¤ ¤ SYYSsissien loppuviikko ja viikonloppu ¤ ¤

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Espoossa on pakkasta jo 12 astetta ja tytön kanssa äsken tuolla laskevan auringon alla laskimme mäkeä ja hiihdimme. Tai no, ehkei sitä voi hiihdoksi sanoa kun likka veti jalkoja ja suksia siis perässään ehkä pari sataa metriä jonka jälkeen tuumi että nyt riitti :) Mutta yritetty on, täällä ei taideta järjestää lapsille mitään Hippo hiihtokouluja joissa itse pienenä muistan käyneeni. Miten voi järjestääkään kun ei tiedä yhtään onko lunta koko talvena..

Posket punaisena nyt juodaan kuumaa kaakaota ja syödään karjalanpiirakoita. Tosi reipas olo tuli kun 1,5 tuntia ulkoiltiin.

Tänään ei ole tarvinnut oksentaa kertaakaan, kyllä se kotona näköjään on selvästi helpompaa. Voi syödä koska haluaa ja pötkötellä päiväunet joten varmaan siksi olokin on parempi. Ei raskautta hetkeksikään kyllä oikein unohda, sellainen omituinen olo on kuitenkin. Vatsanpohja tuntuu painavalta ja välillä nipisteleekin. Ja vatsa on kyllä turvoksissa, hyvä kun ulkohousuihini mahduin.

Jospa nyt saisi äiti vuoron katsoa telkkaria ja mäkihyppyä, noita Mikki Hiiren kerhotaloja onkin tänään katseltu jo riittämiin.

Talvista sunnuntai-iltaa kaikille!

t: Typykkä ja Hermanni 6+4

Katselin aamulla vanhasta kalenterista että olen tytöstä käynyt ultrassa 7+1 viikolla kuten käyn nytkin. Silloin hgc arvo oli 126000 ja vastasi hyvin viikkoja. Jospa samana päivänä olisi nyt yhtä hyvä tuuri :)

Vierailija

Heippa!

Tämä on vasta toinen kerta, kun pääsen kirjoittelemaan tänne, koska jostakin syystä en pääse lainkaan kirjautumaan omalta koneeltani. Nyt olen tuttavallani ja ajattelin kokeilla. Selaimen asetuksia on muuteltu suuntaan ja toiseen ja on vain tyydyttävä siihen, että voin vain lukea viestejänne.

Oma olo on ollut vaihtelevaa, hieman huonovointisuutta ja kipeitä rintamuksia sekä vatsan vihlontoja. Sitten on ollut muutamia päiviä, milloin ei ole ollut mitään tuntemuksia ja silloin on kyllä iskenyt paniikki. Itselläni kun on kaksi keskenmenoa takana, niin pelotaa sen vuoksi ihan älyttömästi tuo hetkittäinen oireettomuus. Niinpä ajattelin mielenrauhan saavuttamiseksi varata ultran, joten sinne olen menossa ensi maanantaina. Eli tuolloin sitten saa nähdä, onko masussa elämää.

Hyvät viikonloput ja voinnit. Palailen asiaan, kun pääsen.

t. Papu70 rv 7+1

Vierailija

Me asutaan 69 neliön rivitaloasunnossa. Tämä on kaksio ja makuuhuone on aika pieni. Toivottavasti saadaan sinne vauvansänky jotenkin sopimaan.

Matkoille ollaan lähdössä kolmen viikon päästä. Eli hiihtolomaviikoksi New Yorkiin. Toivottavasti olo on yhtä hyvä kuin nyt on ollut!

Olen töissä lastentarhanopettajana eskarissa eli 6-vuotiaiden kanssa. Eskari toimii ala-asteella ja mulla on opetustunteja muutama myös ala-asteen puolella. Mulla alkaa kesäloma kesäkuun alussa ja jatkuu elokuun puoleen väliin. Jos tämä raskaus menee hyvin niin voisinkin sitten jäädä äippälomalle suunnilleen suoraan kesälomalta!

Me on kerrottu raskaudesta jo vanhemmille, sisaruksille ja yhdelle ystäväpariskunnalle, joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä.

Vierailija

Levinialle: On täällä muitakin kotiäitejä, mulla vaan lapset vielä aika pieniä, 3½v, 2v4kk ja 9kk... Eli arjen pyöritysrumba on meilä melkoista, mutta tähän asti hengissä on selvitty :)

Osaanotto keskenmenon kokeneille, en ole reiluun viikkoon päässy koneelle joten vielä olen aika pimennossa muiden kuulumisista, mitä nyt nopeasti jotakin selailin. Pitää paneutua paremmalla aikaa viime ja tän viikon kuulumisiin. Toivotaan että me kaikki tässä junassa matkaajat pääsisimme pääteasemalle saakka salamatkustajat mukana...

oma(.) Vointi on ollu suht ok, ja tosiaan meillä on tätä touhua kotona niin paljon että eipä tuota ole kovin paljon kuulostelemaan ja analysoimaan olotilaansa. Ihan hyvä, eipähän tule turhaan huolehdittua ja jännitettyä mitä masuun kuuluu. Ens ti ois neuvola, ultra sit vasta helmikuun puolessa välissä ja jos silloin kaikki ok niin uskaltaa huokaista helpotuksesta ja ruveta ajattelemaan uutta tulokasta!

Meillehhän tämä neljäs lapsi tuo tullessaan jos jonkin moisia järjestelyjä, kuten auton vaihdon... No mies on niin autojen perään että on varmaan ihan mielissään kun saa ruveta kattelee uutta. Tällä hetkellä meillä farmari, mut tila-autohan se on hommattava että koko katras mahtuu tulevaisuudessakin kyytiin.

Joops, mut nyt on parempi mennä kattoo mitä nuo tyttöset (meillä siis 3 tyttöä) hommailee, semmonen mekkala kuuluu että nyt siellä on keksitty jotain todella hauskaa (äiti on ehkä toista mieltä..)

Hyviä vointeja mammoille ja masuasukeille toivottelee daisy82 rv 8+5

Vierailija

Kirjoitan muutaman rivin.. Seiska viikon alussa ollaan ja olo on ihan hyvä. Pientä nipistelyä ja lievää kuvotusta voimakkaiden hajujen takia mutta muuten en juuri ole oireilut

Mites te immeiset olette jo päässeet sinne ultraan? Vai oletteko käyneet yksityisellä? Mulla on ensimmäinen neuvola aika kahden viikon kuluttua ja ultrataan kai vasta joskus viikolla 13??

Tämä on ihanaa mutta silti niin pelottavaa.. Tuulimunista kätkytkuolemiin saakka on käyny mielessä. Eka lapsi siis ja takana usko siihen ettei voi koskaan tulla raskaaksi. Ei lääkärin diagnoosia, mutta oma diagnoosi kylläkin, joka taisi onneksi mennä vikaan =D

Vasta sen ultran jälkeen ehkä uskaltaa hengittää vapaammin.. Vaikka kuin olen toiveikas niin silti sitä jännittää siihen asti ja ihan hirveästi!!

Vierailija

Enpä nyt muista olenko syyssisseihin kirjoittanut.. No itse asiaan toista tässä odotetaan, esikoinen on 1v3vko vanha poika. Olo on ollut ehkä aavistuksen yököttävämpi kuin poikaa odotellessa, viluttaa ja iltapäivisin iskee väsymys ja kohtua nippailee. Ultraan menen torstaina taisi olla joku toinenkin silloin menossa. Neuvola on sitten 6.2. Jänskättää toi ultra kun on just niillä viikoilla tullut yksi keskenmeno. Lisäksi ultrareissussa lisää päänvaivaa aiheuttaa se että mies ei pääse mukaan, enkä saa pojalle hoitajaa vaan se pitää ottaa mukaan. Aikaa varatessani mainitsin asiasta kun olisin halunut sopivamman ajan niin vastaanottovirkailija sanoi että he voivat kyllä katsoa lasta sen aikaa. Otan nyt ainkin rattaat mukaan että hätätapauksessa poika saa istua vastaanottohuoneessa rattaissa ja katsoa mitä äidille tehdään. Mies on nyt ollut kuumeessa kolmatta päivää ja ehdotin hänelle että jos parantuu ultraan mennessä voisi kätevästi " sairastua" uudestaan :) jotta pääsisi mukaan. Mielellään ainakin sitten np ultraan hänet ottaisin, jos sinne asti päästään.

Joku kyseli millainen asunto. Me asumme omakotitalossa, neliöitä on 116, kolme makuuhuonetta. Vielä tänne toinen lapsi sopii ilman että tarviitiniä hirveästi mukavuudesta. Minua on puolestaan huolettanut se miten esikoisen päiväunet sitten sujuvat kun on uusi vauva. Monestihan vielä alle kaksi vuotiaat nukkuvat vaunuissa. Poika ei nuku nykyäänkään päiväuniaan sisällä, onneksi ei vielä aivan tulipalopakkasia ole ollut. Tarvitseekohan sitä sisarusrattaat, että päästään ulkoilemaan? Poika ei osaa vielä kävellä ja jos sitä saamme odottaa vielä useamman kuukauden, kuinka ketterä hän on sitten syksyllä, onko nurin koko ajan ja voiko edes ajatella että siirtäisi pinniksestä lasten sankyyn. Vai pitääkö sitä hommata vauvalle oma peti, tai tehdä pakkauksesta peti alkukuukausiksi. No tälläisia sitä tulee murehdittua aikansa kuluksi, tapanahan on että asiat ratkeavat sitten kyllä lähes itsestään kun aika on kypsä.

Eipä muuta kuin hyvää viikonloppua ja alkavaa viikkoa.

T. Unelma ja masukki rv 7+5 ? ja isoveli

Vierailija

Mä muistaisin niin, että jos kesäloman aikana sairastuu niin lomat siirtyvät sitten siltä ajalta?? Voi nyt olla että muistan väärin tai että se menee jotenkin niin et jos loman eka viikolla tai jotain.

Meillä on " kiska kiinni" aina heinäkuun ja ite olen lomani pitänyt noin heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin.. Tänä vuonna ollaan tosin taas asuntomessuilla ja ne ovat mun vastuullani joten hirveästi ei kai lomailtua sitten tule.. Jänskättää kun se on aika hemmetin loppuvaihetta jo.. Ei sinne omalle osastolle sentään kävelevää valasta laiteta, enkä kyl menis muutenkaan, olin valas tai en. Mutta messutyttöjen valvonta ja kaikki muu joka tapauksessa kuuluu mulle..

Toki sit kunnostakin riippuen.

Mä jotenkin ainakin vielä tällä hetkellä kuvittelisin että tekisin muutenkin äitiyslomallakin duunia.. Siis sen mukaan kun ehtii/jaksaa/ylipäätään kiinnostaa.. Mulla on kuitenkin erittäin vastuullinen työ ja olen vaikka se onkin tosi kornia, lähes korvaamaton.. Vetelen sitten lankoja puhelimitse jos ei muuten. Ja sit taas mun työpaikka on myös sellainen että jos huvittaa niin koira ja vauveli autoon ja meidän toiselle konttorille maaseudulle jossa sit koira voi juosta vapaana ja vaavi nukkua ulkona vaunuissa.. Ja ehkä jopa Hesan toimistollakin saattaisin silloin tällöin vauvelin kanssa käydä jotain tekemässä.. Vaikea toki sanoa tässä vaiheessa.. Mut silti jotenkin mä voisin kuvitella että tylsistyisin kotona??? Eli näillä puheilla luultavasti vielä hoitovapaat mammalomien päälle =D

Nyt kyllä nukuttaa aivan hirveästi, ihan kun olis monta vuorokautta valvonut.. Ja mä viel päätin jäädä kotitoimistoon tänään.. Voihan v, nyt on työnteko hankalaa kun sänky huutaa... Joten niskasta äkkiä itseä kiinni ja työn pariin takaisin!

Vierailija

Tänne sitä eksyin ja yllätyin, että näin vilkas keskustelu jo nyt!

Mulla laskettu aika samana päivänä sun kans:) Ensimmäinen tulossa, jänskää...omat farkut menee vielä hyvin...

Vierailija

Mukavaa lauantaita!

Jospa nyt osaisin kirjoittaa niin, että muutkin ymmärtää mihin viestiin vastaan:) Aikaisemmin vain lukenut viestejä, mutta eilen rohkaistuin myös kirjoittamaan:) La syyskyyn lopussa about 27. päivä...varmistuu neuvolassa parin viikon kuluttua.

Oireita ei hirveästi...vähän väsyttää ja välillä äklöttää ja mahassa kipristää:)

Ihana tää palsta!

Onnea kaikille ja hyviä vointeja!

Vierailija

Minä ainakin olen kotiäiti:)

levinia:

Lainaus:

*huokaisee - kaikilla on niin toisenlaisia ongelmia, vaikka kivahan noita on lukea; eiks' taalla ole muita kotiaiteja??

- levinia ja hope rv 6+5 -

Vierailija

esikoinen tänään tasan 11kk! Jee.

Mulla edelleen omaan napaan kuuluu että paha olo on. Syödä pitäis koko ajan...

Aamulla äklötti herätä, kun mies oli laittanu lihan uuniin ja se haisi... Aika noloo ällöttää tollanen kun mies sentään autto noin paljon...

Tontille pitäis taas mennä. ok. ei ehdi muuta nyt.

terkkuja j tsemppiä kaikille erityisesti tuutupiille!

T: minna pikkuihme rv 7+4 sekä isolisko

Vierailija

Tiedän mitä ahtaus on.

Kun sain esikoisen (nuorena tyttösenä) yksin, asuin 52m2 kaksiossa, siskoni ja sen poikaystävän kanssa ;D

Meillä on mieleisemme kämppä tällä hetkellä, johon on sisustuskin vasta uusittu (1v tässä asuttu). Väkisinkin miettii et miten sais tän " säilymään kivan oloisena" - jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Mutta eihän tämä asia niiiin vakava ole että hiuksiaan tarvisi repiä ;)

Oli hetki sitten tosi ahdistava kipu kohdun kohdilla, kestikin n. 1,5 tuntia, ei pystynyt liikahtamaan sohvalta mihinkään. Laitoin miehelle viestiä ja se soitti mulle - luki jo siellä intissä lääkäri kirjasta alkuraskauden ongelmista ;) (tuommonen hoitoalan immeinen kun on)

Vierailija

Mulla oli poikkeuksellisen kaamea yö - Olin luvannut tytölle (5v), että saa nukkua mun vieressä (kun mies ei ole kotona). Tiiän et en nuku niin hyvin sen vieressä, jostain syystä.. Mut nyt sattu olee kauhee oksu olo ekat kaks tunti, eli en saanut unta ollenkaan. Sit heräsin neljältä uudestaan siihen oloon ja se oli jotain niin kauheeta ettei oksutaudissakaan niin paha olo. Jos olisin jaksanut nousta ja mennyt vaikka vessaan, ois saman tien lentäny..

Aamu onneks on mennyt ihanasti, eikä vähäiset unet vielä ainakaan tunnu. Ihana auringonpaistekin piristää kivasti :) Syötiin tytön kanssa pitkän kaavan mukaan aamupalaa, puuroa ja hedelmiä. Nam ;)

merlie kyseli mahan kasvusta. Ei ainakaan täällä, turvotuskin on laskemaan päin, eli aika littana masu ;) Mielellään kyllä pitää jotain muita housuja kuin farkkuja, jostain syystä..

Matkailusta. Mua ei innosta, ei sitten yhtään. Miehellä ois hinku päästä jonnekkin. Mä viihdyn täällä koto Suomessa liiankin hyvin ;) eli ei matkoja suunnitelmissa. (ottamatta huomioon kesän pikku reissuja)

Saiskohan itsestään sen verran irti että imurois ja tiskais, jos meinaa jotain tehdä, se on tehtävä nyt. Myöhemmin väsyttää liikaa. Miehellekin ruikutin eilen tätä mun saamattomuutta - ahistaa olla laiska ja väsynyt :(

dumle rv 9

Vierailija

tuohon sun galluppiin; etta kylla sopu tilaa antaa!!! Eika kaiken tarviikaan olla niin ' taydellista' kylla sita mahtuu, vaikka jalkansa aina valilla potkaisee kivasti sangynkulmaan kun tilaa ei ole!! (huom. kokemuksen syva aani).

Meilla on jo nelja muksua; yhdessa huoneessa! Tilaongelma on suuri varsinkin kun esikko tayttaa jo 15 ja nuorin tal hetkella 3 ja 1/2 vuotias...

Sankyja on kaks normaalia, joissa esiinvedettavat alasangyt! Hyvin ollaan nain parjatty, suunnitteilla on ikuisuuden ollu ylakerta, saas nahda milloin tuo haave toteutuu... Onneks meidan talon 3h+k on siita joustava, etta asutaan samassa pihassa anopin kera jos tarvittaisiin ylimaarasta huonetta tms. ja muksut on laksyjen jalkeen paljon pihalla... Nukkumista varten tuo makkari lahinna onkin. Nelioita meilla on jotakuinkin vaan 90!! Joustavuutta tassa tarvitaan kaikilta!

Eipa tassa kummempia, synttarijuhliin lahdossa (lapsen).

heipat jne

levinia

Vierailija

Hei vaan kaikille!

Täällä uusi odottelija ilmoittaa itsestään. Olen jo jonkin aikaa keskusteluja seurannut, mutta nyt vasta uskallan mukaan.

Olen siis 26 ja mieheni 25. Sekä tytöt 3v. 3kk ja 1v. 4kk. Kolmatta siis odotellaan =) LA sijoittuu tuonne syyskuun loppupuolelle, ehkä 26.9.

Olo on ollut ihan hyvä, väsymys nyt nostaa aikalailla päätään. Muuten ei juurikaan etovaa oloa. Senpä takia tuntuukin, että olenko ollenkaan raskaana?? Kyllä täytyy sanoa että hieman on pelko " persuuksissa" vaikka aiemmat raskaudet menny todella hyvin! Varasin alkuraskauden ultran 8.2. jossa toivon mukaan näkyy pieni vauvamme =) Neuvola vasta 20.2.

Mulla on sit tosi huono nimimerkki muisti, pahoittelen sitä jo valmiiksi!! Yritän kuitenkin muistaa ja kommentoida kuulumisia.

Sen tässä muistan, että olikohan c@rsu jolla tuli keskenmeno, todella suuri hali sinne päin!!

Ja tuutupiko se oli, jolla tulee vuotoa. Toivon mukaan se loppuu ja kaikki on kunnossa :) Näin me uskomme!!

Mutta pitää lähteä katsomaan mitä tytöt touhuaa. Mukavaa lauantaita kaikille =))

outs@ ja naksu rv 5+6 (ehkä)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat