5 vuotiaan harrastukset

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tervehdys!

Mitäs teidän 5-vuotiaat pojat harrastavat? Onko kellään kokemuksia ja mielipiteitä liikuntaleikkikouluista?

Kommentit (4)

Vierailija

on pari säännöllistä harrastusta: muskari (jossa myös soitetaan kanteletta) ja jokin liikuntaharrastus (tällä hetkellä uimakerho). Toinen näistä on viikonloppuna ja toinen arkipäivänä (joka tosin sattuu olemaan aika usein pojalla vapaapäivä pk:sta). Kohta pojalla on alkamassa kolmaskin harrastus, jääkiekkokoulu. Sekin ajoittuu viikonlopulle. Minusta kaksi harrastusta riittäisi, mutta koska poika haluaa näihin kaikkiin, niin saa mennä. Eikä kiekkokoulu edes kestä koko kautta.

Vierailija

Marraskuussa täyttää 5v. On aika eloisa tapaus, siitäkin syystä olen pitänyt hyvänä, että on käynyt muskarissa, joka nyt jatkui kanteleryhmänä (ja siellä keskittyy todella hyvin). Lisäksi yksi liikuntaharrastus, nyt tuo ministreet niin voi käydä pikkuveljen kanssa samassa ryhmässä (helpottaa viemisiä). Keväällä ja alkusyksystä oli vielä jalkapallokoulussa, mutta ei ollut kuin muutama viikko - onneksi - niin että oli nämä kaikki harrastukset. Päiväkodissa 3pvä/vko ja yhden aamupäivän peuhaavat jumppasalissa.

Mun mielestä liikuntaleikkikoulu kuulostaa mukavalta ja monipuoliselta! Täällä on vaan ollut vähän kirjavuutta niitä järjestävän seuran ohjaajissa (tosi nuoria, ei koulutusta ja suhteessa lasten määrään liian vähän..). Mutta niinhän se voi olla ihan missä tahansa lasten harrastuksessa. Mun mielestä ohjaaja onkin jopa tärkeämpi kuin itse "laji", että harrastuson mielekästä lapsen kannalta. Ja usein harrastuksen tuntuvat maksavan joka tapauksessa suht saman verran, lasten määrästä ja/tai ohjaajan koulutuksesta riippumatta..

Vierailija

Meidän paikkakunnalla sitä ei tänä vuonna ole, viime vuonna poika olis siellä. Hän täyttää kuukauden päästä 5-v. Nyt olemme aloittaneet luistelukoulun ja uimakouluun ollaan jonossa.

Vierailija

Meillä poika (kylläkin vasta 4-vuotias) harrastaa uimakoulua ja muskaria. Uimakoulu on ehdoton hyödyllisyytensä vuoksi ja muskari tekee minusta hyvää nimenomaan pojille. Liikuntaleikkikoulu olisi ollut kolmas vaihtoehto, mutta sitten olisi tullut liikaa. Päädyin hylkäämään sen sillä perusteella, että noita liikuntaratajuttuja yms. tekevät paljon myös päiväkodissa ja siksi nuo edellämainitut antavat jotenkin "enemmän". Liikuntaleikkikoulua käytiin kyllä kokeilemassa ja poika tykkäsi. Eli sinänsä hyvä harrastus, jos ei katso jotain muuta paremmaksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat