//MAALISmasut ja taas on perjantai//

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Päivän avaus...

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Heräsin kolinaan ja paukkeeseen seiskan pintaan ja ajattelin pojan jo heränneen. Sitten ihmettelin, kun itkuhälyttimestä ei kuulunut mitään. Vain kovimpiin kolinoihin reagoi hetken. Kävin jo pojan oven takana kuuntelemassa, että onko lapsonen hereillä vai ei. No, ei ollut. Kolina tulee naapurista. Mitähän se siellä tpuhuaa? Kerrankin kun olis saanu nukkua pidempään. Nyt ei enää nukuta, vaikka kolina taisi loppua, tai ainakin vähetä.

Hoh hoijaa. Kahvinkeittoon on lähdettävä. Eihän tästä muuten tuu taas yhtään mitään. Kirjoittaminenkin takkuaa. Sormet taitaa vielä nukkua.

rimma 33+2

Vierailija

Et sä yksin jää maaliskuussa, kyllä mä oon täällä maaliskuussa ja jos huonosti käy niin huhtikuussakin... Kun ei nuo supistelut mulla aukase paikkoja, ne vaan haluu kiusata mua!

Vierailija

Älä nyt konetta riko, kun rupes jännittämään sun puolesta :).

Yritähän nyt levätä ja pitää koivet ristissä, vaikka hyvät viikothan sulla onneksi jo on!

Vierailija

Mutta pakko kertoa omat kokemukset synnytyksen pysäyttelystä. Toinen lapseni meinasi syntyä rv 35+, ja sillä viikolla ei saanut antaa enää " oikeaa" (en muista nimeä) supistustenestolääkettä. Edellisellä viikolla olisi vielä kuulemma voinut antaa. Tuhdit kipu- ja unilääkkeet mulle kuitenkin annettiin, ja pystyssä ei saanut olla. 15h kerkesin synnytyssalissa olla, ja olin jo 6cm auki, kunnes lääkket veivät voiton ja nukahdin. Tilanne lopahti, ja mut siirrettiin osastolle. 3 vrk supisteli vielä säännöllisesti, mutta ei auennut enempää.

Kun 36 tuli täyteen, silloin ei enää pysäytelty, ja vauveli syntyikin sillä viikolla. Oli kuitenkin vielä ennenaikainen, bilirubiinit nousi ym, ja jouduttiin olemaan sairaalassa 8vrk. Silloin olin tyytyväinen siitä viikostakin, jonka vauva oli pidempään masussa, vaikka viikkoa aikaisemmin en ollut samaa mieltä!

Eli yrittäkäähän jaksella! Vaikka hengenvaaraa noilla viikoilla ei enää ole, kaikenlaisia pikkuvaivoja on enemmän. Hyvää tekee ne viimeiset viikot ja päivätkin pikkuiselle!!

Vierailija

Mä olisin voinu tulla avaamaa pinon tossa about kahden tienoilla yöllä...ja istua tässä koneella puoleen viiteen - taas vaihteeks. Onneks sain taas aamusella nukuttua muutaman tunnin enneku heräilin selkäsärkyyn.

PUNKELI;

Kuulostaa tuo sun rinta-selkä-jumi-kipu ihan samalta kun mulla tuntuu tossa vasemman rinnan alla ja samalla kohtaa selkäpuolella. Myöskään muu ei auta kun kylmägeeli/lämpö..ja nekin sen hetken kun vaikuttavat. Piinallinen kipu, jatkuvaa jomotusta. Kokeile auttaako lattialla (tai muulla kovalla alustalla) selällään makaaminen (jos pystyt vielä sillee olemaan), ja vielä jos saat jalat vaikka sohvan päälle että selkä rentoutuu.

SIN-NA;

Ei mullakaan mene toppikset päälle - tai menee, mutta napin ja napinläven väliin jää vaivaset 20cm tyhjää tilaa, eikä vetoketjua saa edes nousemaan avonaisena sille kohdin mihin se kuuluis, jääpi tohon masun alle sekin. Mä viritin leveen nauhan napinläpeen, jonka voi napakasti kiinnittää nappiin. Toimii pitkän takin kanssa loistavasti, housut suojaa jalkoja ja pysyy nauhalla/narulla ylhäällä, ja takki suojaa loput.

PAPU;

Hui mikä uni! Onneks et harrasta unissakävelyä (toivottavasti?)..

Mulla meni eilen mutsin kans hermo.

Mutsi tuli eilen iltasella hakemaa mua mukaan kun oli menossa Prismalle käymään..no, aattelin ettei se nyt pahastakaan olis, jos vaik jotain löytys - koko reisun ajan purin hammasta ja yritin pitää pääni kiinni.

Tietääkseni mä olen aikuinen ihminen kuitenki..vaan kun heti matkalla alkaa kitinä; " kampaa tuo tukkas (se oli kyllä ihan siististi laitettu)" " eikö tuo otsatukka vois olla lyhyempi.." Ensin oon siis toista vuotta kuunnellu miten ylipäätään pitäs leikata hiukset lyhyiks, nyt kun sen tein ni sekään ei kelpaa. No, Prismassa kattelin vauvalle väliasua " no kattele mutta tuut sitte ostamaa kun tiedät minkä kokonen vauva on" " ei kaikkee voi ostaa etukätee" ..juujuu..mutta sano kuka mitä tahansa, se 80cm:n toppapuku on niin iso väliasuineen että haen sen valkkaamani väliasun sieltä tiistaina, missä säkissä mä muuten tuon vauvan kotiin?

Sitte löyty tuttipulloja " tossa on semmone vellitutti, toi on maitotutti..!" mähän siis en osaa vielä lukea. Sanoin haluavani ostaa sellasen ultivent pullon jota kaveri suositteli, kun se kuulema ehkäisee koliikkia ja on muutenki hyvä..." no ei se tarvi olla kun tommone tavallinen pllo ja siihen monta tuttia" Vielä semmone kaikkitietävä virne jatkuvasti naamalla...sama raivostuttava kaikkitietävyys ja napina jatku koko puolen tunnin kotimatkan..hermot meni, nyt taas muistan miks ei mutsin kanssa kannata mihinkä lähtee..olis vaan pitäny pyytää pysäyttämää auto jo tässä kotikylällä kun ekan kerran hiuksista mainitsi..ärkele.

Tästä voiki sitte jo melkein päätellä että kun kotiudun vauvan kanssa - en osaa tehdä mitään oikein, ai kun näyttääkin tulevaisuus ruususelta.

( . ) Eilen kävin pikakävelyllä ajurin kanssa kun oli mukamas niin kylmä että pojua paleli, vähän kai liian ripeesti kävelin kun melkein kotiovella alko taas tuntua se lihaspiston tapanen kyljessä joka ei meinannu ollenka lähtee pois..mikä se oikeesti on? vai kipee supistus? en kyllä huomannu et olis vatsa kovettunu..

Yöllä juimi päätä ja se valvotti aamuyön, en tajua miks..juonu olin illalla tarpeeks, tyyny on ok..ja silti joka toine yö vähintään alkaa tuntua nupissa ilkeeltä..taidan syyttää hormoneita tästäkin.

Tappert ja Puksu 33+5 lähtee hakee postin ja kahvin juontii

Vierailija

ja taas on takana huonosti nukuttu yö... ennen kolmea heräsin, ja puolitoista tuntia taas meni ennenkuin uni taas tuli. onneksi tuli kuitenkin ja sain vielä nukuttua.

tänään olen menossa kaverin luo kyläilemään. toivottavasti se piristää.

mites tohon listaan tehtiinkään päivityksiä? mä olen menossa kättärille(KOS) ja poikaa tänne on " lupailtu" . kunhan vaan se hautajaisreissu menee rauhallisesti eikä joudu samalla reissulla poikkeamaan lappeenrantaan synnyttämään.

oltiin siis eilen perhevalmennuksessa. imetyksestä juteltiin. ja täällä masussa pidettiiin koko ajan jotain bileitä. liekö pienellä olisi ollut aiheeseen jotain tärkeää lisättävää.

ja ne bileet jatkui sitten koko illan ja osan yötäkin. tuntuu, että oikealta puolelta alkaa olla ylimmät kylkiluut ihan turtana tosta potkimisesta. oikealla kyljellä makaaminenkin tuntuu jo kipeältä. saa nähdä missä kunnossa sitä on kun tämä maailmaan päättää tulla...

lumipyryistä päivän jatkoa!

ruusunpiikki rv 34+3

Vierailija

Ihana kun on perjantai! Kelikin on loistava. Pitäis lähteä ulkoilemaan, mutta mullakin sama vaiva kuin K@tjulla, eli pissittää kun liikkuu ja sitten mulla on vielä päälle sama vaiva kuon masulilla ja rimmalla eli tuo repivä kipu, joten tuo ulkoilu ei ole mitään herkkua enää.

Eilinen kaupunki reissu otti koville, kaupungissa tuntui, että kohta pyörtyy jos ei saa jalkoja ylös, kuitenkin jotenkin päästiin kotiin. Lantio tuli tosi kipeeksi tuosta reissusta ja supistelujakin tuli aika mukavasti, ei onneksi kovin kipeitä. Ei kai sitä enää voi edes kaupungilla käydä.

Tulipas taas valitusvirsi, aina mä vaan valitan vaivoja, vaikka omalla tavalla nautin tästä odotuksesta ja tiitiäisen vatsassa myllertämisestä. Tiitiäisellä oli koko eilisillan hikka, onneksi se ei tunnu vaavista samalle kuin aikuisesta.

Duppis: Onpas poika kasvanut, onneksi olkoon 2kg täyttymisestä! Muutenkin pojan vointi kuulostaa hienolta!

Kun muut on herkkulakossa, niin minä ostin markkinoilta hirveen säkin namia :).

möhkis ja tiitiäinen 32+0

Vierailija

Leanna täällä jo aikaisin aamukahvilla ollut :) Eipä siinä, itsekkin kyllä ollut jo hereillä tosi aikaisin, oikeestaan koko yö meni vähän tuossa kukkuessa ja valvoessa.. Oli jotenkin huono olo ja masukki mylläsi ja kipeästi puski tuonne aivan alas, kohdun alaosassa tuntui erittäin inhottavalta. Ja sellainen " mahatauti" olo oli mutta ei kait sitä sitten tullut, en tiedä mikä oli.

Duppis: Hienoa :) Vielä 500g niin sitten on pojalla jo se tärkeä 2500g koossa ja varmaan se tulee nopeesti kun nyt noin lähtenyt tuo paino nousemaan! Toivottavasti voisivat pian leikata ja pääsisitte toipumaan ja kotiinkin joskus.. Onko leikkaus ajankohtaa vielä suunniteltu sen tarkemmin, odottaako ne tuon 500g vielä painoa? Mites se pään kasvu nyt?

Täällä tullut lunta aikalailla, yöllä aura-auto pariinkin kertaan tuon tien sahasi. Ihanaa jotenkin kun nyt vähän sitten lauhtunut (aika paljonkin) ja ulkona on aivan mahtava keli..jaksais vielä lähteä muksujen kans tuonne ulos tässä aamusta. Mulla vaan ei ole kunnon toppahousuja, kaikki jää niin hassusti tuohon mahan alle tai sit ei mene kiinni, en ole viitsinyt ostaa isompia kun tuo alkutalvi oli vähän sitä mitä oli...Jos jotain keksis.

Jaahas taas viikot poksuu mullakin :)

sinna rv34

..tietääkö kukaan, jos nyt alkais syntymään niin vieläkö ne laittais jotain estolääkettä tms.? Neuvolasta kun sanoi että sitten saa syntyä kun rv34 on täysi.. ei tämä nyt ole täältä syntymässä mutta tuli vain mieleen :)

-S

Vierailija

Pikaisesti ilmoittautuu hän...

Yrtin lukea kaikki maanantain jälkeen kirjoitetut viestit,mut eipä niistä paljon päähän jäänyt faktaa... :)

Joku kertoi kuvotuksen palanneen. Sama täällä,ollut jo jonkin aikaa. Lisänä kipulääkkeiden pahentama ummetus,niin usein käy pienenkin aterian jälkeen niin että samantien tulee osa takaisin ylös. Nyt lisääntynyt myös nuo yli tunti aterian jälkeen oksentamiset,joista en juurikaan ole kärsinyt alkuaikoina.

Miehen sairaus meni sitten niin rankaksi että maanatai-illan lääkäri kirjoitti saikkua kolme päivää alkuun ja se makasi kotona siis vielä eilisenkin. Mulle flunssa alkoi oireilla toissapäivänä,mut kuumetta ei ole noussut. Ummetus oli tosi paha ja siksi kokoajan ahkytti ja oksetti kun maha ihan täpötäynnä. Otin sitten aamulla lääkettä ummetukseen lääkärin ohjeen mukaan ja nyt on sitten juostu 15min välein kiireisellä p***kalla ja äsken tuli välipala silti ylös vaik masun saikin toimimaan.

Joku taas kyseli kirjoitteleeko kukaan muihin keskustelupalstoihin... Mulla on täällä toinenkin vakioketju:enskattaret ja sit yhtä epäaktiivisen aktiivisesti käyn helistimen sivuilla Kerava,Tuusula,Järvenpään- nipussa, Kolmekymppisten nipussa ja vielä maaliskuistenkin nipussa. Nyt on vaan niin et aina joku nippu/pino jää hiukan niukemmalle huomiolle,ei sitä kaikkiin jaksa samalla tavalla keskittyä.

Helistimessä oli nyt keskustelua kakasikielisyydestä ihan omana nippunaan ja siihen oli kiva tutustua ja kirjoittaa itsekin kun meillähän tulee olemaan lapsella kaksi äidinkiletä,suomi ja ruotsi.

Meille tuotiin juuri äsken muuttolaatikoita nippu tuohon eteiseen,niihin pitäisi tänään pakata astiat ja muu hajoava tavara ja sit jätesäkkeihin käyttövaatteet ja muu pehmeä pakollinen tavara. Loput voidaan hakea pikkuerissä sitten ens viikon aikana kun mies täällä suunnalla kuitenkin töiden takia päivittäin ajelee.

Ajattelin vaan ekaksi lukea nää jutut ja sit hypätä lähikauppaan ja ostaa kunnon köntti lihaa ja laittaa se palasina uuniin muhimaan. On sitten huomiselle kypsä paisti valmiina muuttoporukalle. Ei tarvi kuin sitten lisiä kerma lämmityksen yhteydessä ja keittää potut.

En siis varmaan viikonloppuna ole keskusteluissa taas mukana kun on tuo muutto ja siitä palautuminen sunnuntaina. Muuton yhteydessä meille piti tulla uusi tietokone, et tätä vanhaa romua ei enää uuteen kotiin roudattaisi,mut ei ainakaan vielä olla ostettu mitään. Saas nähdä siis koska edes saadaan uuteen paikkaan kone ja yhteys(pelkkä yhteys tulisi kaapelia pitkin päivässä).

Hauskat viikonloput kaikille!

Masumamma 32+5

Vierailija

Silmät turvoksissa istun tässä.Oli eilinen vain niin jotenkin raskas päivä,sitä itkin miehelle saunanlauteilla.Kysyipä, että mitäs vois tehdä, jotta mun oloni paranis.Sanoin, että kun joku veisi nuo lapset hetkeksi pois...Toivottavasti tämä on vain raskausajan hormonimyllerrystä, enhän mää tietenkään halua, että kukaan veis lapsia multa pois...No, tänä iltana saamme hoitajan kotiin pariksi tunniksi, pääsemme hetkeksi huilaamaan yhdessä.

Oma napa voi hyvin vaikka supisteleekin välissä tosi rajusti.Mutta supistelkoon.Enhän mä kolmen lapsen äiti voi jättää hommiani tekemättä.

Lapset odottavat jotta pääsevät katsomaan koneelle valokuvia, joten joudun poistumaan töiden pariin.Tänään luvassa vessojen pesut, lattian pesu, pyykkäystä ja kenties päiväunet.

uupu rv 34+6 (jännä, että niin monella poksuu perjantaisin, liekö viikonlopun alkamisella ollut osuutensa asiaan???) No, me olemme olleet pirteinä lauantai-iltana ;)

Vierailija

Meillä on kasvu hienoa ja mallikaasti keskikäyrällä. Tänään olin äitipolilla kohdunsuun tilanteen tarkistamisesksi ja kaikki oli hyvin.

Levolla on palautunut se sisäsuun aukeneminenkin.

Saatiin painoarvioksi 2kg500+risat.

Paineet on mulla alkaneet hieman taas nousta, mutta pissassa ei ollut mitään, eli sitäkin tarkkailaan nyt enää neuvolapohjalta.

Ihanaa oli saada näin hyviä uutisia!

tityli:

Mullakin tuplat jotui sinivaloon ja sitten myöhemmin vielä lastenklinikan teholle verenvaihtoon! Se oli kauheeta kun joutu olemaan osastolla yksin ilman lapsia ja kaikilla muilla oli pienet siinä vierihoidossa.

Meillä tuplat oli hyvän kokoisia 38+3 viikolla synty ja painot 2755g ja 2905g. Eli ei kai meillä ainakaan ennenaikasuudesta johtuvaa.

Jotain puhetta on ollut ABO-immunisaatiosta, jonka takia nyt tämä seuraavaksin tulokas tarkastetaan heti synnyttyään, ja multa mittaillaan kolmas kerta raskauden aikana vasta-aineita ensi viiikolla.

Nyt lähden lepäilemään, kun vielä ehtii...

t.raikku&outokumpu34+4

Vierailija

Ihan ekana..

TAPPI: Eka siis käynnistettiin MUN OMASTA HALUSTA :) rv 39+2. LAittoivat papruihin syyksi isokokoisuuden. Onneksi pyysin ja jankutin käynnistystä koska.. Lääkäri ultrasi 3 pvää ennen synnytystä pojun painoarvioksi 3300g mutta poju olikin 4260g ja jäi hartioista kiinni ponnistusvaiheessa (ponnistusvaihe kesti yli 2h) oli siis pää ulkona mut muu vartalo sisällä (kauheeta oli mut tuli se sieltä sit viimein) Mulla oli vaan sellanen " olo" että ei enää hetkeäkään jatketa tätä raskautta.. outoa mut hyvin vaistot pelas :)

Vierailija

Papu,en oo yhtään viisaampi,miksi lapset kasvaa(liian)nopeasti=/

Mutta sen tiedän että nauttia pitäis niin kauan kun pieniä ovat(vaikka välillä onki vaikeeta)

Jospa päivät/viikot kuluis vastasyntyneen kanssa yhtä verkkaisesti kun nyt jolloin masussa vielä majailee...

Polilla siis olin ja eka hetki istua tässä sitten aamutuiman.

Kohdunsuu oli nyt auennut sen sormen verran(viimeksi viikko sitten vielä kiinni)Kaula ei kuitenkaan lyhentynyt enempää,mikä on hyvä.Kuitenkin hyvin pehmeä jo.2kg(tai 1800g)saivat painoarviota(nyt siis rv 32 tasan)

eli sillä lupailevat noin 3,5kg jos menee laskettuun.Käskivät ottaa niin rauhallisesti kuin suinkaan mahdollista viikolle 34 asti.Sitten eivät enää pidättele jos vauva tullakseen(eli näin sanottiin tänään että viikko 34 olis raja)Mutta kyllä toivon että maaliskuun puolelle pääsen kuitenkin.

Supistuksia ei nyt tänään ole ollut eikä käyräänkään ainuttakaan piirtynyt,hyvä!Uskokaa vaan että nyt olen pari viikkoa varpaillani ja vahtaan supistuksia ja sitten rv 34 jälkeen ihmettelen ettei mitään tapahdu ja mennään reippasti yli=)!!

Mutta nyt päivän rasitus käy päälle ja painun pehkuihin.Huomenna on KOULUPÄIVÄ,eli aamulla ei nukutakkaan.Jotain vapaapäivää tekevät takaisin jo etukäteen...Täällä suunnalla ainakin joka koulussa.

Hyvät yöt ja kauniit unet!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat