Lokakuiset vko 37

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uuden viikon aloitusta.

9 kk selvisin ilman taudin tautia ja nyt sitten iski oikein mega flunssa. Toivottavasti tästä ehtii toipua ennen synnytystä...*tuttaa...

G rv 38

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Minäkin kävin maanantaina lääkäri-neuvolassa:

- Vauva laskeutunut, RT, ei vissiin kumminkaan kiinnitynyt

- Kohdunsuu pehmeä, jäljellä 2,5 cm ja ihan kiinni

- Kokoarvio viikoilla 35+1 oli n. 2,5kg

- SF-mitta edelleen siinä yläkäyrän tuntumassa, nyt 33

- Painoa oli tullut kahdessa viikossa 1,6 kg, ei paljoa naurattanut. Yhteensä jotain osastoa 14kg.

- Paineet, pissat yms ok.

- hemppa 117, pysynyt siis samassa ilman extra rautoja, huh.

Käytännössä masukki on sen verran alhaalla, että painaa jotain hermoa ja rajusti. Seistä ei voi kovinkaan kauaa, sitten on pakko istua ja huilata tunti tai pari :(. Mä jo mietin, että jos tää syntyy edes LA:na, saati ylittää sen, niin mulla alkaa puristaa kyllä hermoja jo ihan korvienkin välistä. Mä toivon, että ei syntyisi ihan vielä (no eipä näytä todennäköiseltäkään), mutta että joskus sitten lokakuun alussa ni ei tarttis enää kärvistellä.

Smörkatten & kyytiläinen 35+5 (tai jotain sen tapaista)

Vierailija

Meille on siis kahdessa ultrassa sanottu, että selvä poika ja ihan itsekin sen olen kyllä huomannut. Meillä on kuitenkin tytölle nimi, mutta ei toista nimeä. Pojalle on myös nimi ja toinenkin nimi, joka menee miehellä suvussa.

Eilen, kun keskustelin isäni kanssa nimistä, tämä totesi tyyliin näin: "olemme aina äitisi kanssa yrittäneet miettiä sellaisia nimiä, ettei olisi s- tai r-kirjainta. Ajattele, jos olisi s- tai r-vika!". Tyrmistyin ihan täysin, nimittäin tuossa meidän pojan nimessä sattuu sopivasti olemaan molemmat, sekä s-, että r-kirjaimet! Oletteko te miettineet tätä? Mainitsin miehelleni asiasta, eikä hän oikeen pitänyt sitä asiaa kummoisenakaan, kertoi vaan, että ystävällään oli ollut koko ala-asteen paha r-vika, mutta puheterapeutin avulla siitä ei ole jälkeäkään enää. Mutta siis olenko nyt taas vähän raskaus-yliherkkä, kun tämä jäi vaivaamaan, vai oletteko te muut miettineet nimiä tältä kantilta? En haluaisi sitä vaihtaakaan, kun on hyvä nimi kuitenkin. :( Paitsi sitten toki, jos poika ei ole "nimen näköinen"...

Tällaisia mietteitä tänään! :D

Lillian 37+0

Vierailija

Meillä miesväki on linnottautunut tuonne katsomaan jalkapalloa, niin saa rauhassa surffailla täällä. :)

[b]Kummiasiaan[/b]: Meillä kanssa hieman kinkkinen tuo kummijuttu, kun eipä sitä tullut ensimmäisen lapsen kohdalla ajateltua, että näitä tulisi neljää tai enemmänkin. ;) Joten meillä on kahdella vanhimmalla lapsella kummallakin kuusi kummia, ja sitten kolmosen kanssa jouduttiin ottamaan jo uusinta kierrosta. Samoin tälle neljännelle tulee nyt sitten samoja kummeja kuin vanhemmilla lapsilla.

Sen takia ollaan tehty näin, kun mie haluan että ollaan kummien kanssa tekemisissä ja he osallistuu lapsiemme elämään muutenkin kun jouluna ja syntymäpäivänä. Eikä nyt tässä viimeaikoina ole kauheesti tuo ystäväpiiri laajentunut eli samoja sitten käytetään.

[b]Tanni[/b]: Meillä kanssa tuntuu tämä kamppailu noiden poikien kanssa olevan ihan jatkuvaa. ( 8v ja 9v ) Viimeistään sillon kun tuleevat koulusta niin alkaa kauhea valitus kaikesta ja sit itsellä menee hermot, varsinkin kun on väsynyt. Tuntuu että meillä ei muuta tehdäkkään kun riidellä. :( Välillä itselläkin itku pääsee.

[b]Seelakselle[/b] onnittelut hyvistä kuulumisista, välillä ne vauvelit osaa yllättää.

Mitäs vielä piti kommentoida, ainakin toivottaa flunssan kourissa oleville pikaista paranemista. Itsekkin täällä kurkkukipuisena olen, toivottavasti selviäisi vähällä tästä.

Mie väsäilen niitä vauvauutis-sivuja niin jos vaikka ilmoittelette tänne sitten kun Päivänsäteitä alkaa putkahtelemaan niin yritän päivitellä tuonne listoille.

( . ) Viikonloppuna oon lähdössä Ikeaan ja moikkaamaan kavereita Lahden suuntaan. Saa nähdä että miten tuolla jaksaa tallustaa, olisi vaikka mitä kivaa ostettavaakin. Tänään ajoin tuota ruohoa ja meinasin kuolla tuonne pihalle. Sataisi äkkiä lunta niin ei tartteis tuotakaan tehdä.

Hyvää illan jatkoa kaikille.

AngelEyes ja masukki 35+1

Vierailija

tänään olin neuvolassa ja kaikki ihan ok.

pissa puhdas

hb 107

paine 104/61

sf-mitta 29

syke 140

paino 55.3, sama kun pariviikkoa sitten

tarjonta RT

viime yönä veti suonta nilkoista ja nilkasta alaspäin ihan hirveesti eikä meinannu lakata millään. Johtui suolan puutteesta ja veden, eilen illalla teki älyttömästi mieli jotain suolasta, olisin voinu syödä pelkkää suolaa. Nyt oon huomannu että huulet on jatkuvasti kuivat, tarvis sitä vettä muistaa juoda paljon.

Mä olen yrittäny noita nimiä miettiä ja tuntuu toivottomalta kun mikään nimi ei kelpaa mulle. Pojalle on nimi mietittynä mut en tiiä haluanko kuitenkaan sitä nimeä. Hankalaa. Ja sitten jos sattuukin tulemaan tyttö niin on vielä hankalampaa.. mut ehkä ne nimet sieltä sitten löytyy jossain vaiheessa. Nyt tarvii taas mennä hakemaan tyttö hoidosta.

äitykkäinen rv35

Vierailija

No niin, taasen hiukan neuvolakuulumisia...

Painonnousu on aika hallussa viimeisen 2 viikon osalta: vain +373g/vko kun viimeks se oli 1,5kg/vko...

Hemoglobiini 139 (5vkoa syönyt retafer 100mg x2/pv, ennen kuuria hemppa 112)

Verenpaine 108/85

Pissa puhdas

Vauvan syke +125

Sf-mitta 35,5 (joo-o,ihan oikeasti, kasvanut taas 2cm 2 viikossa)

Rt edelleen,ollu rv 25 lähtien

Sain vihdoin suuni auki ja puhuin henkisestä jaksamisesta, et nyt alkaa tulla seinä vastaan. Stressaan synnytystä, nukun 2-3 tuntia yössä pätkissä, koko ajan särkee,vihloo ja sattuu joka paikkaan... Aloin liki itkemään neuvolan odotusaulassakin. :( Terkkari oli tosi iloinen et sain siirrettyä kokoarviota viikolla aiemmaksi, eli se on nyt tulevana maanantaina. Ja muistutti moneen kertaan et kerro kaikki nää olot yms, kirjoita vaikka paperille et muistaa kaiken sitten.

Oikein hyvää viikonloppua jokaiselle!

Määitte & Mini08 rv 36 tasan

Vierailija

Niin muistelinkin että kyse oli sulla tuosta istukan paikasta.. no lääkärit varmasti tietävät koska leikkaus kannattaa tehdä, älä turhaan huoli! Ja onhan näitä viikkoja jo hyvin kertynyt, hyvän kokoinen vauva kuitenkin on jo. Uskon kyllä että jännittää, pian on vauva sitten maailmassa!

Ilmoittele kun tiedät päivän tarkemmin!

katjaäippä

Vierailija

Läpikäyn nyt pikavauhdilla ajatusta tulevasta alatiesynnytyksestä (onneksi se vaihtoehto), kun vielä tiistaina odotin seuraavan aamun sairaalakäyntiä sektiopäivän päättämistarkoituksessa. Pikkuisemme oli vielä alkuviikkoon saakka todella tiukasti perätilassa, enkä todellakaan elätellyt ajatusta mahdollisesta kääntymisestä. Vauva kuitenkin kääntyi omatoimisesti tiistaina tai keskiviikkona ja on nyt muutamassa päivässä laskeutunut tooooodella alas.

Kohdunpohjankorkeuteni on kasvanut tasaisesti YLÄKÄYRÄLLÄ: Vielä 1,5 viikkoa sitten se oli niinkin suuri, kuin 36 cm! Nyt mitta oli usean tarkistusmittauksenkin jälkeen 32,5 cm - ajatelkaa, ihan mieletön tipahdus alaspäin ja huomattava olon kohentuminen, nyt saan taas hengitettyä kunnolla. Perätila vei noin paljon enemmän tilaa. Ja onhan vauva nyt alempana tarjontansa puolesta.

Seelas 36 + 5

Vierailija

Tänään pitää valittaa,

koska kaikkialta kolottaa.

Kuopus ei anna öisin rauhaa,

päivisin puolestaan esikko pauhaa.

Tuntuu siltä, ettei enää yhtään jaksais

mut ei tätä lasta vielä uloskaan haluais

Voisiko raskaudesta ottaa vaik viikon lomaa,

käydä vähä reissus ja vast sit jatkaa?

Seistä ei jaksa, maata ei voi

liikaa kun istuu niin sattuu oi oi oi.

Haluaisi hakea vaik tarvikkeita kaupasta

mut sekin on liian jo raskasta.

Yritän nauttia tästä viimeisestä kerrasta,

vaan miten se onkaan raskaus näin hemmetin raskasta?

Terveisin spontaanisti roskarunoillut Voikissa ja masulainen 35+

Vierailija

Uutta viikkoa kaikille!

Mulla oli eilen pienoinen "säikähdys", epäilin, että nytkö se synnytys alkaa, mutta taisi olla väärä hälytys (ja kun on ensisynnyttäjä, niin en oikein tiedä miltä mikäkin tuntuu...). Mulla oli siis useiden tuntien ajan eilen todella kivuliaita ja jopa polttavia tuntemuksia kohdunsuulla/ virtsarakon päällä. Aluksi luulin, että vauva vaan pukkailee päällään alaspäin ja osuu johonkin hermoon... Pientä vihlontaa on ollut aiemminkin, mutta nämä eiliset jatkuivat monta tuntia ja aina välillä oli ihana helpotuksen tunne. Kivuttomia supistuksiahan mulla on ollut jo rv 20 jälkeen vaikka kuinka paljon, niihin olen aika tottunut, mutta tämä oli jotakin muuta. Varsinaista menkkamaista kipua ei ollut, sen sijaan vähän niinkuin ovulaatiokipua munasarjojen tienoilla, lantiota kivisti ja alaselkä tuntui väsyneeltä. Yöllä tilanne rauhoittui eikä ole jatkunut tänään. Onneksi huomenna on neuvolalääkäri, joten sitten saa tietoa tilanteesta. Onko muilla ollut samanlaista? Onko kyse vauvan laskeutumisesta tai kiinnittymisestä? Vai joko siellä kohdunsuu avautuu (mitään nestettä ei kuitenkaan ole tullut, muuta kuin valkovuotoa)?

Muuten olo ollut todella väsynyt! Voisin nukkua vaikka kuinka paljon, mikä on hassua kun on 30 viikkoa kamppaillut unettomuuden kanssa ja pärjännyt jotenkin 2-4 tunnin yöunilla. Nyt olen parina päivänä nukkunut 1,5 tunnin päikkäreitäkin sen lisäksi että yölläkin olen nukkunut suht ok.

Jokohan tässä jotkut alkavat poksahdella? Jännittää kaikkien puolesta! Yksi ystäväni synnytti viime viikon lopulla vauvan 2 viikkoa etuajassa, jotenkin rupesi itseäkin jännittämään enemmän, vaikka tässä vielä 4 viikkoa olisikin odotusta edessä.

Oliko se Cisse kenellä oli sektioaika tälle tai ensi viikolle? Ja joku muukin taisi olla. Voimia koitokseen ja pikaista paranemista!

Saneline 35+4

Vierailija

Pitkästä aikaa "ehdin"koneelle, onpa kiireistä tämä äitiyslomailu! Viikon olen lomaillut ja tosi nopeasti mennyt.

Tänään oli neuvola, vauva aika pieni, alle 2,5 kg nyt. Sf oli 30,5 cm, viikkoja nyt siis 35+6. Esikoinen painoi syntyessään 3900 g, tästä ei kuulemma niin isoa tule. Ei haittaa yhtään, en tosiaan mitään jättivauvaa haluaisikaan synnyttää:) ensi viikolla uusi mittaus ja ultraan jos ei senttejä tule lisää. No yhtään en huolestunut, ehtii kyllä kasvaa neljässä viikossa vielä.

Mulle kanssa täti sanoi että vauvan pää liikkuu vielä hyvin joten laskeutunut ei ole.

Olen kyllä tosi onnellinen omasta hyvästä kunnosta, käyn päivittäin vähintään kaksi lenkkiä koiran kanssa ja muutenkin touhuan vaikka mitä, ei uskoisi että on kuukausi laskettuun aikaan. Eilen seksin jälkeen särki ihan mielettömästi takareidet alaselästä polvitaipeisiin asti, sillasta aaltoilevaa kipua. Mulla alkoi esikoisesti synnytyssupistukset hiukan samalla tavalla, oli kaikki kipu tuolla selän puolella. No, särky kuitenkin loppui kun saunottiin ja lepäsin illan. Pitkästä aikaa tuntui seksikin ihan hyvältä, luulen kyllä että loppuaika menee ilman seksiä!

Cerise; ihan tuttuja tuntemuksia noi parisuhteeseen liittyvät pelot tai siis millaiseksi se muuttuu vauvan syntymän jälkeen. Meillä vaan erona että mulla on aiemmasta suhteesta siis 9- v poika, joten miehen kanssa ei olla koskaan oltu ihan kahdestaan. Ensimmäisen lapsen kohdalla ainakin itselläni olin niin vain äiti ensimmäisen vuoden ajan, vasta sen jälkeen muistin että olen myös muutakin! Nyt kun olen yhdeksän vuotta ollut jo äiti, en usko että sellaista muutosta enää itselleni tulee kuin esikoisen aikaan. Tietysti vauva vie varsinkin äidin huomion ja voimat aluksi melkein kokonaan.

Eipä meilläkään puheenaiheet ole muuta kuin talon rakennusta, vauvaa ja esikoista:) niiden asioiden ympärillä maailma nyt pyörii. Hiukan on alkanut myös ahdistaa tuo talon rakennus kun mies on aina poissa kotoa ja sitä kestää vielä puolisen vuotta. Miten sitä sitten jaksaa vauvan kanssa kun toinen on kokoajan poissa? No onneksi on noita sukulaisia lähellä. Mies pitää viikon isyyslomaa kun pääsen vauvan kanssa sairaalasta kotiutumaan eikä silloin ole menossa edes rakennuksille:) Miten muilla, minkä verran isyyslomaa miehet pitävät?

Mies on yrittäjä joten ei voi alkuun tosiaan ainakaan pitää kuin tuon viikon, ehkä myöhemmin pitä toisen viikon vielä.

Ostin tänään ensimmäiset imetysliivit. Vaikee niitä on kyllä ostaa kun ei oikein tuota tulevaa kuppikokoa tiedä.. no kuitenkin aika epätukevilta vaikuttaa kun niissä ei kauheesti kaaritukia ole!

En noita viime viikon juttuja ole kaikkia lukenut, mutta oliko niin että jollakin oli jo sovittu leikkauspäivä?

katjaäippä ja masukki 35+6

Vierailija

Täälläkin tosi tukalat oltavat. Turvottaa, vauva möyrii ja potkii tosi paljon ja pääasiallisesti se ei enää tunnu kamalan mukavalta...Lisäksi sain viikonloppuna riesakseni peräpukamat ja ne oli todellakin viiminen asia mitä oisin tähän vielä toivonut.... Yöt on katkonaisia ja päivisin väsyttää kamalsti mutta 5-vuotiaan kanssa olisi jaksettava jotain touhutakin tai ees lyllerrettävä tuohon puistoon....

Kuten äitykkäinen, tekisi minunkin mieli mennä leffaan katsomaan se Erottamattomat mutta en rtraida uskaltaa, voi olla ettei paikat kestä sitä istumista.

Minä valjastin meidän 10-vuotiaan pientä rahallista korvausta vastaan puunaamaan nuo vanhat vaunut ja hyvät tuli. Siivota pitäisi mutta kaikki energisyys on poissa ja kyykkiminen on mahdotonta... Mulla on äitipolikäynti vasta 22.9. ja koska meen sinne ei oo loppuraskauden lääkäriä ollenkaan. Silloin varmaan päätetään sektiopäivä joka täällä MKS:ssa on kuulemma yleisesti viikkoa ennen laskettua aikaa, max 10 pvää. Ja ennen on kuulemma ollut jotkut tietyt viikonpäivät joihin keskittävät nuo suunnitellut sektiot ja ne on ennen olleet ke ja to, mutta ihan varmasti tän hetken tilannetta ei terkka tiennyt.

Joku kyseli nimistä, meillä on sekä tytölle että pojalle mietittynä. Poikaahan ultrassa veikkasivat.Katsotaan pitääkö paikkansa.

Nyt täytyy mennä ruuan laittoon.

tanni 34 ja risat

Vierailija

Tänään aamulla oli lääkärikontrolli, kaikki niinkuin pitää. Sf oli 33, ja painoa tullut raskauden alusta 11kg (ei kuulemma yli 12kg sais mennä, saas nähdä kun tässä on vielä 5 viikkoa laskettuun aikaan). Vauvan sydänäänet kuului hyvin, on asettunut pää alaspäin muttei vielä laskeutunut. Otettiin näyte streptokokki- ja kolibakteerikoetta varten.

Ainoa vaiva on virtsatientulehdus, sain lääkkeen siihen. Mutta inhottava tauti, tekee kipeää ja lääkärintutkimus kirveli oikein kunnolla...

Olin eilen myös ekassa synnytysvalmennuksessa, vähän myöhään aloitin kun käyntejä on yhteensä 8 ja ne pitäisi saada pois päiväjärjestyksestä kuukautta ennen laskettua aikaa! Nyt onkin sitten 3 luentoa viikossa... No, äitiyslomalla ehtii juosta klinikalla. Eka käynti oli ihan kiva, aiheena "välilihaharjoitukset" ja oikeat selän asennot synnytyksessä ja sitä odotellessa.

Kätilö oli mukava, ja tuntuu että ottaa todella huomioon synnyttäjien henkisenkin hyvinvoinnin. Esim sairaalaan lähdöstä sanottiin, että voi odottaa kotona kunnes on suppareita 5 min välein / lapsivedet menee, mutta jos on kotona huolestunut olo ja tuntuisi klinikalla turvallisemmalta, niin sinne vaan jo aikaisemminkin.

Mitäs muuta, meillä on käynnissä perhepäivähoitajan metsästys (vauva joutuu hoitoon tammikuun lopussa jo). Eilen tapasimme yhden oikein hyvän ja luotettavan, mutta ongelmana on että hän tekee 4-päiväistä työviikkoa ja minä mieheni kanssa täyttä viikkoa... Saas nähdä löytyiskö jostain ratkaisu perjantaihoitoon. Anoppi lupasi hoitaa 2 perjantaita kuukaudessa, mutta entäs ne 2 muuta?

Vierailija

lillian: täysin samat tuntemukset täällä. Ei vaan jaksaisi enää yhtään, toivotaan ettei ainakaan yli menisi.

Voimia kaikille flunssasata kärsiville ja paranemisia.

Tänne ei mitään uutta, aamupäivän kiertelin kaupoissa ja löysin pesukoneen päälle hoitoalustan stokkalta. Pääsipähän ainakin vähän eteenpäin näissä hankinnoissa. Hirveesti olisi vielä tehtävää, jääkaapit pitäsi pestä ja uuni samoin sauna, mut kun ne on sellasia hommia mitä en yksin ryhdy tekemään ja miehellä alkaa loma ens viikolla. Kaikkea muuta tykkään kyllä puuhastella täällä kotona kun tyttö on hoidossa. Keittiön kaappeja ajattelin siivota ennen tätä vauvaa. Niin ja ne vaunutkin on edelleen kellarissa puunausta vailla ja pinnasänky samoin. Mut onhan tässä vielä aikaa.

Olo on yhtä tuskanen kun ennenkin ja yöt tulee koko ajan vaikeammiksi. Vieläkin vauva liikkuu hirveesti, luulisi että on jo sen verran isompi niin alkais tuo tila loppumaan. Eilen ruokakaupassa tuntui tuolla alapääsaä tosi pahalta ja tuntu et nyt se puskee läpi sieltä, kävely oli aika mielenkiintosen näköstä varmaan.

Mun tekis mieli käydä leffassa katsomassa tuo erottamattomat, kun sen ohjaaja on mun tuttu mut en kyllä tiedä et miten pystyn istumaan siinä tuolissa niin kauan, kun mulle tää istuminen tuottaa muutenkin tuskaa ja sit kun ne penkit on vielä hiukan takakenossa. Enkä mä kyllä muutenkaan tiedä et koska mihinkään leffaan ennättäisin. Nyt tarvii lähteä tuonne sateeseen hakemaan tyttöä. jaksamisia kaikille!

äitykkäinen 34+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat