Voi ei! Olin muutama viikko sitten lapsen mukana röntgenissä ja nyt sain tietää olevani raskaana(ov)

Vierailija

Nyt pelottaa että mitä haittaa röntgenistä on mahdollisesti tullut??

Kommentit (14)

Vierailija

Jos oot ollut röntgenissä muutama viikko sitten (lyijyliivi vielä suojaa), niin ethän sä silloin ole vielä ollut raskaana? Tai juuri olet raskautunut. Ei todellakaan ole mitään haittaa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Riski on erittäin pieni, vaikka olisi ollut kuvattavana itse ja vielä mahan kohdalta. Siroavan hajasäteilyn määrä on murto-osa kuvausmäärästä. hoitajia suojataan siksi, että he tekevät työtään vajaat 40 tuntia viikossa, eli vaiktukset kertyisivät ajan mittaan.

Terv. ammatikseen säteilyasioita miettivä...

Ionisoiva säteily aiheuttaa herkästi mutaatioita varsinkin erilaistumattomissa soluissa eli kehitysvaurio voi tulla vaikka yhdestä kerrasta!

Mutta en usko että mitään hätää; lyijyliivi ei päästä säteilyä läpi ja tämä siroava hajasäteily ei yllä kovin pitkälle.

Vierailija

Riski on erittäin pieni, vaikka olisi ollut kuvattavana itse ja vielä mahan kohdalta. Siroavan hajasäteilyn määrä on murto-osa kuvausmäärästä. hoitajia suojataan siksi, että he tekevät työtään vajaat 40 tuntia viikossa, eli vaiktukset kertyisivät ajan mittaan.

Terv. ammatikseen säteilyasioita miettivä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat