Alan vaihto kiinnostaa, kotiaidista sairaanhoitajaksi?

Vierailija

Olen kolmen pienen lapsen aiti ja ollut kotona vahan yli viisi vuotta. Nyt alkaa tuntua silta etta haluaisin pikkuhiljaa palata tyoelamaan ja tehda jotain omaa, kuopus 18 kk. Minulla on kaupallinen koulutus mutta sen alan tyot eivat kiinnosta ja lapsuuden aikainen haaveeni sairaanhoitajan tyosta on alkanut todella kiinnostaa. Halu ttehda jotain muiden hyvaksi ja auttaa on suuri. Laheinen ystavani on sairaanhoitajana ison sairaalan poliklinikalla ja hanen kauttaan luulen saaneeni kohtalaisen realistisen kuvan ko ammatista.

Nyt kysyisin onko muita jotka ovat lahteneet uudelle uralle tai opintielle (kenties hoitoalalle?) kotiaitiyden jalkeen ja miten olette selvinneet?

Kiitos asiallisista vastauksista.

Kommentit (4)

Vierailija

Toivottavasti et ole kovin herkkä. Se, että on kova halua auttaa ja olla tehdä jotain toisten vuoksi ei välttämättä ole se paras avu hoitajana. Työ on raskasta ja hyvin usein ei voi auttaa vaikka kuinka haluaisi. Ennemmin tarvitaan kylmää päätä, taitavia käsiä ja viimeksi sitä lämmintä sydäntä

Vierailija

alalle hakeutuvat lähtevät ensimmäisinä. On rankaa huomata, ettei pysty tekeään niin laadukasta työtä kun haluaisi. Todellisuus onkin haistattelevia potilaita ja omaisia, kiirettä, riittämättömyyttä, naisvaltaisten työyhteisöjen huonoa ilmapiiriä. Siihen päälle huono palkka ja työajat niin hyviä puolia jää lähinnä vain hyvä työtilanne.

Mutta tietysti sh:kin voi työskennellä muualla kuin osastoilla ym. kolmivuorpaikoissa. Itsellä hyvin subjektiivinen näkemys. Vaihdoin 7 vuoden jälkeen muihin töihin, mikä muuti koko elämän paremmaksi.

Vierailija

Minä lähdin kotivuosien opiskelemaan terveydenhoitajaksi. Reilut neljä vuotta olin kotona ja kun ei kaupalliselta alalta löytynyt töitä, niin opinnot oli vaihtoehto sitten.

Vuoden verran olen nyt opiskellut ja ihan kivaa on ollut. Ei ehkä välttämättä ole kolmivuorotyö osastolla minun eläkevirkani, vaan terveydenhoitajan/sairaanhoitajan tutkinto mahdollistaa paljon muuhunkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat