Tehdään yhteinen " SOPIMUS" lasten TURVAAMISEKSI!!!

Vierailija

Taas oli Hesarissa järkyttävä pikku(!)uutinen pienen taaperon julmasta pahoinpitelystä, joka täytti jo kidutuksenkin piirteet. Näitä heitteillejättö- ja jopa pahoinpitelytapauksia tulee julkisuuteen yhä useammin ja varmasti monet meistä tuntevat suurta surua ja jopa raivoa näistä lukiessaan.

Itse olen tehnyt lupauksen/sopimuksen itseni kanssa, että jos joskus näen ko. tapauksen tai minulla on syytä epäillä sellaista otan yhteyden heti viranomaisiin/poliisiin. Nyt moni varmaan ajattelee, että tottakai näin. Itsellenikin tämä on toki aivan itsestäänselvää, mutta olen tämän lupauksen/sopimuksen tehnyt sen tähden, että jos tilanne yllättää toimin heti enkä esimerkiksi ala miettiä että pitäisköhän jonnekin ilmoittaa. Tilanne voi nimittäin olla nopeasti ohi niin että lapsi on jo auttamattomissa (esim. jos näkee lapsen juopuneen seurassa jossain julkisella paikalla).

Ja jos sinulla on jo tällä hetkellä vahvat epäilykset tai jopa tietoa jostain lastensuojelutapauksesta, niin otathan heti yhteyttä viranomaisiin. Ajattele, se pieni taaperokin on jollain keinoilla pelastettu niiden hirviöiden kynsistä, kenties jonkun sellaisen ansiosta kuin sinä! Oikeasti, juuri sinä voit kirjaimellsesti pelastaa jonkun viattoman lapsen hengen!

Tämä kirjoitus saattaa nostaa esiin " ei sitä nyt voi lähteä kaikista epäilyista ilmoittelemaan" vastauksia. Jo nyt vastaan että en todellakaan tarkoita että ihan kepein perustein lähdetään ottamaan viranomaisiin yhteyttä, mutta muistutan myöskin ettei mitään " todisteita" tarvitse olla. Järki käteen siis :) Mutta kuitenkin, monta kertaa ihmiset arastelevat aivan liikaa yhteyttä viranomaisiin ja sen vuoksi monta tapausta jää pimentoon ja moni lapsi elää pelossa. Tänäkin viikonloppuna.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Ja vielä tuosta huudosta. Meillä lapsi on huutanut mm. rattaissa " Älä, aiiii, sattuu, poiiiis, eiii!" , mutta oli silloin 2-vuotias ;-)

4-6v ja tuohon aikaan kuulostaa kyllä kieltämättä epäilyttävältä. Soita poliisit ensi kerralla. Jos menevät turhaan niin parempi niin. Jokainen voi myös miettiä jos oman oven taakse tulisi poliisit turhan takia. Eikö tavallaan se ole hyvä? Yhdessä huolehtiminen on aina hyvä asia ja jos kaikki on kunnossa niin mitä pari poliisia oven takana haittaa :-)

Vierailija

Mutta äänen ja puheen perusteella arvelisin iäksi, ehkä 4-6-vuotta??

Itkeminen ja huutaminen on alkanut molemmilla kerroilla la/su aamuyöstä. (n. Klo. 04.00-05.00)

Sieltä ei kuulu aikuisten ääniä, huutamista tai muuten mitään tappelun ääniä. Siis pelkkä lapsen itku, huuto ja kirkuminen.

Vierailija

Kauhukohtaukset ovat usein aika pienten lasten juttuja, joten ei siinäkään mielessä varmaan sovi tapaukseen?! Sen takia kysyin ajasta koska joskus lapset saattavat olla hyvinkin dramaattisia kun ei huvita mennä nukkumaan :)

Jos huutoa alkaisi vielä kuulumaan niin itse soittaisin poliisit että kävisivät katsomassa onko siellä joku oikea hätä.

Vierailija

Se tapaus on valitettavasti vain jäävuoren huippu . Suomessa noita kidutustapauksia tapahtuu, kaikki ei vain lehtiin päädy. Ahdistaa, ja itkettää kun vain ajattelee tuonkin pienen tytön kärsimyksiä ja pelkoa, jota hän tunsi ,kun oma vanhemmat tuottavat tuskaa. Saa tyttö varmasti koko loppuelämän vamman , perusluottamus toiseen ihmiseen on mennyt lopullisesti. Itkettää ja järkyttää.

Vierailija

Tottakai toimin niin kun ap ehdotti.

Kaksi kertaa olen soittanut poliisit naapuriin perheväkivallan vuoksi. Itsestäänselvyys on soittaa virkavalta jos kuuluu avunhuutoja.

Vierailija

Jos vielä tuo toistuu niin pitänee soittaa poliisit, kun jotenkin epäilen, että eivät suostuisi meille mitään kertomaan, jos menisimme soittelemaan ovikelloa ja kysyttäisiin asiasta suoraan.

Mutta toivotaan, että enää ei mitään kuuluisi ja kaikki olisi muutenkin hyvin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat