vellien aloittamisesta kysymys

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Olemme pikkuhiljaa aloittelemassa meidän neidille (3kk+) illalla maissivellin antamisen. Ja nyt heräsi kysymys, että minkälaisilla annoksilla olette aloitelleet? Soseitahan annetaan pieniä määriä aluksi. Sama kai pätee myös velleihin, vai miten? Kertokaapa kokemuksia! Kiitos jo etukäteen vastauksista!

-Amy, joka ei jaksa tissitakiaista iltaisin

Kommentit (9)

Vierailija

meillä nyt (3,5kk) mennyt yöunet sellaiseksi että syödään 5-6 kertaa yössä kun ennen syötiin 2-3 kertaa.mahtaisko toi vellin antaminen auttaa siihen,kun tuntuu että poika ei tankkaa illalla tarpeeksi.

Vierailija

Meidän ruokakaupassa on tarjous että 2¿/6prk, (lappu vietiin pois, mutta kuitissa on vielä tarjoushinta... ovelaa. ) ja maissi oli lähes aina loppu, joten ostimme enempi peruna-porkkanaa. Näitä kahtahan vain on 4 kk:sta. (Ja 5kk ei saa antaa kun vauvalla vielä suolisto kehittyy, sanoivat neuvolassa).

Kun meillä syötiin paljon pe-po:a, niin sepä maistuukin nyt paremmin kuin maissi. Pe-po on muissakin muodossa kyllä meidän herran herkkua.

Vierailija

kun aloitimme maissivellin iltamaidon tilalle. Oli syönyt maissia jo perunan seassa, joten uskalsin antaa heti ekalla kerralla sekoituksen, jossa oli 100ml velliä ja 100ml Nania. Seuraavan iltana velliä pikkuisen enemmän, ehkä noin 120ml ja loput maitoa. Kolmantena iltana oli jo täysin maissivelliä ja hyvin kelpasi. Mutta jos ei ole kiinteitä vielä kuvioissa, kannattaa tosiaan aloittaa tosi pienillä määrillä. Antaisin vielä mieluusti ekat maistiaiset aamupäivällä, jos sattuu alkuun masua vääntämään, niin ei mene yöunet harakoille. Pari kertaa jos antaa ilman mitään vaivoja, voi kokeilla jo illallakin ja suurentaa annosta pikkuhiljaa. Varovasti hyvä tulee!

Vierailija

ja saa kasvissoseen aamupäivällä ja hedelmäsoseen iltapäivällä...voinko siis antaa ennen unta vielä esim. peruna-porkkana-vellin...oon yrittäny oottaa, että tulisi kunnolla 5 kk että voisi alkaa antamaan puuroja iltaisin...olen antanut korviketta pullolla iltaisin..

Vierailija

Meillä on nyt kahtena iltana maisteltu tuota maissivelliä sekoitettuna naniin. Ekana iltana sekoitus tais on 30ml-100ml ja sitä meni vain noin 50ml. Eilen suhde oli 50ml-100ml ja sitä meni noin 100ml. Samaan syssyyn ollaan kyllä saatu pulloinho, mitä neidillä ei oo aiemmin ollut. Ollaan siis koitettu myös ihan vain maitoa (pumpattua ja nania) pullosta, eikä meinaa mennä. Aiemmin pullo on kelvannut ihan hyvin. No, harjoitukset jatkukoon...

Pullon jäkeen (liekö syynä velli vai raivari) neiti on nukahtanut melko pian. Toki olen imettänyt vielä vellin päälle, mutta eipä ole enää takiaisfiilistä.

Masuvaivoja ei ainakaan vielä ole tullut - samaan tahtiin neiti pieruttelee kuin ennenkin. =)

Porkkana-perunavelliä yritin kaupasta etsiä eilen, mutta tais olla loppu. Yritän myös itse ryhdistäytyä ja koittaa alkaa tehdä vellit itse.

-Amy-

Vierailija

Alotin tosi pienillä määrillä, aluksi annoin muistaakseni 30 milliä ja sekotin sen maitoon. Nostin joka päivä vähä ja nyt tyttö syö pelkkää velliä jo melkein 200 milliä! Tsemppiä!

Vierailija

Joten hän on alusta asti syönyt koko purkin kerralla. Ei maitoa mene samalla tahdilla... Vellin aloitimme vähän sen jälkeen kun 3 kk tuli täyteen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat