Tositarina pettämisestä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta ja kolmas tulossa.. Ollaan oltu kihloissa 4 vuotta. Mieheni on aina ollut ihana isä, rakastava mies ja tekee kotihommia siinä missä minäkin. Käy suht harvoin ulkona kavereiden kanssa n.1 krt/2-3 kk ja kaikki on ollut todella hyvin eikä olla juurikaan riidelty ,lähinnä pikkukinasteluja. Kuitenki kävi niin, että joulunaikaan herra ilmoitti maanneensa toisen kanssa viimeksi vajaa vuosi sitten. Näitä kertoja on kuulemma ollut kolme.. Mieheni ongelma on aina ollut se, että ku juo väkeviä liikaa niin ei sillä oo mitään kontrollia, ei rahan, sanojensa eikä näköjään minkään muunkaan kans. Joka kerta on ollut samanlainen: Mies ei ookkaan tullu 4-5 aikaan kotiin niinku yleensä baari-illan jälkeen. Selitykset: Sammui työkaverin luo, tuli 6 aikaan. Vei työkaverin taksilla 30 km päähän ku sillä ei ollu rahaa ja tuli sitte ite kotiin 6-7 aikaan. Ja oli vanhan ystävänsä kanssa kesällä jääny ulos juttelemaan baarin jälkeen, tuli 6 aikaan kotiin. Nämä on ne ainoat kerrat, jolloin mieheni on tullu " liian" myöhään kotiin.. Ja joka perhanan kerta oon vähän epäilly, mutta ku meillä on kaikki ollut hyvin ja onnellista niin aika äkkiä unohin ne. Mutta sitte yhtäkkiä tämmönen pamautetaan niin olin ihan shokissa ja oon vieläki aika alamaissa =( Mieheni ei puolustellu tekojaan, eikä omien sanojensa mukaan voi ymmärtää miten on voinu mennä tekemään semmosta. Se oli kuulemma ollu niin kännissä, ettei niistä hommista ees tullu mitään ja oli lähteny kesken kaiken kotiin. Mutta miten tässä mitään uskoo??? Ollaan puhuttu asiasta tosi paljon ja kaikki mitä oon kyselly, mieheni on kertonu. Se tuntuu olevan tosi pahoillaan ja kerto asiasta, koska ei todellakaan halua tehä mitään semmosta enää ikinä.Se sano haluavansa jatkaa puhtaalta pöydältä varsinki ku on molempien toivoma vauvaki tulossa.. Multa meni kaikki elämänilo ja odotuksen ilo sinä iltana ku kuulin asiasta, olin tosi vihanen ja surullinen ja oon tietysti vieläki. Mieheni vakuuttaa rakkauttaan mua kohtaan ja on itekki tosi alamaissa eikä oikeen voi sietää itteänsä/tekojansa. Tai sitte se näyttelee ja valehtelee hyvin.. En todellakaan tiedä, mihin tässä enää uskoo ku kaikki mihin on uskonu, on murskattu! Onneksi on 2 lasta, jotka pitää mut henkisesti kasassa =) Oon käyny semmosta ajatustaistelua että alkaa jo voimat loppua. Haluan uskoa, että ihminen tekee virheitä ja voi oppia niistä, ihan oikeasti. Olen sanonut miehelleni, että voin antaa anteeksi, mutta en koskaan tuu hyväksymään sen tekoja. Nyt elelen päivä kerrallaan ja koitan oppia luottamaan mieheeni uudelleen. Hän on luvannut tehä kaikkensa, että tästä voidaan jatkaa onnellista parisudetta, mutta... asiat vaan kalvavat mieltä. Meidän suhde on aina ollut tosi hyvä ja avoin(jos näin voi enää sanoa), molemmat rakastetaan toisia ja osoitetaan se. Enkä löydä tapahtuneelle mitään järkevää syytä ku alkoholi, eikä sekään oo järkevä, siksi oon päättäny yrittää päästä asian yli ja löytää sen luottamuksen uudelleen. Meillä on ihan liian hyvä perhe ja parisuhde pilattavaksi. Aikaahan tämä vie ennenku kaikki ikävät asiat on unohettu ja anteeksi annettu, mutta mieheni on luvannu tehä töitä sen eteen. Mutta kyllä vaan voi toista ihmistä satuttaa tosi paljon tämmösellä asialla. En olis ikinä uskonu että näin käy omalle kohdalle,koska meillä on ihan oikeasti ollu tosi onnellinen elämä yhessä, molempien mielestä. Helpotan omaa oloa ajattelemalla, että ne on kännissä tehtyjä tyhmyyksiä. Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä hyväksi =) Tulipas pitkä tarina, toivottavasti joku jakso lukea loppuun...

Niin ja naiset luottakaa niihin vaistoihinne, ne ei varmasti petä. Varsinki jos mies tekee jotain tavallisesta poikkeavaa.. Jos jollain on samanlaisia kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Etenki ne onnelliset loput auttavat tähän surulliseen oloon. Iloista talven jatkoa kaikille =)

Kommentit (9)

Vierailija

Mieleeni tuli, että älä päästä miestäsi sitten liian helpolla tästä, koska silloin ajattelee helposti, että no eihän tää ollut edes vaikeaa ja se tekee sen uudestaan.

Jos on kerran pettänyt (ja tässä tapauksessa useamminkin) niin pettäminen on aina helpompaa. En halua maalata piruja seinille, mutta haluan varoittaa.

Itse en luottaisi miestä yksin enkä kavereiden kanssa baariin aika pitkään aikaan. Sulla on oikeus olla mustasukkainen ja epäillä sitä.

Toinen asia mitä mietin on, miksi se kertoi nuo jutut jos ne ei kerran merkinneet mitään? Minusta on parempi pitää mölyt mahassaan jos ne ei kerran merkanneet mitään, turhaa satuttaa toista ja tuhoaa suhteen pohjan jos ei kerran aio moista enää tehdä. Halusiko siis vain päästä omasta syyllisyyden tunteestaan?

Onnea elämään kuitenkin

Vierailija

tälläisessa on aina kaksipuolta, jokaisen syyn tai selityksen saa käännettyä toisinpäin, varmaan jotain tälläistä olet ajatellut:

a) haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä uuden vauvan takia, mieli ja sydän tajuaa kuinka hirveän teon on tehnyt ja kuinka kamalaa se olisi jos saisit tietää jostain muualta asiasta. Tarvitsee sinun tukea ja anteeksi antoa ja hyväksyntää virheineen ja vikoineen voidaakseen olla parempi mies ja isä tulevaisuudessa.

b) tai vaan heikkoa paskiaista kalvaa syyllisyys ja dumppaa sen sinun niskaan että voi jatkaa elämäänsä synninpäästön saaneena

a) haluaa todella lopettaa hölmöilyt, jättää menneen taakseen ja tuntee pääsevänsä niistä eroon vain puhumalla asiasta sinun kanssa, sinun tietoisuutesi muistuttaa häntä tulevaisuudessa että ei pidä hölmöillä

b) joku uhkasi kertoa sinulle, päätti sitten itse kertoa

a) rehellinen ja vahva suhde teidän yhteistä tulevaisuutta varten, " antautuu" sinun armoillesi.

b) testi että miten reagoit, tuleeko paskaa niskaan, vai pääseekö kuin koira veräjästä, että tietää sitten tulevia mokia ja sekoiluja varten että kertooko vai ei.

Eipä käy kateeksi että sinulla nämä ajatukset pyörivät ympyrää päässä, ja vaihtoehdot vilisee sîlmissä. Haluaa uskoa parasta, mutta pelkää kumminkin pahinta. Itse tiedät sen nyt sydämessäsi että mitkä noista ylläolevista vaihtoehdoista ovat totta. Kuulostaa että saisit ruksattua aika monta a:ta.

Kun on kuullut viimeiseen asti valehtelua omalta mieheltään, kieltämistä ja urpoja selityksiä, ja tuttujen kertomuksia pettämisestä, sääliksi käy mies raukkaasi. tai ei nyt sääliksi mutta vähän kyllä nauratti ajatus säheltämisestä ravintolaillan päätteeksi, eikä edes seiso, varmaan oksensikin vessaan ja morkkiksissa lähti kotia kohden, anteeksi, mutta hymynkare pääsi livahtamaan - ei hääppöinen casanova! eipä tainnut kyllä todellakaan tietää mitä teki ja miksi ja kenen kanssa. Eipä se vähennä teon tyhmyyttä (!) mutta kylmyyttä, välinpitämättömyyttä ja sinun luottamuksen ja suhteen pettämisestä saatua miehisyyden ja uhman tunnetta en tässä ulkopuolisena näe.

Itse passittaisin miehen laajoihin sukupuolitesteihin, kaikki mahdolliset on tutkittava (jos on kännissä söheltänyt, mistä sitä tietää) ja myöskin sen takia että ymmärtää ja oppii siellä terkkarissa istuessa ja odottaessa ja vehjettä sorkittaessa ja laborantin tuiman katseen alla verikoetta otettaessa, että tyhmillä teoilla on oikeasti seuraamuksia, ja huonoja sellaisia. Kellään ei ole kivaa.

Ja sitten toinen on pullonkorkki kiinni. totaalisesti.

Kumpi on tärkeämpää, alkoholi vai perhe? vaikka juominen muuten ei olisi ongelma, mutta aiheuttaa pahoja ongelmia, on se syytä lopettaa. Silloin siitä ei mielestäni enää saa sitä perinteistä dokaamisen hyötyä, eli hauskuutta. Ei paljoa naurata kun näkee sinun naamasi ja tuskasi nyt, arvaan.

Omani ei sitä lopettanut, ja kyllästyin siihen " kännissä mä vaan teen tyhmiä asioita." no tee sitten, mutta tee sitten yksiksesi. Oikeasti sille jätkälle tuli monen asian suhteen oikosulku kun tietty tuoppimäärä ylittyi, uskomatonta mutta totta, järki meni off vaihteelle ja joku uhmakas teini-ikäinen joka ei kanna huolta huomisesta astui tilalle. Mutta ei nähnyt sitä ongelmana, kuin se olin vain minä joka niistä monivivahteisista toilailuista kärsin ja sai aina miettiä että mitä ihmettä seuraavaksi tapahtuu, mutta hänellä oli hauskaa, niin no problem. Häneltä puuttuu myös empatian kyky, ehkä se selittää myös asioita. Mutta kuulostaa siltä että miehesi oikeasti katuu ja ymmärtää syvälle että mitä tälläinen tekee sinulle. Ja ehkä juuri sen kautta pystyy lopettamaan, toivotaan niin!

Toivon että saisit vaikka neuvolasta ajan terapeutille, ammattilaisen näkemykset ja kysymykset auttavat setvimään ajatuksia ja hyväksymään tapahtuneen. Etpä voi oikein jatkaa mihinkään suuntaa jos et asiaa hyväksy, että se itseasiassa tapahtui, ja tämä on nyt " tahra" , kolhu tai miksi sitä nyt sitten kutsuukaan teidän suhteessa, heikkous ja virhe rakkaassasi, ja miettiä yhdessä tai erikseen että miten saa sen puhdistettua ja ehjättyä ja elettyä sen kanssa.

onnea matkaan, voithan myös passittaa kaverin vanhempiensa luokse vähäksi aikaa miettimään asioita, saat itsekkin tilaa ajatuksillesi ja lapsille.

Vierailija

Itse en kyllä antaisi tuollaista ikinä anteeksi ja vielä kolme kertaa. Pitää sinua ihan pilkkanaan. Jos annat anteeksi niin pistä hänet koville tai tee itse sama perässä, viettele joku toinen mies.SAA MAISTAA OMAA LÄÄKETTÄÄN.TÖRKEÄÄ.Minä en tekisi ikinä niin ihmiselle jota rakastan!!!(mutta se oli vain minun mielipiteeni).

Vierailija

ohhoh mitä tekstiä... ihmis-suhde asiat hmmm... mitä hepreaa, kuka niistä mitään tietää... jos rakastaa niin rakastaa minkä sille voi. meillä mies juo kanssa tosi harvoi ihana isä tytöllemme. ensimmäisen kriiisin aikaan meni sänkyyn exsän kanssa joka vainosi meitä kaksi vuotta tunnollisesti muuttaen jopa naapuriin. luulin aina että kun saan tietää pettämisestä vedän miestä pitkin seiniä mutta ainut kommentti kun sain tietää mieheltäni pettämisestä kun exsä hehkutti olevansa muka raskaana oli että " isyys testi on tehtävä" . luottamus oli mennyt ja pitkään menikin ennen ku pystyin edes suutelemaan miestäni. onnekseni exsä vain valehteli olevansa raskaana mutta tieto oli tullut julki. muutama vuosi myöhemmin olimme soutaneet ja huovanneet lähinnä minun tunteideni takia... rakastin kyllä mutta välillä tuli kausia ku tunteeni ailahtelivat vihreille laitumille. velkaannuimme pahasti ja jouduimme myymään kotimme ja siinä oli minun tilaisuuten. pakenin ja sanoin haluavani erota... minulla oli toki uusi ihastus tiedossa ja ensihuuma vei mukanaa... olimme miheni kanssa kesän erossa ja kun ensihuumani laantui oli minun kohdattava tosiasia että ku rakastaa niin minkäs sille voi. avioeroa koskaan ei tullutkaan vaan päätimme aloittaa tyhjältä pöydältä... rakastuin mieheeni uudelleen ja koska mieheni oli ollut ilman naisia koko sen ajan kun olimme erossa tiesin hänen haluavan vain minua ja rakastavan minua semmoisena kuin olen.

Tänä päivänä rakastan miestäni ja meille on tulossa toinen lapsi. En mieti enään hetkeäkään että ikinä eroaisimme koska se olisi aivan turhaa. Sen olen miehelleni sanonut että jos jotain joskus sattuisi en koskaan siitä haluaisi tietää sillä onhan itsellänikin kausia ku hormoonini hyrräävät ja ruoho aidan toisella puolella houkuttelee. Niin kauan ku haluamme elää yhdessä perheemme kanssa ja rakastamme ja kunnioitamme toisamme ei pienien asioiden ja hairahdusten takia kannata kaata koko tulevaisuutta. ei ne hairahdukset mitään rakkautta ole.

Toivon sinulle hyvää kevättä ja juhlikaa yhdessä niin ei tarvitse pelätä hairahduksiakaan... Hairahtukaa toisiinne ;)

Vierailija

mies petti kerran, tästä monta vuotta aikaa, olin matkoilla itse. Samana päivänä kun olin tulossa kotiin, hän soitti ja kertoi että on pettänyt minua. Oli kova järkytys, aluksi olin varma että suhde loppuu siihen (takana oli yhteistä elämää jotain 7v). Mies kuitenkin rukoili että jatketaan ja vannoi ettei koskaan enää yms. No, sitten jatkettiin elämää. Eikä tässä vielä kaikki! Tuosta tapauksesta meni muutama vuosi, saatiin lapsiakin. Yksi kerta baarissa hän alkoi kännipäissä puhua että haluaa " puhdistaa pöydän" , ja kertoi että hän onkin kaiken kaikkiaan pettänyt minua kolme kertaa! Nämä kaksi muuta kertaa on tapahtuneet jo vuosia sitten, ennen sitä mukamas ensimmäistä kertaa!

No, enpä tietenkään enää kauheasti yllättynyt asiasta, vaikka olin todella vihainen & surullinen&pettynyt. Kuitenkin jatkettiin, koska oli kaksi pientä lastakin, ja tapaukset sattuneet vuosia sitten, hänen mukaansa.

Näitä en voi koskaan unohtaa, eikä suhteemme ole kyllä ollut kovin hyvässä jamassa enää aikoihin. Luottamus ei ole koskaan palannut takaisin. Itse asiassa nyt mietin eroa.

Sitä minäkin hänelle sanoin että miksi piti kertoa niistä vanhoista jutuista, kun ei ollut silloin kertonut kun oli tapahtunut. No sehän johtuu vain siitä että huono omatunto painoi liikaa, ja kun kertoi, olo varmaan helpottui hänellä! Ja minun olosta ei tietenkään ole tarvinnut koskaan välittää!

Että tämmöinen tarina.

Vierailija

mitä selvinpäin ei uskalla.

Vuosikymmen takaperin sain tietää että silloinen avokkini oli pettänyt minua toisen kerran parisuhteemme aikana. Tämä nainen (miehen ex) laittoi minulle tekstiviestiä lauantai-aamuna klo 5 ja sattuneesta syystä tiesin että asia on tosi. Oppi muuten mies tietämään mitä tarkoittaa kun potkastaan hereille. Minä keräsin kundin kamat säkkiin ja heitin ikkunasta pihalle. Sanoin vielä että minun silmien alle on turha tulla.

Nykyinen mies, jonka kans minulla on siis lapsi, tietää että se on kerrasta poikki jos jotain vastaavaa tapahtuu. En taatusti laita lastani elämään sellaisessa perheessä jossa toinen kunnioita toista pätkääkään, vaan mielessä on vain se missä lammikossa munaansa tällä kertaa uittaisi...

Vierailija

Hei Annaliini. Tässä oma mielipiteeni.

Koska sinä joudut kantamaan tuota asiaa teidän suhteessanne hautaasi asti, niin mielestäni oma miehesi saisi myös kantaa sen hautaansa asti. Kuitenkin siten, että rangaistus olisi tipaton loppuelämä tai menettää teidät (sinut ja lapset).

Tuosta ei tule mitään että nyt pidätte hieman rauhallisempaa alkoholin saralla. Jos hän on 3 kertaa pettänyt ja kännissä, niin neljäs kerta tulee jos viinaa ottaa. oli se sitten 1 vuoden päästä, 10v tai 20vuoden päästä. Suorat sävelet.

Uskon että hän valitsee silti teidät, koska ei ole muutenkaan suurkuluttaja.

Kysymyksenä vielä sinulle, jos luet vielä tätä viestiä.

Miksi hän ei kertonut sinulle ekan pettämiskerran jälkeen??

Saku

Vierailija

Mukavaa kuulla ihan ulkopuolisten mietteitä asiasta..oon jo paljon paremmalla mielellä. Ja tosiaan: mies on jo käyny sukupuolitesteissä, ja ihan omasta aloitteesta vaikka ehkäisyä on kuulemma käytetty. Olin aluksi jo varaamassakin aikaa terapeutille ja miehenikin oli sinne lähdössä jos olisin halunnut, mutta ajattelin huomenna ottaa asian puheeksi neuvolassa. Sieltä varmaan autetaan asiassa eteenpäin. Onneksi voidaan miehen kanssa puhua asiasta avoimesti ettei jää mitään mörköjä tulevaisuuteen. Alkoholin käytön suhteen on nyt tiukka raja pitkäksi aikaa, vaikka ei miehelläni oo ollu tapana käydä ulkona ku 3-4 krt vuodessa ja taidetaanpa tästä eteenpäin käydä aina yhdessä. Mutta en halua että asia on niin, että mieheni on kiltisti vaan siksi että oon mukana vahtimassa. Sen pitää tosiaan haluta ite olla uskollinen ja näyttää se mulle, en voi aina olla

vahtimassa. Mutta vakaasti uskon, mieheni tuntien, että kyse on ollu kännisen pöljäilystä. Taustalla voi olla myös se, että itselläni on ollu ennen suhdetta mieheni kanssa useampia seksikumppaneita, miehelläni ainoastaan kaksi. Ainaki sitä on sillon tällön vaivannu se asia suhteemme aikana. Nooh.. nämä kaikki voi olla selittelyä, mutta pääasia että itelläni on parempi mieli, tavalla tai toisella =) Kiitos kommenteista kaikille!

Vierailija

Sulla on rakastava aviomies, lapsilla hyvä isä. Ole onnellinen! Kukaan meistä ei ole täydellinen ja miehesi on haksahtanut kännipäissään. Kannattaako tuosta yöuniaan menettää ja märehtiä/murehtia/vatvoa asiaa loputtomiin. Tulee kärpäsestä härkänen. Ja härkänen voi tulla väliinne ja hiertää.

Osta verkkosukat, piikkarit, sexyt liivit ja stringit ja viettele miehesi, vie viihteelle ja varatkaa kahdenkeskistä aikaa. Tee vaikka treffit hotelliin.

Ehkäpä paha mieli unohtuu ja pieni irtiotto piristää harmaata arkea.

P.S. Olisikohan miehesi syytä pistää tuo pullon korkki lopullisesti kiinni?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat