Minkä ikäisenä olette alottaneet unikoulun?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

meillä tytöllä unirytmi sekasin ja haluaisin alottaa " toimenpiteitä" , mutta ikää on vasta 3kk. Jotenkin tuntuu pahalta kaikki ohjeet, mitä olen lukenut.. Minkä ikäsenä olette alottaneet?

Kommentit (4)

Vierailija

Tuli mieleen, että jos kyseessä on esikoinen, niin nuku ihmeessä päivällä silloin kun vauvakin nukkuu. Itse en päivisin pysty nukkumaan kun on vanhempi lapsi vahdittavana. Kannattaa myös hoitaa kylvetys lähellä nukkumaanmenoaikaa eli kylvystä syömään ja nukkumaan. Vauva väsyy kylvyssä mukavasti ja nukkuu varmasti pidemmän pätkän sen jälkeen. Meillä ainakin sen verran ' mukavasti' eli vauva ei yöllä itke tms. vaan ainoastaan on hereillä ja vaatii seuraa. Mutta siis unikouluja ei alle 6kk ikäiselle voi vielä pitää.

Vierailija

Nimittäin Elizabeth Pantley: Pehmeä matka höyhensaarille.

Siinä on vinkkejä, mitä alle 4kk ikäisen kanssa voi yrittää, että tulisi eroa yöhön ja päivään. Ei ole kyse mistään kovasta unikoulusta.

Samassa kirjassa on ohjelma myös 4kk-2v lasten auttamiseksi nukkumaan. Itse luin tuon kirjan juuri, ja toivon että olisin lukenut jo aiemmin. Siinä on niin positiivinen ja lohdullinen ote asiaan.

Vierailija

Pienempi lapsi voi hyvin vielä syödä yöllä ja nukkuminen on muutenkin epäsäännöllisempää.

Yritä tehdä päivistä mahdollisimman samanlaisia eli samat rutiinit päivän aikana suunnilleen samaan aikaan.Illalla iltarutiinit ja siis selvä ero yön ja päivän välillä. Yöllä ei seurustelua vaan ainoastaan syöttö mahdollisimman eleettömästi, ilman ' leikkimistä' .

Nuku aina kun vauvakin nukkuu. Tsemppiä!

Vierailija

Tassuhoitoa voi ainakin opetella vasta puolivuotiaan pienokaisen kanssa. Mielestäni 3-4kk ikäisellä ei vielä välttämättä ole selvää rytmiä vaan vauva nukkuu ja valvoskelee miten sattuu. Itsellä myös yökukkuja eli valvoo usein aamuöisin muutaman tunnin... Puolivuotiaana aloitan kyllä tassuttelut jos ei tämä asia sitä ennen miksikään muutu. Jaksamista!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat