V..uttaa miehen yrittäjyys!!!

Vierailija

Prkl.

Yritys vie voiton joka asiassa, koska elanto on siitä kiinni. Vituttaa olla sen armoilla. Minä saan hoitaa kaikki kodin asiat ja oman työni päälle, kun miehen koko energia menee yrityksen asioihin.

Yrittäjän (ja sen vaimon) elämä on hanurista. Stna.

Kommentit (14)

Vierailija

kahdeksassa tunnissa ja pitää normaalit vapaat ja tauot ja lomat. Ellei näin ole, on yrittäjä ammattitaidoton, siis osaa ehkä työnsä mutta ei esim delegoimista eikä hallitse ajankäyttöä. Jos ei sijaista esim ole vara palkata, on yritys kannattamaton eikä semmoista yritystä kannata pyörittää. Minulla ei ole kokemusta yrittämisestä itselläni mutta jos joskus yrityksen perustan, pidän tämän mielessä. Eihän ole mitään järkeä jos siitä yrittäjän vapaudesta tuleekin vankila.

Vierailija

hyvin vahvasti miehen harteille. Olen itse kuutena päivänä viikossa töissä 9 tuntisia päiviä, pyrin olemaan illat ja sunnuntait tekemättä töitä, mutta aina ei onnistu. Paperiasiat, laskutukset, kuitit kirjanpitäjälle jne pitää olla ajallaan, mutta jos ei päivän aikana ennätä, illalla on jatkettava. Lomia ei pysty pitämään, kun ei pysty palkkaamaan työntekijää. Firma pyörii kokoajan veitsenterällä, stressaa ja aiheuttaa unettomia öitä. Palkkaa ei pysty aina nostamaan, kitkutetaan miehen palkkatuloilla. Tarkkaan pitää miettiä, voiko lapselle ostaa uudet talvisaappaat. Ei ole herkkua, ei. Ja nyt kaikki kuorossa kertomaan, että itsepähän olet tiesi valinnut. niin olenkin, mutta en todellakaan olisi uskonut, varoituksista huomimatta, että on näin rankaa.

Vierailija

No olen kuitenkin työntekijänä ja veronmaksajana tyytyväinen, että hän jaksaa puskea yrittäjänä ja sinä jeesata ;-) Milläs se Suomi muuten pysyis pystyssä?

Tsemppiä, ehkä se siitä pikkuhiljaa helpottaa!

Vierailija

Alkuun oli kyllä kieltämättä hankalaa. Mutta nyt firma pyörii jo sen verran hyvin että, on voitu palkata ulkopuolisia ja miehen palkkapussi ei ole ihan ohuimmasta päästä. Mies tekee vieläkin paljon töitä, mutta ei enää niin paljon kuin alkuun.

Mun harteille jäi myös koti ja lapset suurimmaksi osin. Harmitti, mutta ajattelin että kyllä nää vuodet joskus palkitaan ja halusin olla miehen tukena. Mä olen aina jaksanut ihmetellä yrittäjinen uskaliaisuutta, itsestäni ei siihen olisi.

Vierailija

Kyllä se karvaturri huolen pitää, että yrittäjä ei saa yhtään hulitaukoa pitää, jos mielii plussan puolella tuloissa pysyä. Rikastumista ei kyllä tarvitse pelätä. Murr rrur vaan.

ap

Vierailija

Meillä ihan sama tilanne, paitsi että töitä saa paiskia tosi paljon ja silti tulot on vielä miehellä tosi tiukalla.

Lomaa hän piti viime vuonna kokonaiset 2 viikkoa jos sitäkään ja usein on 6 päiväinen työviikko.

Välillä olen ihan tosi kypsänä tilanteeseen, mutta toisaalta, mies on onnekas kun kuitenkin saa tehdä työkseen jotain mistä oikeasti pitää, eikä vaan roikkua duunissa palkan vuoksi kuten vaimonsa.

Ja vielä se: jos miehesi olisi jossain yhdentekevässä palkkaduunissa ja onneton, teillä menisi luultavasti vielä huonommin (voisin kuvitella, että esim. alkoholi tulisi helposti mukaan kuvioihin...).

Vierailija

ja palkkakin on perseestä työtuntehin nähden ja jos vähänkin enemmän nostaa liksaa on verottaja heti kovalla kädellä rokottamassa.

Vierailija

Ja voin kyllä sanoa ihan suoraan, että parisuhteenlaatu on huonontunut todella miehen yrityksen perustamisesta lähtien.

Miehellä ei taida mahtua elämäänsä enää mikään muu kuin työ ja hän ei osaa sanoa EI kellekään muulle kuin minulle ja lapsille :(

Vierailija

Ja yrittäjyyttä on ollut 60v ajan suvussani. Yrittäjän arki on erilasta. Koita päästä samaan rytmiin. Eli riippuu tietenkin alasta. Mutta kun on sesonki, silloin tehdään paljon töitä. Ja lomat on aina lähes tulkoon silloin kun muut on töissä.

5-10 v menee kunnes hommat on hyvin. KARKEASTI SANOTTUNA. Todella riippuu niin monesta. Ja jos pien yrityksenä pysyy, niin hommaa on aina pomolla paljon.

Vierailija

siskon kanssa lapsuus vietettiin. Isää nähtiin harvoin ja kun nähtiin se oli kiukkuinen ja motkotti hoitamatta olevista hommista. Meille lapsille kuului koko huushollin pito eli kaikki siivoukset, pyykkäykset jne. Kotiin kun tuli lämmitettiin mikrossa jotain ruokaa tai ei syöty mitään ja illalla nukahdettiin vanhempien sängyn alle jossa katseltiin lasten ohjelmia kun pimeä talo pelotti. Sieltä sitten äiti illalla kantoi sänkyyn. Viikon kohokohta oli sunnuntai kun äiti oli kotona ja laittoi kunnon ruokaa ja tehtiin kaikkea yhdessä. Sunnuntaita odotettiin kuin kuuta nousevaa. Yhteisiä lomia ei juuri ollut kun 12v. ei vanhemmat pitäneet yhtään lomaa. Lisäksi jouduttiin kuuntelemaan jatkuvia rahahuolia jne. Päätin tuolloin että koskaan en itse yrittäjäksi ryhdy enkä yrittäjä miestä ota. Ja tämän olen pitänyt tosin nyt mieheni perusti toiminimen päätyönlisäkseen ja takapuolesta on tämäkin sillä kun jäin itse työttömäksi niin nyt jo toista kuukautta odottelen josko saisin ansiosidonnaista kun työvoimatoimikunnassa on niin ruuhkaa noiden yrittäjyys selvitysten kanssa että kestää päätöksen saaminen ja mulla tili tyhjänä. Että hauskaa on kun yrittäminen vaikuttaa joka asiaan niin että siitä on vaan harmia.

Vierailija

Suomessa yrittäminen on hullujen hommaa. Ottaa päähän aivan suunnattomasti.

En voi edes patistaa miestä tavalliseen työhön, koska hänen alallaan yrittäjänä oleminen on melkeinpä ainoa vaihtoehto. Tiedän, että mies masentuisi joutuessaan muihin hommiin, hän rakastaa työtään.

Toki toki....." kyllä se vielä joskus helpottuu" , mutta milloin? Montako vuotta(vuosikymmentä) pitää elämästään uhrata?

Kiukkuinen ap

Vierailija

Kyllä 5-10 vuotta elämästä on kauan. Toki pohdimme näitäkin asioita kun yrittämiseen päätimme ryhtyä(minäkin sivusta seurannut suvussani yrittäjiä koko ikäni). Mutta kaikesta varautumisesta huolimatta kyllä tämä välillä tuntuu juuri tällaiselta kuin mitä teille tässä rutkutan.

Parempina päivinä jaksan suhtatutua rennommin ja positiivisemmin, näin huonompian päivinä se kaikki v..tutus tiivistyy.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat