemaan nyt siinä vaiheessa, että räkäkin jo irtoaa niin olokin jo helpottuu. Närästää vaan nyt ihan hirveänä!

Tein eilen sitten kunnon mokan töissä illalla, kun pistin itseäni käytetyllä neulalla sormeen!! Tänään piti käydä työterveyshuollossa ja labrassa ottamassa hepatiittivasta-ainekokeet. Onneksi työkaverit olivat olleet niin ihania, että olivat jo käskeneet labran heti aamusta ottaa potilaasta, jonka neulalla itseäni pistin, samat verikokeet. Nyt vaan sitten odottelen ja toivon, että molempien kokeet on negatiiviset. Eka neuvolakäynnillä otetut hepatiittikokeet oli neg., joten nyt vaan oikeastaan merkkaa se onko potilaan kokeet ok. Eka hepatiittirokote olisi pitänyt ottaa 24 tunnin kuluessa altistumisesta, mutta sitä ei kannata ottaa raskauden aikana ellei siitä tullut hyöty ole suurempi kuin mahd. sikiölle aiheutuvat vahingot, joten kieltäydyin rokotteesta, koska riski saada virus on todella pieni. Potilas on tuttu ja meillä kauan ollut ja normaalia elämää elänyt, joten uskon, että säikähdyksellä tästä päästään. Tympeitähän tällaiset tapaukset on etenkin raskaan ollessa, mutta vahingolle ei mitään ja täysin oma moka oli, kun aloin laittamaan käytettyä neulaa takaisin neulan suojukseen ja se pistikin siitä suojuksesta läpi! Muistanpahan jatkossa ottaa neulankeräysastian aina mukaan ja sinne neulat suoraan laittaa!

Tällaisia murheita tällä kertaa, mutta nyt täytyy taas kiitää, kun pitää ukko hakea töistä!

Hyvää viikonloppua kaikille! Ja Sirulle ihanaa vauvan hakureissua! Muillekin loppupääläisille myös, jos vauvat innostuvat tulemaan ulkomaailmaan!

Hoyt rv17+0

Vierailija

[color=#800080]Noniin..Jos kirjoittelis jotain tänne, tekis perjantaisiivouksen ja lähtis synnyttään! It' s a plan! =D Hiljaista siis on..mutta onhan tässä koko päivä taas aikaa! =)

Viipulilla oli luomitulehdus..Hitto, mulla oli joskus sellanen ja meni ihan hermo. Sörkin sen sit itse auki neulalla ja puristelin töhnät ja puhdistin ja oli seuraavana päivänä kunnossa..Mutta se olikin BIG no-no! Kun ei silmiin sais mennä ite sörkkiin..=D Eiköhän ne oo ihan otettavia ne sun antibiootit!

Oli noista kotikäynneistä puhetta..Mä en oikein tiedä mitä hyötyä siitä on kun mun kuulemma pitää kuitenki käydä eka vielä äitiysneuvolan puolella räpsyn kanssa eka kerta ja sit ku siirrytään lastenneuvolaan niin sieltä tulis joku tätsy käymään kerran meillä kotona..Mielummin mä käyn neuvolassa, ettei se tätsy tuu sanoon, että kaikki on meillä päin pyllyä. =)Tai ehkä se on nimenomaan se juju siinä..pöh. katsoo nyt..=)

Hennalle jaksamista kipujen ja sairastelevien lemmikkien kanssa! =/

Neakin piipahtanut..Noinkohan kerkiit etuileen mua? =)

Hanilla ollut tosi raskas yö..Toivottavasti jaksat siellä luennolla!

Siruuuuuuu! Alko jännittään ihan homona se sun sunnuntai! Enää 2 yötä! =D Oon lukenut kans kaikenlaisia juttuja käynnistyksistä kun alan luopua jo toivosta, että räpsy tajuaa itse tulla pois..=( Pelottaa sellanenkin ihan pirusti..ÄHH!!!

Unijutuista vielä, että noi unitutkijat on sitä mieltä, että jos ei onnistu nukahtaan 20 minsan kuluessa niin pitäis nousta ylös ja tehdä hetki jotain muuta..Ettei tosiaan jää pyöriin..Aina ei jaksa..nousta..vaikkei jaksa nukkuakaan..=)

Mykis: meidän äijä kans tuumaili, että jos näyttäis taskulampulla valoa pimppiin niin tajuaiskohan toi alkaa valumaan sitä kohti =D Tervetuliaislauluja räpsylle on laulettu jo 2 viikkoa..=) Voi tätä kärsimättömyyttä! =)

Tjaahas..nyt siivoomaan taas tositarkoituksella..Jos siitä ois jotain hyötyä..

Ihanaa perjantaita jokaiselle! =) Paljon suppareita kaikille haluaville ja Sirulle ekstramäärä jos se tiiti sieltä KUITENKIN ihan luonnollisesti lähtis tuleen ku ois kuulemma paljon parempi..=) Vaikka alkaa olla mullekin sama miten se räpsy sieltä tulee kunhan TULIS!!! XD

t. poppis ja räpsy rv40+2

Vierailija

Sere, Riikka, Kesis ¿ onnea myös teille 30+ viikoista! :) Hihi! Ja kohta mä oikeesti täytän sit sen 30v.. apuva. Aamulla ihmettelin uusia ryppyjä mitä oli ilmestynyt naamatauluun.. ääk.

Hoyt ¿ pitkästä aikaa! :) Sullahan kurja neulainsidentti oli käynyt, toivottavasti kaikki on OK.

Jushkalla on pitkä viikonloppu! Kunpa mullakin ois! Äh, raadan töissä loppuun asti, 24 työpäivää jäljellä, sit saan vasta lokoilla.. ;) Anna palaa vaan suunnittelun sun muun kanssa, Tiitiäisen huoneen suunnittelu on ollut ihanaa mut vielä kivempaa päästä itse asiaan!

Voi Sere! Se kämppä kuulosti tosi hyvälle! Pidetään Tiitiäisen kanssa peukut ja varpaat pystyssä että saisitte nyt jotenkin järjestymään kaikki laina-asiat yms. Toisaalta, käytettyjäkin pesukoneita saa varmaan halvalla + vanhalla autonresullakin pärjää tovin jos oikeasti haluaa ihanan kodin. :) PIKAISTA PARANEMISTA!!!

Masumammalle kamalasti tsemppiä muuttoon!!! :)

Nyt me aletaan maalaamaan miehen kanssa ja laittamaan uusia verhoja ikkunoihin! Tuiskuista ja lumista viikonloppua! Suppareita niitä kaipaaville!

Mammis

Vierailija

Tässä odottelen, että kello tulis puoli 3. Pitää hakea mies töistä.. Vähän pelottaa tällä lumimyrskyllä lähteä ajelemaan kaupunkiin asti, mutta mentävä on, ettei toisen tarvi kävellä..

Vauvoja on taas syntynyt enskoille. Onnittelut kaikille ja vauvantuoksuista arkea munkin puolesta!!

Meillä oli tänään neuvola. Kaikki oli hyvin. Neuvolan täti tuumas, ettei varmaan kauaa mene kun synnytys alkaa koska a) painoa ei ollut tullut b)sf-mitta sama kuin viikko sitten ja edellisellä kerralla oli tippunut sentillä c) hemoglobiini on taas normaali lukemissa, eli siis samassa kuin ihan raskauden alussa ja d) Vauva on niiiiin syvälle jo kiinnittynyt. Kuulemma 40 vuoden kokemuksella nuo on hyviä merkkejä. Saapa nyt nähdä sitten miten hyvin nuo pitää paikkansa..

Tänään on supistellut ¿kivasti¿. Kävin kaupassa ja välillä piti oikeen pysähtyä vetämään henkeä kun otti niiiiin kipeää. Loppuillan makoilin sohvalla ja sellaset kuukautiskivut oli, että ellen paremmin tietäis, niin oisin jo juossut vessaan laittamaan sidettä =) Nyt on taas kaikki normaalisti, eli ei pahempia kolotuksia.

No, nyt on mentävä koiran kanssa ulos ja sitten putsaamaan auto lumesta. Mukavaa perjantaita kaikille

Toivottelee Nea ja neititoukka 39+1

Vierailija

Vitsi kun tietokone tökkii aivan pöljänä! Oonkohan saanut tänne joitain viruksia hommattua...

Ihanaa, viikonloppu tulossa! Itsellä on taas selkä niin kipiänä, että saapi nähdä mitä tästäkin työpäivästä tulee. Toisaalta oma selkäkipu on sellaista, että siihen auttaa makaamista paremmin melkein kävely, joten voipi olla että tulee sitten tänään tehtyä sitä enemmän kuin töitä :D

Viikonloppuna pitäisi alkaa raivaamaan meidän makuuhuonetta, jotta sinne sitten jossain vaiheessa saisi mahdutettua pinnasängyn (elellään kaksiossa). Viikonlopun projekti on savustaa sieltä sohva ulos (suuri mysteeri on, mihin se tulee päätymään) ja ostaa nojatuoli tilalle. Meidän koira tiirailee aina ulos ikkunasta, tuon sohvan käsinojalla istuen, joten pitää saada koiraystävällinen nojatuoli siihen tilalle. Toivottavasti meidän tämä nykyinen koira-lapsi ei liikaa traumatisoidu. Lisäksi makkarista pitäisi roudata mappihylly (ja noin sata kiloa mappeja) alakerran varastoon... Kovasti tekisi mieli jo hommata pinnasänkyä sun muuta, mutta koitetaan vielä joku viikko malttaa mieli.

Auroralla oli tuolla masukuva. Tietokonenero ei saanut millään linkkiä tomiimaan, mutta löytyi nuo kuvat tuolta kun laittoa tuon Aurora-79 hakusanaksi (sangen kekseliästä...), ihan vaan vinkiksi jos joku muu on yhtä käsi... Ja tentti takana, onnittelut siitä! Itse valmistuin joulukuussa ja on tämä tentitön elämä niiiiiiiiin ihanaa!

Ja noista yöunista oli juttua. Ihan sama juttu täälläkin kuin melkein kaikilla muilla, eli yöllä tulee herättyä ihan vähintään sen yhden kerran. Yleensä pari tuntia menee vielä hereillä ja aamulla kun kello soi, uni taas maittaisi... Illalla taas väsyttää, mutta olen koittanut viimeiseen asti välttää noita päikkäreitä, niiden jälkeen on ihan sekaisin ja muutenkin jo tuntuu, ettei arkisin ehdi tehdä mitään (lue: " viitsi tehdä" ).

Toivotaan että Han sai esseen hyvälle mallille, kumma että niitäkin tulee aina väännettyä yöaikaan :D

Ja taas supistuksia loppupääläisille!

Coltsfoot ja Elsa 29+5

Vierailija

Hiphei!

Pikaisesti ilmoittautuu hän...

Yritin lukea kaikki maanantain jälkeen kirjoitetut viestit,mut eipä niistä paljon päähän jäänyt faktaa... :)

Joku kertoi kuvotuksen palanneen,vai olikohan se jossain muussa ketjussa/nipussa/pinossa...mulla kun on täällä toinenkin vakioketju:maalismasut ja sit yhtä epäaktiivisen aktiivisesti käyn helistimen sivuilla Kerava,Tuusula,Järvenpään- nipussa, Kolmekymppisten nipussa ja vielä maaliskuistenkin nipussa. Nyt on vaan niin et aina joku nippu/pino jää hiukan niukemmalle huomiolle,ei sitä kaikkiin jaksa samalla tavalla keskittyä.

Mut siis kuvotuksesta kuitenkin:

Sama täällä,ollut jo jonkin aikaa. Lisänä kipulääkkeiden pahentama ummetus,niin usein käy pienenkin aterian jälkeen niin että samantien tulee osa takaisin ylös. Nyt lisääntynyt myös nuo yli tunti aterian jälkeen oksentamiset,joista en juurikaan ole kärsinyt alkuaikoina.

Miehen sairaus meni sitten niin rankaksi että maanatai-illan lääkäri kirjoitti saikkua kolme päivää alkuun ja se makasi kotona siis vielä eilisenkin. Mulle flunssa alkoi oireilla toissapäivänä,mut kuumetta ei ole noussut. Ummetus oli tosi paha ja siksi kokoajan ahkytti ja oksetti kun maha ihan täpötäynnä. Otin sitten aamulla lääkettä ummetukseen lääkärin ohjeen mukaan ja nyt on sitten juostu 15min välein kiireisellä p***kalla ja äsken tuli välipala silti ylös vaik masun saikin toimimaan.

Helistimessä oli nyt keskustelua kaksikielisyydestä ihan omana nippunaan ja siihen oli kiva tutustua ja kirjoittaa itsekin kun meillähän tulee olemaan lapsella kaksi äidinkiletä,suomi ja ruotsi.

Meille tuotiin juuri äsken muuttolaatikoita nippu tuohon eteiseen,niihin pitäisi tänään pakata astiat ja muu hajoava tavara ja sit jätesäkkeihin käyttövaatteet ja muu pehmeä pakollinen tavara. Loput voidaan hakea pikkuerissä sitten ens viikon aikana kun mies täällä suunnalla kuitenkin töiden takia päivittäin ajelee.

Ajattelin vaan ekaksi lukea nää jutut ja sit hypätä lähikauppaan ja ostaa kunnon köntti lihaa ja laittaa se palasina uuniin muhimaan. On sitten huomiselle kypsä paisti valmiina muuttoporukalle. Ei tarvi kuin sitten lisiä kerma lämmityksen yhteydessä ja keittää potut.

En siis varmaan viikonloppuna ole keskusteluissa taas mukana kun on tuo muutto ja siitä palautuminen sunnuntaina. Muuton yhteydessä meille piti tulla uusi tietokone, et tätä vanhaa romua ei enää uuteen kotiin roudattaisi,mut ei ainakaan vielä olla ostettu mitään. Saas nähdä siis koska edes saadaan uuteen paikkaan kone ja yhteys(pelkkä yhteys tulisi kaapelia pitkin päivässä).

Hauskat viikonloput kaikille!

Masumamma 32+5

Vierailija

Päätin nyt minäkin jotain tekstiä taas äheltää kun hoyt oli alkupään enskoja huhuillut.

Alkuun onnittelut Aliinalle prinsessasta. Onnittelu tulee vähän jälkijunassa joten sorry siitä.

Maitikalle tervetuloa joukkoon, kiva että tuttuja tupsahtelee tälle puolelle.

Sitten vähän omia kuulumisia. Eli ekassa nauvolassa tuli torstaina käytyä ja kaikenmoisia opuksia mukaan irtosi aika pino. Terveydenhoitaja oli oikein mukava ja otti isääkin aktiivisesti mukaan keskusteluun. Hyvät fiilikset jäi reissusta. Tosiaan sokerirasitus testi on sitten jossain vaiheessa edessä,kun tuola on periaatteena että tehdään kaikille joiden painoindeksi on yli 25. Muuten ei kyllä mun pientä ylipainoo pitäny mitenkään ongelmana. Tätä meinaan pelkäsin että tuleeko sieltä saarna kun jostain ketjusta olin lueskellu että oli ollu indeksi 27 ja oli ihan pystyyn haukuttu ja sanottu että lihoo ei saa ollenkaan raskauden aikana. (tieda sitten miten on mahdollista). Joo ja mikä parasta niin hemoglobiini oli 145 jota terkkakin kehu että on hyvät lähtö lukemat,varmaan kyllä silti jossain vaiheessa rautaa tarvitaan. Eipä meilläkään niitä sydänääniä kuunneltu ja terkka sano että heillä on periaatteena että vielä niitä ei kuunnellakkaan kun jotkut odottajat ottaa siitä ylimäärästä stressiä jos ne ei kuulukkaan. Mies vaan kotona tunnusti että oli vähän pettyny ja oli meinannu vaatia terkalta kuulla ne, mutta ei sitten ollu kehdannu alkaa inttään. :)

Hyviä vointeja kaikille ja paljon suppareita loppumetreillä oleville.

T:Buuffa 8+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat