Lääkärit apua !!!

Vierailija

JOS minulla olisi tippuri tai klamydia, niin paranisiko ne tai jompi kumpi niistä Amorion- nimisellä kuurilla ? 3 x päivässä 7 päivän ajan keuhkoputkentulehdukseen . Olin 3 viikkoa sitten holtiton ja minulla oli yhden illan juttu, emme käyttäneet kondomia .. moraalisaarnaa en kaipaa, olen itse ihan maassa. Testeihin menen tietenkin jatkossa, mutta haluaisin tietää kuitenkin voiko ne parantua tuolla kuurilla ?

Kommentit (10)

Vierailija

kun alkoi nyt itseänikin kiinnostaa. Sen mukaan seurantanäyte otetaan viikon kuluttua kuurin päättymisestä. Oma erikoisalani on tosiaan ihan toinen enkä ole noin 10 vuoteen hoitanut sukupuolitauteja, siksi en muistanut ulkoa.

8

Vierailija

vastauksestasi ... pelkään juuri tippuria kun kurkku on niin älyttömän kipeä, vaikka todennäköisempää varmaan on, että johtuu tästä flunssasta. Olen vaan niin peloissani. Pelkään hiviäkin kamalasti!! Miksi pitikin mennä hölmöilemään! Miten kauan minun pitää kuurin loputtua odottaa testeihin menoa, että on luotettava? viitsisitkö vielä vastata! Ja onko kuitenkin mahdollista, että tuo kuuri purisi jompaan kumpaan ?

Vierailija

että amoksisilliini tappaisi kumpaakaan pöpöä.

Siis lääkäriin, testit ja oikeat lääkkeet. Klamydiasta on syytä ottaa seurantanäyte hoidon jälkeen jotta näkee, onko tauti lähtenyt (jos sellainen siis oli). En enää muista kuinka kauan hoidon jälkeen seurantanäyte otetaan kun olen vähän eri alalla, kysy sitä kun menet lääkäriin.

Jos testeissä löytyy tauti ja olet tällä välin harrastanut suojaamatonta seksiä jonkun muun kanssa, sinun täytyy lähettää myös tämä partneri testeihin. Muuten tauti leviää (tai tarttuu sinuun takaisin jos kyseessä on vakikumppanisi).

Jos et ole harrastanut, voit nyt laittaa jalat ristiin tai vaatia kondomin käyttöä kunnes asia on hoidettu. Valitettavasti näin.

HIV:hän näkyy testeissä varmasti vasta noin 2 kk kuluttua tartunnasta. Onneksi se on kohtalaisen harvinainen vielä täällä, mutta ei tietysti mahdoton hankkia.

T: toinen lääkäri

Vierailija

Klamydia hoidetaan kerta-annoksella atsitromysiiniä ja tippuri siprofloksasiini kuurilla. Muitakin mahdollisuuksia on, mutta nuo ovat ensisijaiset vaihtoehdot. En luottaisi siihen, että kumpikaan pöpö kuolee amoksisilliini kuurilla. Tippuri on Suomessa sen verran harvinainen, että sitä sinulla tuskin on. Klamydia taasen on melko yleinen, joten käypä testissä (otetaan virtsasta).

Lääkäri (täällä taas, vaikka pitäisi leikkiä lasten kanssa)

Vierailija

tietääkö kukaan koska voin mennä testeihin, jonkun aikaa varmasti täytyy odottaa ab-kuurin loppumisen jälkeen että testi luotettava ?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat