Rankkoja asioita työssään kohtaavat!

Vierailija

Miten saatte nollattua tilanteen, kun tuutte töistä kotiin? Mulla tuottaa aina vähän ongelmaa tuo ikävien asioiden unohtaminen kotona. Usein asiat pyörii päässä ja niitä tulee vatvottua itsekseen. Nytkin kelaan päivän aikana tapahtuneita juttuja enkä meinaa millään päästä niistä eroon. Auttakaa!

Kommentit (10)

Vierailija

Jonkin verran vuosien kuluessa oppii tietoisesti unohtamaan, tavallaan pakottamaan itsensä ajattelemaan ihan muita asioita kotona. Mutta inhimillistähän se on, että asiat joskus jää painamaan. Silloin täytyy yrittää ne jotenki selvittää, vaikka juttelemalla sitten töissä työkavereiden kanssa.

Vierailija

Teen töitä lasten ja nuorten parissa ja kun näkee kaikkea sitä paskaa, mitä monet joutuvat kärsimään, niin tuntuu tosi pahalta. Silti pidän työstäni.

ap

Vierailija

Omassa elämässäni olen kokenut vaikeita asioita, tavallaan on mitta täynnä. Tämä ei tarkoita sitä, etten olisi empaattinen, en vai mene kovin syvälle ihmiskohtaloihin tietoisesti.

Vierailija

Vanhojen ihmisten kuolema on luonnollista, vaikka se omaisille joskus on vaikeaa. Enemmän olen pohtinut erään tähän asti arvostamani ihmisen sanomat sanat uutena vuotena. Hän totesi työpaikastani ja työstäni, että ihmisen pitää olla jotenkin kylmä, että pystyy tekemään tuollaista työtä. Tätä olen pohtinut alkuvuoden, olenko kylmä kun en jää pohtimaan vanhuksen kuolemaa tai sairauksia, joille ei voi mitään, pitkäksi aikaa? Toisaalta koen, että on pakko nollata tilanne asuessaan ulos kuolevan huoneesta, 15 muuta asukasta odottaa.

Vierailija

Työ vain pitää hoitaa työnä.

Mutta kyllä sitä kotiin mennessä usein kantaa sisällään niin monen lapsen kohtaloa; vaikuttaa ihan fyysisesti omaan olotilaan.

Esim. jos työssä kohtaa seksuaalisesti hyväksikäytetyn lapsen, niin tällöin ei kyllä itse halua seksiä moneen päivään.

Tällä hetkellä olen hoitovapaalla, ja olen monet kerrat miettynyt töihin paluuta; haluanko enää tehdä sitä (työtä)?

Mutta toisaalta, kun kotona pieni lapsi, niin hormoonit niin pinnassa, että maailma tuntuu niin moninkertaisesti pahemmlata kuin ns. normaalitilassa.

Onneksi töihinpaluuseen vielä 1,5 vuotta, joten eiköhän siihenkin taas ehdi asennoitumaan.

t:stt

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat