MARRASMURUT VIIKKOON 37

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pistäkääpäs uutista tulemaan!

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

mariasta ei ole kuulunu pitkään aikaan..toivottavasti kaikki hyvin..

En jaksanu lukea kenenkään kirjotuksia!olotila on huono!joten ihan pikaiset kuulumiset..

Kuumia aaltoja pukkaa ja tuntuu että taju menee ihan just!oksettanu eilisaamusta asti,tänään oon sittepönttöäki halaillu, pissa pitäis huomenna viedä ku tuntuu että olis tulehus..supistelee oikeen urakalla, yöt on sentään menny suht hyvin mutta väsyttää silti..Pakkaaminen on jo hyvällä mallilla ja sen puoleen ei tarvii enää ressailla!jippii..

viime yönä heräsin mahalteen ja mies oli selältään puoliksi vielä mun päällä!vähän säikäytti ku vauva ei hetkeen luiikkunu mutta kyllä se sitte alko touhuun ihan normaalisti, neuvolaan soitin niin sano ettei kannata ottaa tavaksi:)

mutta joo miepä poistun, alkaa olla olo niin huono että eiku maate..

palailen varmaan huomenna ja sitte luen muittenki jutut..

simppu rv 31+6

Vierailija

nukkumaan oltiin menossa niin eiku se pojan haava vuosi vieläki, niin eipä se auttanu ku lähteä päivystykseen, liimasivat ja antoivat kaiken näköistä ohjetta..

poika oli niin reipas,ei yhtään itkeny eikä mitään muutakaan..

mulla taas huono olo,yhdesti oksensin ennen aamupalaa,onneksi olin juonu yöllä reippaasti vettä niin tuli vain ne ulos..eilen mulla sitte käväs kuume, päivällä oli kuumetta ja illalla sitte taas ei..toivottavasti lääkärillä ei olis yhtään lämpöä ku sanoivat että nyt jos sitte kuume nousee niin ei ole hyvä juttu, otahan rauhallissti jnejne..

tänään mies aloittaa maalamisen uudessa asunnossa:Dihanaa ku khta päästään pois tästä..

mutta nyt suihkuun ja valmistautuu lähtöön,palaan sitte kerton kuulumisia..

simppu rv 32+2

Vierailija

Kävin tänään kipu kontrollissa äippäpolilla. Nyt sain sairasloman suoraan äippälomaan asti, kun sitä on nyt pätkitty vaikka oon ollut yhtäjatkoisesti 2kk jo sairaslomalla. Vauvankin ultrasivat tällä kertaa, viimeksi oli vaan kipuasioissa. Vaikka sf mitta on yli yläkäyrän, niin silti viikkoja vastas vauveli. 1.6kg. Vauveli istuu kyykyssä, eli on perätilassa.

Seuraavan kipukontrollin laitto rv 35, ja samalla vauvaa yritetään kääntää jos on vielä perätilassa. Kätilö olis sanonut sukupuolen, mutta en halunnut tietää. Hetken kyllä mietin haluisinko sittenkin.. Lääkäri sit vannotti että jos elämä käy kamalan hankalaksi niin heti yhteus sinne ja jos monta yötä menee kipujen takia valvoessa niin ottaavat osastolle nukkumaan. Siis siellä on unilääkkeitä mitä voi antaa. Mutta elämää kyllä vaikeuttaa jos meen sinne nukkumaan, nimittäin esikoisten eskariin viemiset ym kun miehellä on aikaisiin töihin meno, klo 5. Mutta päivä kerrallaan.

Vaikka lisäksi on tullut kipeitä supistuksia, niin kohdunkaula oli ok ja suut kiinni. Sehän olis vielä tästä puuttunut että sitäkin pitäis varoa.

Joku kyseli kestovaipoista... Niistä oli keskustelua enemmänkin kesällä. Yritän laittaa linkkejä joista vois olla vinkkejä. Itse oon saanut paljon tietoa kaveriltani sekä netistä. oon ostanut monenlaisia vaippoja että saan kokeilla mikä olis vauvalle hyvä. Kun riippuu vauvan ruumiinrakenteesta millainen vaippa istuu hyvin! Harsot toimii kuulema kaikenmallisille vauvoille kun sen saa säädettyä vartalon mukaa. Harsoja (siis VAIPPA harsoja ei äippäpakkauksen harsoja) on mulla 12kpl, vaippapikkuhuosuja on 60-80cm yht jotain 16kpl joita aattelin käyttää harson kanssa, fuzzeja on s kokoisia 6 ja xs 1, sit on muovikuoiria 3-4, pari äippäpakkauksen vaippoja jotka sain kaverin kaverilta, sit on muutama xs sisävaippa, parit villahousut, imuja taskuvaippoihin (ja ompelen pyyhkeistä lisää), muutama käytettynä ostettu kaverin kaverin ompelemaa ja jotain muutakin on. Lisäksi kavri lupas ommella mulle xs ja s koon vaippoja fuzzi vaippojen kaavalla. oon käytettynä ostanut kaikki ja pikku hiljaa aina kun eteen sattuu.

http://www.kestovaippainfo.fi/

http://www.kestovaippayhdistys.fi/

http://www.liekku.net/

http://www.pehmopeput.fi/product_info.php?products_id=20

http://igulee.fi/product_info.php?products_id=102

http://www.vaippatalo.fi/cat/

Vaippojen myyjiä on vaikka mitä ja vaippoja on niin erilaisia!

Oon "hieman" hullaantunut kestovaippoihin!! :D

mulla muuten paloi eilen kämmen, sain puurot kaadettua siihen. Kipee on. mukavat arvet saattaa jäädä, isoin palovamma mitä mulla on ollut kun on kämmenen levyinen. Onneksi enää ei särje niin paljoa kuin eilen...

Pitää luovuttaa kone jälkikasvulle...

Simppu: mä kans oon ollut huolissani kun vauva on liikkunut vähemmän kuin aikaisemmin ja kätilön ja lääkärin kanssa siitä juttelin. Mulla osaltaan vaikuttaa vauvan perätila ja kätilö ultratessa sanoi että on rauhallinen tapaus. Jotkut vaan liikkuu enemmän kuin toiset. Oon laskunut liikkeitä oman rauhan takia ja se 10 liikettä saan iltaisin kun meen nukkkumaan tai aamuyöllä. Päiväsaikaan en saa. mitä sulle sanottiin äippäpolilla??

ellenlelli ja 30+4

Vierailija

Joo toivottavasti Simpulla ja vauvalla on kaikki hyvin!

Tänne yrittää kans iskeä flunssa. Toivottavasti ei petiin asti kaada.

Neuvolassa oli kaikki ihan hyvin, painoa oli tullut 318g/vko eli turvotus jaloissa lasketaan normaaliksi kun vielä paineet ja pissakin oli ok. Hyvä niin. =)

Vuoto loppunut. Käsituntumalla vauva edelleen poikkitilassa. Se hiukan harmittaa, mutta toivottavasti kääntyisi lähipäivinä sillä minua pelottaa tuo mahdollinen kääntäminen enkä siihen siis suostu. =( Edellisellä kerralla kun kävi niin, että vauva jumittui, vatasalihas repesi ja vauvan syke laski 30/min. kun napanuora kiristi kaulaa (tämä huomattiin vasta synnytyksessä!) joten synnytyksestä tuli suorastaan painajainen. Eli sopii vain toivoa ettei moinen toistuisi.

Noista HARSOISTA sen verran, että kyllä ne äippäpakkauksenkin harsot on ihan vaipoiksi tarkoitettu ja siihen ihan sopivia, MUTTA valkaisemattomat siis imee paremmin kosteuden eli niitä kannattaa suosia mikäli on ostamassa harsoja vaippatarkoitukseen. Nuo pakkauksen harsothan kannattaa siis pestä 2-3 kertaa ennen käyttöönottoa, jotta imukyky paranisi.

Elikkäs lyhyesti VAIPPAKUORI voi olla mikä vaan aina villavaippahoususta muovitettuun ja näitä tarvitset vain muutaman.

SISÄVAIPPANA voipi olla mikä vaan harsosta aina muotoonommeltuun (äippäpakkauksen Imsevimse!)vaippaan tai taskuvaippa.

Joissakin sisävaipoissa on jonkinmoinen imukin valmiiksi ommeltuna.

LISÄIMUksi voi lisätä melkein mitä vaan kangaspalaa mikä imee kosteuden hyvin ja on iholle ystävällinen. Lisäimuja voi kutoa hahtuvasta tai ommella fleecestä. Joissakin lisäimuissa on kuivaliina samassa eli toinen puoli sellaista materiaalia mikä pitää ihon kuivana eli tulee vauvan ihoa vasten. ja jos olet valinnut sisävaipaksi taskuvaipan niin imun saa kätevästi siihen taskuun sujautettua jolloin toki kuivaliinapinnoilla ei imun kanssa ole merkitystä, luonnollisesti. =)

KUIVALIINOJA saa myös erikseen ja myydäänpä niitä ihan kertakäyttöisinäkin versioina. Kuivaliina siis pitää ihon kuivana ja helpottaa tuotosten poistamista, ehkäpä estää sisävaipan tahriintumistakin.

Eli tälläisistä vaihtoehdoista voipi mieleisen sitten kasata ellei päädy noihin AIO-vaippoihin joissa on siis kaikki samassa pläjässä ommeltuna jolloin siis se kuivatuskin vie aikaa.

Kokoja vaipoissa on monenlaisia, riippuu valmistajastakin, mutta markkinoilta löytyy myös ONE SIZE kokoja.

Vaippaviidakko on täynnä erilaisia ihanuuksia ja valintaa voi siksi olla kovin vaikeaa. Kannattaa alkuun miettiä, että millä kriteerillä vaipat valitsee. Jos kyseessä on rahansäästö ensimmäisenä niin itse tehtynä saa halvimmalla, mutta jos yksilöllisyys, herkulliset värit, uutuudet ym. viehättää ja enemmän niin rahansäästöä ei välttämättä kerry. Luontoa ne silti säästää oli valinta mikä vaan. =)

Hope4 *sekoittaa lisää*

Vierailija

Eli piti vielä kommentoida kun vaipoista kysyttiin.

Riippuu kaiketi vauvasta ja siitä kuinka usein jaksaa pestä vaippoja, paljonko niitä tarvitsee. Kuoria ei tarvitse kuin muutamat kun ei niitä tarvitse olla joka kerta pesemässä. Sisävaippoja varmaan menee ihan pienellä enemmän, varsinkin jos on kovasti kakkaava vauva. Me kestoiltiin vasta n.4kk alkaen enempi vähempi säännöllisesti joten en ihan pienistä tiiä. Tälle uudelle ajattelin hankkii 3 kuorta, sisävaippoja 15-20 ja muutaman taskuvaipan reissuja varten. Yöllä ajattelin käyttää ihan kertiksiä. Sisävaippoina ajattelin käyttää sisätaskuja, ja imuina harsoja.

murunmamma

Vierailija

kun ei äippäpolikuulumisia kuulu.. Toivottavasti kaikki on siellä kumminkin olosuhteisiin nähden hyvin.

Tulehan Simppu kertomaan kun kotiudut tai pääset muuten koneelle.

Kestovaipoista: Ellenlelli, loistavia linkkejä, kiitos, mutta nyt mä oon entistä enemmän sekasin.. Siis miten monta erilaista systeemiä voi olla? Ja siis joku ei sovi jollekin vauvalle ja toiselle sopii ja sitten kolmannelle sopii vain joku kolmas mutta ei ne kaksi edellistä? Mistä sitä sitten pienen budjetin ihminen tietää mitä pitää ostaa? Ja voisko joku neuvoa jonkun yhden yksinkertaisen systeemin, josta pääsis alkuun? Mä pelkään että fuzzit ja taskut ja lisäimut rupee kohta seikkailemaan mun unissakin... ;-)

Meidän perheessä en unilääkettä tarvitse minä, mutta jos jollain ois jotain luomua unenparannuskeinoa tuolle esikoiselle niin kiitollisuudella otetaan vastaan. Sille on varmaan tuo flunssa pukkaamassa ja heräilee noin tunnin välein joka yö. -haukotus-

Nyt nukkumaan...

-zel & z, 32+6

Vierailija

Töissä taas! Vauveli mönkii ja myllertää ja hikkailee masussa niin, ettei keskittymisestä meinaa tulla mitään. Saas nähdä alkaako supparit taas lisääntymään, kun oon pitkstä aikaa liikenteessä. Illalla olis vielä töiden päälle perhevalmennus. Mutta siis oikeestaan tulin kertomaan, että me ostettiin eilen vihdoin vaunut! Oon ihan innoissani ja eilisilta vaan miehen kanssa vuorotellen kärräiltiin vaunuilla ympäri asuntoa =)

Jaksamisia ja vointeja kaikille!

iippulainen 32+4

Vierailija

niistä vauvan liikkeistä ku oli vieläki niin vaisuja!niin lääkärille pääsin heti kymmenen jälkeen, no sitte siellä oli proteiinit koholla, verenpaineet ok mutta mulle vähän koholla ja lääkäri huomas että olen turvoksissa ja ku se oksentelun vielä plussas tähän niin enköhä saanu lähetteen äippäpolille,heti menet sitte kans!!no onneksi sitte sieltä polilta soitettiin ja sanottiin ettei tarvii tulla tänään jos lupaan olla rauhallisesti,huomenna klo12 sitte sinne!ku oikeesti kipeitä supistuksi tullu joita mie en edes ajatellu suppareiksi mutta lääkäri tunnisti kuvauksesta etä kyllähän ne niitä on..

Ja kuulkaa!mun sf-mitta.. oli rv 30 27cm ja nyt on rv 32 ja se oli 24cm!!!!

laskenu 3cm vähän alle kahessa viikossa, ja voi hyvä jumala ku mulla esikon aikana kolme vk ennen synnytystä laski just samalla lailla..

maha on tuntunu tosi kummaliselta muutenki..

Hope4 mulla kans pariin otteeseen tullu peittojuttujen jälkeen vuotoa, mutta sulla varmaan pikkusen eri asia ku on muutenki niin vaikeeta:/mutta kiva että olo on ollu jo parempi..

esikko tippu autosta päälleen asfaltille ja kiva vekki ja kuhmu päässä, ihan virkeenä on ollu joten en vieny lääkäriin..

mutta joo, tuun huomenna kertoon mitä polilla sanotiin..

HEI JA TIETÄÄKÖ JOKU MIKÄ ON PISSAKOKEESSA SUHTI-H????

simppu rv 32+1

Vierailija

Kyllä se vähitellen alkaa hahmottua tämä homma johonkin suuntaan. :-) Kunhan tuo äitiysloma tuosta alkaa niin pitää alkaa zoomailla kunnolla noita käytettyjen vaippojen markkinoita ja kaivella varastoista mitä nyt esikoisen ajoilta on jäänyt, ainakin jotain kuoria pitäis olla tallessa.

Ja joo, meillä prioriteetti olis tuo luonnon säästäminen ja kakkosena rahan säästäminen, tosin itse tekeminen ei ehkä ole just se juttu tässä kohtaa.. Pitää vaan koittaa löytää edulliset ja toimivat systeemit ilman suurta tekno-huumaa.. ;-) Vaikka oon kyllä ihaillen katsellut myös kavereiden sateenkaarenkirjavia vaippahousuja ja vaikka mitä hienouksia.

Noniin, nyt viettämään laatuaikaa siipan kanssa kun esikoinen on isällään. :-)

Vierailija

Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Painoa ei ollut kahdessa viikossa tullut yhtään, mikä myös osaksi johtuu meneillään olevasta syysflunssasta. Hemppa oli huimat 129. Viimeksi oli 110. Verenpaine oli alhaisempi kun viimeks (viimeks vähän korkea) mikä myös hyvä. Sf-mitta on jo 30cm hui! Vauva oli pää alaspäin. Siinä tämän päivän saldo.

Tajusin tänään että laskettuun aikaan on tasan 8 viikkoa. Minne tää aika on niin nopeesti hävinnyt? Ja kohta sitä ollaan jo laitoksella synnyttämässä.

erika3 miten sulla äitiyspakkauksen saaminen näin pitkälle venyi? Mä taisin saada sen heinäkuussa.

Viikkailin noita vauvan vaatteita tonne äp-laatikkoon kun pitäs hommata se lipasto/kaapisto miinnekkä nuo saan mahtumaan, niin mietin että kun meinataan noita kestovaippoja alkaa käyttää niin mulla on niitä 12 kpl. Niin pitäskö niitä hankkii lisää?? Noi on kaikki ihan pienintä kokoo että sit pitää varmaan seuraavat hankkii isompaa kokoo. Voisko joku auttaa mua tässä??

Kuoria mulla on 3kpl.

Meinaako joku muu käyttää vauvallaan kestovaippoja? Reissuissa käytetään sit kerttiksiä, ettei tarvii kakkavaipan haista autossa 3 tuntia. Meillä kun ei kummankaan vanhemmat asu lähellä. Mun vanhemmille on 150km ja miehen 100km. Miehen äiti haluis muuttaa lähemmäks että näkis sitten enemmän tulevaa ja ensimmäistä lapsenlasta.

Mieskin kotiutui vihdoin ja viimein joten nyt lähdetään ulkoiluttaa koiraa.

crabu-87 ja Hertta 32 tasan

Vierailija

mekulla oli häpyliitoksissa jotaki´(?)mulla ei mitään hajua mitä meinaa mutta osanotot,varmaan kurjaa..

Niin, nämä liitoskivut siis tarkoittaa sitä, että sattuu tonne jalkoväliin ja nivusiin. Johtuu relaksiinihormonista, joka "löystyttää" paikkoja synnytystä varten, ja ilmeisesti vaivaa toista lastaan odottavia enemmän kuin ekakertalaisia. Mulla tää tarkoittaa sitä, etten voi kävellä/seisoa/istua/ kovin pitkää aikaa yhteen menoon, vaan pitää vaihdella noitten välillä... muuten alkaa sattua sairaasti häpyluuhun. Aika alapään asioita, en viittinyt ihan tarkasti tolle pomollekaan selittää, kun se keskustelutyyliin kysyi, että niin mihinkäs sua oikeen sattuukaan...

Mutta tämä tästä. Vauvalle on nyt valmiina pinnis, turvakaukalo ja eilen saatiin vaunut. Kaikki tutuilta lainattuja...

Mutta nyt täytyy mennä esikkoa hakemaan tarhasta. Oli kuume noussut...

Meku

29+3

:D

Vierailija

Tänään kävin neuvolassa. Sokerit oli plussalla, ja joudun taas sokerirasitus testeihin, kävin niissä jo esikoista odotellessa, silloin kaikki ok toivottavasti nytkin.

Vaikka raskaudet on olleet aika erilaisi niin toisaalta niin samanlaisia, niin kuin tämä sokerikin tasantarkkaan oli samalla viikolla esikoisen kanssa sokerit nousseet plussalle.

Sf mitta oli 32cm pari viikkoa sitten oli vielä 27cm, vauva tosin tässä välissä kääntynyt pääalaspäin. Maha on jo siis varsin muhkea, ja arpia taitaa tulla tällä kertaa paljon enemmän, minäkun ajattelin ettei toisesta tulisi juurikaan lisää.

Iskias kipua on nyt ollut aika paljon, onneksi vielä toistaiseksi ainakin vain toisella puolella. Helpottaa hirveästi ylös nousuissa kuin voi nousta terveeltä puolelta.

Useammatkin ovat kertoneet vauvan hikottelusta, sen suhteen meillä on kyllä ollut totaalisen hiljaista. Esikoinen taas oli aikanaan varsinainen hikkakone, toisinaan vieläkin.

Miinat rv32

Vierailija

Mitenkäs muilla kulkee? Itellä on hyvin rauhallista, kun esikoinen meni päiväkotiin ja minä jatkan saikkua. Turussa ei sitten kakkostaan odottaville olekaan sitä 28. viikon lääkärikäyntiä, jos kaikki on hyvin. Itellä kun nuo liitoskivut edelleen vaivaa, niin pyysin lääkärivisiittiä. Häpyliitos ultrattiin, ja sehän mokoma oli levinnyt 1,5 cm semmoisesta kohdasta, missä kahden luun pitäisi olla ihan yhdessä!

Lääkäri tähän sitten, että "Tästäkö sattuu?" ja survaisi peukalollaan johonkin tosi imakkaan kipupisteeseen... Lisäksi kommentoi, että "Kyllä tää sun kipu sitten ihan TODELLINEN on." Epäili ilmeisesti, että ihan huvikseni olin saikkua ruinaamassa... Sain sitten 3 viikkoa lomaa, jota lääkäri kyllä aavisteli jatkavansa varsinaisen äitiysloman alkuunkin, mutta ei nyt kuulemma vielä voinut kirjoittaa sinne lokakuun puoleenväliin.

Aamuisin tilanne ihan ok, mutta heti jos kävelee paria korttelia pidemmän matkan, niin johan alkaa särkeä.

Mun nämä jutut on sitten aina tätä "omaa napaa"... mutta menköön. Neuvolakäyntejä nyt kumminkin sitten 2 viikon välein. Kaikki oli muuten hyvin, verenpaine 120/80, sf 25 cm, painoa liikaa, mutta onneksi mulla on mukava neuvolatäti, joka sanoo vain että "No sitä painoa tulee se, mikä on tullakseen."

Voisin vielä manata hyvän aikaa tätä julmetun monimutkaista byrokratiaa, mitä äitiiyus- ja vanhempainvapaan hakuprosessiin liittyy, mutta tulis liian pitkä stoori. Tuntuu vaan siltä, että neuvolassa ei tiedetä, mitä KELA tekee tai toisinpäin, opetustoimi ei tiedä mitä talouspalvelukeskuksessa tehdään ja toisin päin jne. Armoton hetteikkö.

Muuten; tietäiskö joku jonkun nettiosoitteen, mistä sais kaavoja imetystyynyyn ja -paitoihin? Maksavat ihan ääliömäisiä euromääriä!

Vointeja kaikille!

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin

Meku72

28+1

Vierailija

ON: Ögen. :) Sain eilen kuulla, että naapurissa on viikon ikäisiä kisupentuja ja pakkohan niitä oli mennä katsomaan. Voi kun ne olikin lutusia minejä ja heh, varasimme niistä yhden. ;) 1 kissahan meiltä jo löytyy, tuollainen 4v. neiti ja tämä tuleva on sitten poikakisu, raidallinen ja päässä irokeesi. =D

Lapset olivat ihan onnessaan ja niin on mammakin.

Olo on ollut jälleen ihan ok. Oltiin eileen sirkuksessa ja voi jestas, että vauva mylläsi mahassa kun kuuli outoja ääniä (mm. tykin ampuminen)ja musiikkia.

Illalla sitten mukavan päivän jälkeen innostuttiin hempeileen miehen kanssa ja peittojen pöllyytyksen seurauksena on tänään sitten ilmaantunut sellasta vaaleanpunertavaa vuotoa. Synnärillekin jo soitin ja sain siis luvan ihan rauhassa kotona seurata tilannetta, mikä toki mukavampaa kuin sairaala-visiitit.

Eli rauhaiselo jatkukoon.

*kestovaipoista* sen verran, että kannattaa tutustua netin kautta erilaisiin vaihtoehtoihin. Siihen menee muutama päivä, mutta minä koin sen kannattavaksi. me siis päätimme kestoilla ensimmäistä kertaa ja valitsimme nyt ainakin alkuun villavaippahousut (4kpl, olen kutonut itse netistä löytyneillä ohjeilla)) ja 20 sideharsoa, joiden taittelun opettelin netistä löytyneen videon avulla. Sideharsoihin tilasin 3kpl näpsyjä ja vaippojen käsittelyyn lanoliinia. Villavaippojen huoltoa varten kannattaa kaapista löytyä myös etikkaa huuhteluaineeksi, villapesuainetta ja tahroihin sappisaippuaa. Lisäksi öitä varten tilasin sellaisia imuja joissa on kuivaliinakin samassa 4kpl. Äippäpakkauksen mukana tuli ne 4kpl sisävaippoja ja 1 kuori ja itse ostin huutiksesta vielä yhden kuoren ja sisävaipan lisäksi. Käytännön kokemuksen perusteella sitten hommaillaan lisää jos hommaillaan. Ajatuksena oli se, että vaippoja ei tartte pestä joka päivä ja harsot kuivaa nopeasti narulla. Eli sellaista ressitöntä kestoilua havitellaan. :))

Noissa harsoissa on se etu, että ne ei käy pieneksi ja imuja lisäämällä niihin saa tehoa lisää. Mutta lyhyesti sanottuna jos ei joka pvä ole ajatellut niitä vaippoja pyykätä niin 4 kuorta ja 20 sisävaippaa riittää mainiosti. Tarvittaessa voi sitten laittaa vielä lisäimuja, joita on helppo tehdä itsekin esim. fleecestä. Monet ovat kehuneet kuoria joissa on tarrat neppareiden sijaan kun niissä on säätövaraa paremmin. AIO vaipat ovat helppoja, mutta hitaasti kuivuvia ja suhteellisen hintaviakin mikäli uutena hankkii. Kannattaa ottaa hankinnoissa myös huomioon, että onko toiveissa lisää lapsia jolloin vaipoille on useampi käyttäjä ja myöskin jälleenmyyntiarvo. Noissa taskuvaipoissa saa imun kätevästi sille tarkoitettuun taskuun, jolloin se pysyy hyvin paikoillaan.

Toivottavasti tuosta sepustuksesta rtosi jotakin hyödyllistä! :)

Nyt jälleen lepäileen!

Hope4 rv31+6

Vierailija

kuulumisia täältäkin päin..

oli 30 viikon ultra ja sikiön paino arvio oli 1690g lapses ei mitää vikkaa näkyny ja vointi hyvä..

äippäloma ailkais jo 18.09 kun otin sen 50 pv ennen la:ta

joko kukaa muuten on saanut äitiyspakkauksen? pitäis tulla nyt viikon päästä.. ostettiin vaaville turvaistuinkin britaxin rockatot hinta oli vaivaiset 2euroa, kannattaa käydä kierrätys keskuksissa.. :)

mites muut,onko tavarat hommattu?

jatkoja hyviä kaikille ja kirjotellaaan taas kun ehtii...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat