Te kotiäidit, jotka ette ehdi syödä päivällä kunnon ruokaa - kertokaa miten se on mahdollista?

Vierailija

Mulla on viisi lasta, parhaimmillaan ollut 4 alle kouluikäistä, ja aina olen ehtinyt syödä?

Kommentit (15)

Vierailija

Näin minä tein, kun olin aikoinaan 3 lapsen kanssa kotona. Söimme itse asiassa koko perhe illallisen tähteitä, jotka rikastettiin tuoreella salaatilla/raasteella, hedelmillä ja tuoreella leivällä ja maidolla.

Voisiko tälläistä ajatella perheissä, joissa on vaikeuksia äidin ehtiä syömään t. ns. lasten ruoka ei maistu. Tosin en käsitä, mitä se ns. lastenruoka on kun mössöaika on ohitettu. Harvalla lienee useampia imeväisikäisiä, jotka syövät vasta soseita?

Vierailija

ja makukaan ei kyllä ihan miellytä minua.

Mutta teen kerralla itselleni ison satsin jotain hyvää ruokaa (pastaa tms. mitä milloinkin) jääkaappiin odottamaan ja siitä mikrottaa annoksen muutamassa minuutissa

Vierailija

Vinkki av mammoille; kun lapsesi nukkuvat päikkäreitä, älä ensimmäiseksi ryntää nettiin, vaan syö lounasta ja lue päivän postit kaikessa rauhassa. Siivoomaan ja tiskaamaan ehtii kyllä, ei ne tiskit ja pölyt mihkään katoa, valitettavasti. Ja täällä ei todellakaan kannata aikaansa tuhlata, menee elämä ohi ;o)

Vierailija

Vauvasi ei saa kaikkea tarvitsemaansa. Ja itse alat voimaan huonosti, pitemmän päälle. Henkisesti ja fyysisesti. Ajattele lapsesi hyvinvointia; huolehdi itsestäsi!

Vierailija

Koskaan ei käy niin, että kaikki suostuisivat syömään samaa ruokaa. Temppuillaan, kaadetaan vettä lautaselle, valitetaan ruuasta, ei tätä... Ja kasvatettu on kyllä, joka päivä ja kaiken aikaa. Mutta taaperot eivät ole robotteja. Syön yleensä kunnolla miehen kanssa illalla, kun lapset on saatu nukkumaan. Ja kas kummaa, minäkin olen todella laiha!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

En tykkää lasten ruuista enkä viitsi tehdä itselleni erikseen lounasta

Mitä nämä " lasten ruuat" ovat ? Valmiita purkkiruokia ? Eineksiä ? Kannattaisi opetella laittamaan ruokaa, joka kelpaa koko perheelle.

Vierailija

Eiköhän näitä pimahtaneita masentuneita ole jo ihan tarpeeksi? Mä oikeesti niiiin vihaan teitä itsetunnottomia pikkupaskiaisia jotka oikein kylvätte syyllisyyttä paikataksenne itseänne. Kukaan terve järkevä empaattinen ihminen (äiti?!) EI tee av:lle tämän kaltaista aloitusta. Lopettakaa se laiskojen ja läskien ihmettely, ihmetelkää mielummin mistä teille saatais aivot!?? Lihavuus ja laiskuus ei haittaa ketään, ehkä korkeintaan lihavaa ja laiskaa itseään, mutta TE olette niitä mätämunia joille saunan takana on tilaa aina. Mutta kun te raukat ette uskalla muuta kuin ihmetellä, paheksua ja kauhistella täällä av:lla.

Vierailija

Jos minulla olisi samaa ruokaa itselle, ehtisin varmasti syödä sen. Mutta en aina ehdi valmistaa montaa eri ruokaa. Sitä paitsi jos on monta lasta, ne saattavat jopa viihdyttää toisiaan välillä hetken tai katsoa pienemmän perään. Kyllä minä ehdin ainakin yhden ruoan päivässä syömään, mutta se, että söisin aina myös lounaan, se ei aina onnistu. Miten se sitten on mahdollista? Ehkä en ole yhtä hyvä ihminen kuin sinä. Epätehokkaampi varmaan sitten. Enkä ole koskaan tottunut syömään montaa lämmintä ruokaa päivässä, yksi tuntuu ihan sopivalta määrältä minulle.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ehkä lapselle haluaa antaa sitten " tavallisempaa" ruokaa.

Miten voi opettaa lasta maistamaan ennakkoluulottomasti kaikkea ja syömään monipuolisesti, jos itse nirsoilee ?

Vierailija

Mitä nämä " lasten ruuat" ovat ? Valmiita purkkiruokia ? Eineksiä ? Kannattaisi opetella laittamaan ruokaa, joka kelpaa koko perheelle.

[/quote]

Sitten joillakin voi olla erityisruokavalio, oletkos tullut ajatelleeksi sitä? Ehkä lapselle haluaa antaa sitten " tavallisempaa" ruokaa.

Vierailija

Lapset 4 ja 2. Laitan lautaselle ruoan ja kuppeihin vettä. Kutsun lapset syömään. Ruokani on jo vähän jäähtynyt tässä vaiheessa. Inhoan lämmintä ruokaa, haluan syödä kuumana. Aloitamme syömisen.

Toinen temppuilee aluksi, ihan vakio. Siinä annan ensimmäisen varoituksen ruoka suussa sössöttäen. Tämä varoitus toimii aina. Alkaa syödä. Samoin äiti. Toinen lapsi on tässä tähän mennessä vetänyt ensimmäisen lautasellisen ruokaa ja haluaa lisää. Pomppaan pystyyn hakemaan ruokaa. Jos en hae, alkaa häiriköidä. Pysyy hiljaisena, kunhan vain on ruokaa edessä. Palaan annoksen kanssa pöytään. Alamme syödä, kunnes toinen lapsi on päättänyt ruokailunsa. Haen maitoa. Maitopurkkia ei voi pitää näkösällä, koska lapsi ei muuten syö mitään. Eli pomppaan maidon hakuun. Haen maidon jääkaapista. Kaadan juomattoman veden keittiön lavuaariin. Kävelen takaisin ruokailuhuoneeseen ja annan maitoa. Istun, kunnes pomppaan antamaan 3:tta annosta toiselle. Annan leipää lisäksi kummallekin. Leipääkään ei voi pitää näkösällä, koska muuten huonompi syömäri ei syö ruokaa. Todennäköisesti isommalla kaatuu vesilasi tai pienempi höskyttää nokkamukia tai kaataa mukin. Takavarikoin kupit keittiöön. Käyn luutun. Oma annokseni on melkein täysi ja kylmä. Kylläpä oli kiva syödä. Mieluummin olen nälässä. Ja se kyllä näkyy päällepäin. Olen laiha.

On kokeiltu, että lataan kaikki tarvittavat ruoat kerralla pöytään. Se toimii isomman kanssa, joka ymmärtää jo jotain :) Jos teen niin pienemmän kanssa, hän ei syö muuta kuin leipää ja maitoa. Ja leivästäkin vain keskustat, jos kukaan ei valvo. Ravintolassa syömme suht usein. Sielläkään pienempi ei syö muuta kuin patongin sisukset. Hänelle ei voi laittaa mitään virikkeitä, muuten ei syö oikeaa ruokaa.

Luojan kiitos syövät itse!

Vierailija

Täältähän niitä juttuja saa lukea : " en ole syönyt taaskaan päivän aikana " juuri mitään" ( = olen napostellut vähän väliä ), mutta silti en laihdu, missä vika ?" Ensimmäinen askel pysyvään painonhallintaan ja järkeviin ruokailutottumuksiin on se, että syö säännöllisesti päivän mittaan, ei anna hirmuisen nälän päästä valloilleen ja todellakin keskittyy siihen syömiseen. Eihän se tarkoita tuntikausien pöydässä istumista, jos syö kunnon aterian.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat