IVF/ICSI vko 6

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko mahdollisesti viikon 6 IVF/ICSI:läisiä tulossa mukaan jännittämään?

Olen 36-vuotias (ensi kuussa jo 37, älkää kertoko kellekkään!), tällä viikolla kolmannen ja viimeisen IVF-hoidon aloittanut. Takana 1 keskeytetty inseminaatio ja kaksi IVF-hoitoa, jossa toisessa varhain huomattu kohdun ulkopuolinen raskaus. Munasoluja on tullut hoidoista 7 ja 12, joista aina selviytynyt jokin alkio siirtoon, mutta yhtäkään ei pakkaseen.

Miehen simpat laatuluokkaa, itsellä vasen munanjohdin tukossa ja oikeasta munasarjasta 1,5 vuotta sitten leikattiin kysta. Lisäksi laparoskopiassa poistettiin lievä endometrioosi. FSH on ollut lievästi kohollaan ja TSH arvot normaalien ylärajoilla. Kilpirauhaslääkityksen aloitin joulukuun alussa ja hormonitaso on lähtenyt pikkuhiljaa laskemaan.

Pistokset Gonal-F:lla aloitin viime maanantaina heti hevoskuurilla 300 IU:ta. Ensi maantanaina seurantaultra. Minulla on pitkä kierto, joten lääkäri oli sitä mieltä että riittää jos tilanne tarkastetaan kahdeksantena pistospäivänä.

En välttämättä ole kiireen vuoksi kaikkein aktiivisin kirjoittelija mutta olisi kiva saada piinailusiskoja mukaan. Joten laittakaai viestiä tulemaan, jos punktio/alkion siirto osuu viikolle 6 :o)

Sivut

Kommentit (141)

Vierailija

Maarviik???!! Joko tuli testi tehtyä?? Toivon niiin plussaa teille!!! =)

Ja mingu, miksipä ne sinunkin oireesi ole raskauteen liittyvää?? Eikös kaikenlainen juilinta ja menkkamainen olo ole lupaavaa? Ja meillähän on vielä viikko itse testiin niin vielä ei varmaankaan osaa sanoa mitään... Vaikka koko ajanhan sitä itseään tutkiskelee, valitettavasti, ja mietiskelee onko odotettavissa vauva ja mensut!

Sepä tässä omassa pahoinvoinnissa onkin, jos tämä olisi viikon päästä samaan aikaan niin hyppisin tasajalkaa ja kiljuisin onnesta, että jes, raskauspahoinvointia!!! Mutta ei se voi näin aikaisin alkaa (jo pp7). Nyt siis pp9. Ja vielä kun se meidän vauvanalku oli sen verran hitaanpaa sorttia niin tuskinpa se näin aikaisin senkään takia itsestään ilmoittaisi!! Ja mahtaako tänään enää ollakaan, vaikka nyt jo alkaa vähän ällöttävää oloa oleenkin... Voisko lugeista johtua?? Vaikka ei siinä ohjelappusessa sivuoireissa lukenutkaan suoranaisesti pahoinvointia.. Muita tuntemuksia: tissit on kipeet (ei tosin niin kipeet mitä pari päivää sitten) mutta mulla ne onkin reilu viikon TOSI kipeet ennen mensuja, juilinta huomattavasti vähentynyt tässä parin päivän sisällä, sitä pahoinvointia on (tosin vaan joku pöpö tietenkin), ja muuta ei sitten olekaan.

Vielä olis tosiaan perjantaihin asti jännitettävä mingun kanssa...=) toivottavasti viikko menis nopeesti!!!!

Vierailija

Eli tänään kävin ensimmäisessä " tarkastus" ultrassa neljän piikki kerran jälkeen. Tuloksena limakalvo oli 9mm, oik. puolella 4 kpl 12-14mm ja vas. puolella 2kpl 12mm. Eli, kertokaahan viisaammat mitä tuo tarkoittaa? Onko sinnepäinkään kun pitäisi? Kun tosiaan tämä ultra ei ollut väestöliitossa missä itse hoito toteutuu vaan kävin täällä paikkakunnalla missä asun, olisi ollut turhan pitkä matka ultraa varten lähteä ajamaan... En siis päässyt keskustelemaan ultrasta hoitavan lääkärin kanssa vaan paikallisen gynen kanssa, enkä oikein tiedä mahtoiko hän ihan tarkkaan tietää miltä olisi pitänyt näyttää..

Täytynee myöntää, että odotin hieman suurempaa tulosta ultrasta, siis lukumäärältään. Mutta tosiaan, ei se määrä vaan laatu. Jotenkin vaan enemmän olisi ollut kivempi..=) jostain syystä!

Mutta nyt siis väestöliitosta opastivat, että aloitin Cetrotiden jo tänään ja jatkan sitä ja Gonalia samalla annoksella sunnuntaihin asti ja maanantaina taas ultraan. Ja keskiviikkona pitäisi olla punktio. Eli mingun kanssa ollaan samassa paikassa (tampereen vl) keskiviikkona jos hyvä tuuri käy. Pidän peukkuja, että pääset taas vauhtiin ja keskiviikkona olisi molemmilla jännitettävää...=)

Nyt tässä kirjoitellessani huomasin, että cetrotidestä tuli jonkinmoista sivuoiretta. Piikkikohtaa kutiaa niin pirskuleesti ja punoittaakin sen ympäriltä. Täytynee tarkkailla tilannetta jos alkaa enemmän oireileen.. Tosin kutinasta ohjelappusessa jo varoiteltiinkin.

Mutta hyvät viikonloput kaikille, tässä tapauksessa pikaista viikonloppua. Tuntuu että moni odottaa jo viikonlopun jälkeistä aikaan. ja marvikille mukavaa mp-messua=)

Ja Leevilma ilmoittelee voinnistaan kun jakselee..=) toivottavasti kaikki meni hyvin!!!

Vierailija

Tulin just saunasta pikaisesti vilkaisemaan ja huomasin viestisi, Mingu. Tervetuloa!

Taisit olla alkujaan vko 5:n pinossa, jos en pahasti väärin muista? Onko sulla pitkä hoito, eli oletko aloittanut hoidon ensin sumuttelulla?

Ensimmäinen kerta on aina kaikkein jännittävin. Itse ainakin pelkäsin koko ajan, että unohdan tehdä jotain, mikä voi vaikuttaa lopputulokseen. Mitään vakavaa ei kuitenkaan sattunut ja kaikki meni hyvin. Punktiokaan ei ollut yhtään paha.

Unohtaminen kävikin sitten kolmannella kerralla. Tuossa kohdunulkoisen jälkeen tuli parin kuukauden tauko, koska edellinen kierto osui juuri jouluun. Niin hyvin olin tyhjentänyt aivokoppani, että unohdin kokonaan varata ajan kierron puolessa välissä määrättyyn tarkastukseen! Hätä olikin iso kun tajusin asian. Lääkkeet oli jo kaapissa, kuukautiset alkamaisillaan ja muutenkin henkisesti valmistautunut hoitokierrokseen. Lääkäri kuitenkin antoi luvan pistosten aloittamiseen kp2, vaikka ei ollutkaan tavattu. Kroppa taitaa olla sen verran hidas, että hän uskoi riskien olevan melko minimaaliset. Niin, minulla on lyhyt hoito, jota myös kutsutaan antagonistiksi. Huomenna sitten nähdään miten on lähtenyt käyntiin.

Mahtavaa saada jännitysseuraa sinusta, Mingu. Lisääkin vielä mahtuu joukkoon :o)

Vierailija

Voi itku, mikä juttu leevilma! Jaksamista, ei kai tässä voi muuta toivotella...

Eerica taitaa olla seuraavaksi, ennen minua ja marvikia tulessa. Nyt siis kaikki peukut ja varpaat pystyyn.

Oli puhetta siitä muille kertomisesta. Minäkin olen sen sortin hölösuu, että olen lörpötellyt asiasta lähes kaikille jotka ovat jaksaneet kuunnella;) Töissä oma tiimi tietää, kyselee ja jännää mukana, samoin ainakin puolet talon sadasta muusta henkilöstä. Lapsettomuushan on niin kovin yleistä, että meillä töissä on ollut ainakin kolme samaan aikaan erilaisissa hoidoissa. Yksi aloitti hoidot ennen minua, ja toinen jälkeen. Toinen raskautui vikasta inssistä ja on jäämässä mammalomalle kuukauden päästä, ja toinen on käynyt jo parissa ivf:ssä ilman plussaa:(. En ole siis töissäkään yksin tämän asian kanssa.

Kavereille olen kertonut, ja vanhemmille myös. Kaikille tärkeille oikeastaan silloin kun jouduin olemaan laparoskopian vuoksi pari päivää pois töistä, ja mies oli lähdössä ulkomaille niin että tarvitsin vähän apua kotona (olen niin surkea valehtelemaan, ettei muu olisi onnistunutkaan...).

Reilu vuosi sitten kävi kahvilassa hassu juttu. Olin parhaan ystäväni kanssa töiden jälkeen kahvilla, ja tietysti kovaan ääneen ja seikkaperäisesti selvitimme tilannetta siellä täpötäydessä kahvilassa. Olin tosi romuna, kun ovis näytti tulevan viikonlopulle niin ettei siitä kierrosta inssiä voitu tehdä. Asiaa siinä sitten märehdittiin, eikä tietenkään seurattu mitä ympärillä tapahtui (myöhemmin kävi mielessä, että ketäköhän muita paikalla oli, ja halusivatkohan kaiken ovulaatiostani, inseminaatiosta ja muusta kuulla). Juuri ennen lähtöä sitten viereisestä pöydästä hyökkäsi melkein syliini nuori nainen - kovasti salakuunteluaan anteeksi pyydellen. Ystävänsä oli kassalla, pian tulossa pöytään, joten hänellä oli kiire. Oli aika liikuttunut, ja kertoi pahoittelunsa jälkeen, että hänellä on täsmälleen sama tilanne kuin minulla! Inseminaatio edessä, ja ovulaatio tulossa. Siinä minuutissa, joka aikaa oli, hän ehti jo vuodattaa myöskin tuskansa siitä, että miehensä oli kieltänyt puhumasta KENELLEKÄÄN asiasta. Mutta että näin ventovieraita ei varmaankaan laskettaisi... Ystävänsä palasi kassalta, joten salaisuuksien jakaminen päättyi siihen, ja lähdimme sitten muutenkin pois. Lähtiessämme hän vain vinkkasi minulle ovelle, ja näytti peukkua.

Silloin mietin, että huh huh, olisipa rankkaa, jos en tästä valtavasta asiasta saisi kenellekään puhua. Ja toivotin mielessäni jaksamista tälle toivottavasti joskus mom-to-be:lle.

Tuuve

PS. Jos joku tunnistaa itsensä tilanteesta, ilmoittautukoon!

Vierailija

Kyselit niistä lugeista. Hoitaja kehoitti heti lopettamaan luget plussatiedon jälkeen. Ei kuulemma ole riittävää näyttöä hyödystä plussatestin jälkeen. Yritin vielä tivata kun laatikossa olisi vielä yksi korkkaamaton levy, mutta hän oli tiukkana, ei tarvitse enää jatkaa.

Joten nyt on ollut ihanan puhtoinen olo loppuviikon ;o)

Vierailija

No niin, vähän se jännäksi laittoi eilinen puhelinsoitto; kertoivat, että vain toinen on hedelmöittynyt omista ja luovutetuista viisi (omia siittiöitä olikin 5, joten ne tietysti käytettiin). Ja tänään matkalla soitin varmistussoiton, sanoivat, että prosessi ei ole mennyt loppuun eli eivät voineet sanoa mitään.. Perille asti saatiin jännittää koko rahan edestä! Mutta se yksi oma oli jatkanut jakaantumistaan ja se siirrettiin =) Tosin ei se ollut kuin vain 2-soluinen ja kolmos luokkaa (jos nyt oikein ymmärsin). Että todennäköisyydet raskaudesta eivät niin kovin suuret ole, mutta pääasia että tähän asti päästiin!!! Nyt kovasti hellin ja silittelen vatsaani ja koitan puhella pienelle, että pysyisi vauhdissa mukana loppuun asti! =) Myös ne luovutetuilla olivat samaa luokkaa, eli homma ei niistä juuri parantunut (loppujen lopuksi niistäkin vain kaksi pakkaseen)...

Kiitos kaikille tsemppauksesta, on tämä ihme palsta, kummasti saa voimaa kun täällä käy lukemassa muiden kuulumisia ja purkamassa omaa oloaan... Oikein ei ne muutamat ystävät joille olen kertonut hoidoista, ymmärrä koko asiasta juuri mitään vaikka kuinka yrittää selittää..=)

Kaikille piinailuonnea ja tosiaan kaikista vastoinkäymisistä huolimatta yritetään silti olla positiivisella mielellä!!!

Terveisin (aina niin kovin pessimistinen mutta nyt kuitenkin hyvällä fiiliksellä oleva) eppu! niin ja vihdoin voin laittaa pp0 =)

Vierailija

Tervetuloa piinailemaan! hienoa!

On teillä ollut eppuliinis jännät paikat! Kyllä se siitä!

Valaiskaa nyt ensikertalaista.. ymmärrän kyllä mitä toi pp tarkoittaa mut mistä se on lyhenne.. nim. tyhmä ensikertalainen ;-)

Lugeista se, et josse plussa pamahtas niin yksi lekuri sanoi, et tulisin käyttää lugeja 9-10 viikolle, mut taas se lääkäri joka teki punktion & siirron sanoi, et käytän vaan tän kuurin loppuun. tiedä sit, kuka lääkäreistä on perehtynyt kunnolla tapaukseemme ja kuka ei - ärsyttää aina välillä kun ne eivät ole selvästikään ole lukeneet papereita ja sit saa selittää omaa historiaa ja kysyä sitä miten historiamme huomioiden voitas maksimoida raskauden todennäköisyys.

voikaa hyvin!!!

Vierailija

Voi Eppuliinis ja KirsikkaX, ikävä kuulla uutisenne. Lohtuhalaukset molemmille! Onneksi kuitenkaan ette vielä luovuttaneet, ensi kerralla hoito voi mennä jo paljon paremmin. Kummasti sitä aina epäonnistuneen hoidon jälkeen kokosi itsensä ja lähti uuteen yritykseen. Me naiset ollaan ihmeellisen vahvoja, emme aina sitä itsekään tajua...

Leevilma, kiitos megahalauksesta, otettiin onnellisena vastaan :o)

Teilläkin oli vasta ensimmäinen kerta, joten toivoa vielä on.

Tsemppiä tulevaan myös Eericalle!

Mingu, tulethan heti kertomaan verikokeen tulokset, täällä odotetaan!

Ajatelkaa Tuuve ja Mingu, meillä voi olla parhaimmassa (vai pahimmassa?) tapauksessa tulossa viisi vauvaa! Eikös sulle Tuuve siirretty yksi alkio? Raportoidaan sitten parin viikon päästä ultratulokset vaikka tuonne plussanneisiin, minua ainakin kiinnostaa tulokset :o)

Kävin jo kurkkaamassa plussanneiden pinoa, mutta vielä en rohkene sinne astua. Joko Mingu tai Tuuve ovat siellä käyneet? Vaikuttaa että pino on paljon hiljaisempi kuin tämä puoli...

( . ) Mies toi eilen kukkia ja loisti kuin Naantalin aurinko. 4,5 vuotta tätä ihmettä odotettiin, ihan uskomatonta...

Olemme sopineet että kerromme tilanteen vain muutamille valituille kunnes kriittiset viikot ovat menneet. Miehen sisko, joka oli meillä kylässä, kyselikin minkä takia nyt kukkia sain. Hymistelin että mies aina välillä tuo niitä ihan muuten vain... Totta se onkin, hän tuo muutaman kerran vuodessa kukkia kotiin, muinakin päivinä kuin synttärinä.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija

Kiitos tsempistä ja tuesta teille kaikille

Voi harmi Mingua, toivottavasti follikkelit kääntyvät taas kasvuun. Itseänikin jännittää, mitä reaktioita puregonin laskeminen vuorokaudeksi teki masussa. no, huomenna se selviää.

Sellaista ajattelin kysäistä, että milloin teitä on ohjeistettu aloittamaan Lugesteronin käyttö? Itselleni on sanottu, et aloitan sen sit maanantaina eli istutus päivänä (Toivottavasti edetään sinne saakka ja edetäänhän me!). Luin kuitenkin jostain sellaista, et sitä käsketään aloittamaan jo aiemmin, jopa punktion kanssa samana päivänä. Itselläni kun on ollut ne 4 varhaista keskenmenoa + keltarauhashormoni matala, niin mietin pitäsikö mun pyytää Lugen aloitusta aiemmaksi. Onko kellään tietoa tästä?

tsemppiä kaikille pistelijöille, etenkin viikonlopun pregnylisteille!!

ps. Leevi sopisi meille mainiosti ;-)

Vierailija

Mielettömiä määriä follikkeja tullut myös Mingulle. Tuli tuossa mieleen, että suihkutatteko molemmat Synarelaa, Mingu ja Eerika? Voisiko se aiheuttaa ruokahaluttomuutta?

Eppuliiniksen kanssa ollaankin menossa samana päivänä VL:n ultraan. Se viljelyajan hyödyllisyys on vissiin vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta pitkällä viljelyllä nähdään jatkavatko alkiot jakaantumista ja ovat sitä kautta parempia, toisaalta taas on mahdollista, että jokin alkio, joka ei selviäisi maljassa, voisikin jatkaa jakaantumista siirron jälkeen kohdussa. Ehkä pitkä viljely on kuitenkin se parempi mahdollisuus, en tiedä.

Eerica, yleisesti ensimmäisellä kerralla siirretään vain yksi alkio ainakin VL:ssa. Otin asian esiin viimeksi lääkärillä ja sovittiin, että minulle siirretään 1-2 alkiota. Tuo tarkoittaa sitä, että jos tuloksena on huonolaatuisia alkioita, joita ei kannata pakastaa, mutta joilla voisi olla tuoresiirtona pieni mahdollisuus, siirretään ne. Jos taas kävisi sellainen ihme, että kaikki olisivat top-luokkaa, harkitaan siirretäänkö yksi vai kaksi. Saa nähdä miten käy...

KirsikkaX, onko sulla normaalisti pitkä kierto? Mulla oli 1. ultra vasta kp8, koska vaste on aina ollut hidas ja follikkelit kasvaneet hitaanlaisesti. Annokset ovat aina olleet hirmu isoja, niin Puregonin kuin Gonal F:n kanssa. Pääsin kyllä heti samana päivänä aloittamaan Orgalutranin, eli ultran ajoitus oli nappiin.

Niin, siitä lääkevalinnasta. Me vaihdoimme Puregonista Gonal F:n nimenomaan tuon munasolujen laadun vuoksi. Toivomme että toinen lääke antaisi paremman vasteen laadulle. Tämä on täysin hakuammuntaa, mitään takeita siitä ei ole. Olen kyllä kuullut tapauksista, jolloin ensin on aloitettu Gonal F:llä ja vasta Puregonin myötä on hoito onnistunut. On ilmeisen yksilökohtaista miten eri lääkkeet vaikuttavat.

Leevilma, tule heti kertomaan punktiosta kun jaksat, täällä odotellaan uteliaisuudesta kihisten! Muista juoda! Tuo sun nickis muuten käyttäytyy hassusti mun silmissä, nopeasti luettuna saan siitä Leeviliiman. Tehän voisitta antaa työnimeksi Leevin, joka sitten liimautuu sun kohtuun :D Äh, älä välitä, on vähän levoton olo.

Huomenna siis viimeinen ultra ennen punktiota. Jännittää kovasti. Vatsaa nippailee ja kivistää vähän väliä, etenkin iltaisin. Jos tuntemuksista mitään voi päätellä, veikkaisin että follikkeleita on kasvanut lisää viikon aikana. Pitäkää mulle peukkuja... Se viisi on niin vähän... Muuten, onko se positiivista että tulee kirkasta/valkovuotoa? En muista edellisistä kerroista tätä, nyt olen kiinnittänyt huomiota asiaan. Edellisessä kierrossakin oli runsasta valkovuotoa kierron puolessa välissä. Ihan kuin elimistö olisi herännyt uuteen eloon.

Tulipas pitkä viesti... Tulen huomenna kertoilemaan kuulumiset.

Vierailija

Ensinnäkin lohtuhali Kirsikkax:lle, voin vain kuvitella mikä pettymys ettei hoito edennytkään kuten piti. Tsemppiä huomiseen inssiin, toivotaan et se tuottaa tulosta.

Perjantain punktiossa follikkeleita näkyi " vain" 3 + 3, olin lievästi sanoen pettynyt koska odotin suurempaa määrää.

Pidin loppupäivän vapaata ja shoppailin itselleni uusia vaatteita, kävimme myös miehen kanssa mp-messuilla (vaikka emme omaa pyörää omistakaan).

Eilen oli punktio ja saaliina 7 follikkelia (4 + 3) joista neljässä munasolu. Punktio meni nopeasti ja kivuttomasti (suotta pelkäsin etukäteen), olin lääkityksestä johtuen aika tokkurassa, lekuri/hoitajat pitivät koko ajan tilanteen tasalla.

Siirto keskiviikkona ja nyt jännittää toden teolla. Täytyy vaan toivoa et edes joku neljästä olis hedelmöittynyt ja jakautuminen ok. Meinaan saada halvauksen joka kerta kun puhelin pirahtaa, pelkään et soittavat ettei ole mitään siirrettävää.

Masu hieman kipeä ja arka, joten tämä päivä menee lepäillessä.

Lugeista sen verran et aloitan ne torstaina, eli kolmantena punktion jälkeisenä päivänä.

Kirjoitelkaahan (hoito)kuulumisia ja fiiliksiänne...

Onnekasta hoidon jatkoa kaikille, toivotaan et vastoinkäymisistä huolimatta kaikki kääntyis parhain päin!

P.S: marvik, päivitätkö listaa? Eli punktio 5.2. ja siirto 7.2.

Vierailija

Ihan kauheesti paljon onnea mingulle ja marvikille!!! Kertokaahan nyt oireistanne, että miltä nyt tuntuu?? =)

Lueskelin täällä aikaisemmin, että testaukset on aloitettu niin päätinpä itsekin koittaa onneani... Mutta ei taida siihen 30%:n mahtua enää, siinä se testiviiva möllötti yksinänsä ja vaikka kuinka testiä väänteli ja käänteli niin ei muuksi muuttunut!!! =( Tiedän, että on vasta pp11, mutta eipä taida toivoa olla!! Kauhiat mensujuilinnat on jo kolmatta päivää, että koko ajan saa olla varuillaan... Taitaa luget estää " luonnovoimaa" . Ja tiedän senkin, että tämä on vasta meidän eka yritys ettei vielä sais luovuttaa, mutta kun se ei ole ollenkaan varmaa onko meillä enää mahdollisuus edes yrittää omilla...

No täältä noustaan, kai!? Mutta oikeesti, olette mingu ja marvik varmasti onnenne ansainnut!! =) Palaillaan astialla...

Vierailija

Kaksi kyytiläistä saatiin mukaan. Toinen oli 6-soluinen vähän nopea, mutta muuten ihan hyvälaatuinen ja toinen 3-soluinen ei niin hyvälaatuinen eikä kuulemma olis kestäny pakastusta. ja kaks mä toivoinkin siirrettävän jos vaan mahdollista. Nyt sitten seuraavat kaks viikkoo toivotaan, rukoillaan ja piinaillaan! Nyt on positiivinen mieli ja laulattaa vaan ;)

Vierailija

Marvik! sain tuloksen ja hcg on tänään 454. VL:n hoitaja sanoi että näyttää todella lupaavalta! Nyt olen valmis siirtymään plussanneisiin...

Ai niin, ultra on 14.3.

Vierailija

Teinpä tuossa listan, josta on sitten mukava käydä lunttaamassa meille tärkeitä päivämääriä. Kuten näette, monta kysymysmerkkiä on vielä jäljellä joten kun teiltä löytyy täydennettävää, ei muuta kuin kopio tekstistä ja päivitystä peliin!

Leevilma: pitkä IVF

punktio 2.2. siirto 4.2.

testaus ??

Marvik: antagonisti

punktio 4.2. siirto 6.2. (2 alkiota?)

testaus ??

Eerica: pitkä IVF

punktio ?? siirto ??

testaus ??

Mingu: antagonisti

punktio 4.2.?? siirto ??

testaus ??

Eppuliinis: pitkä

punktio 4.2. ?? siirto ??

testaus ??

KirsikkaX: antagonisti

punktio ?? siirto ??

testaus ??

Sitten kuulumisiin:

Eppuliinis, muuta en osaa kertoa, mutta ainakin ovat tasaisen kokoisia munarakkuloita. Niitä ehtii vielä tupsahdella lisää, joten rauhassa vai odottelet :o)

Messuilla tuli käytyä ja seuraava unelmapyörä istuttua ;o) Niin, harrastamme mieheni kanssa moottoripyöräilyä. Kesät meillä menevätkin reissatessa kumpikin oman pyörän selässä. Ainoa huono puoli tulevassa raskautumisessa onkin, että meidän pitää miettiä mitä minun pyöräni kanssa tehdään. Menee varmaankin myyntiin, on turhan kallis tallissa pidettäväksi... Ja voihan sen aloittaa uudelleen myöhemmin, kun lapsi on isompi.

Leevilmalla onkin hyvä saalis! Varmasti tuosta saaliista jää jotain pakkaseenkin. Pikaista toipumista sinulle db db

Huomenna sitten punktioon. Eilen tuli otettua irrotuspistos. Se olikin ainoa kerta kuin asiat eivät menneet ihan putkeen. Sekoitukset ja ruiskuun laitot meni hyvin miehen avustuksella, mutta taisin tökätä piikin pieneen verisuoneen. Kun otin ruiskun pois, pulppusi pistoksesta ihan kunnon verinoro. Sain sen tukahdutettua aika pian. Toivottavasti ei kuitenkaan Pregnylit valuneet veren mukana pois! Pistoskohta on kyllä aika arka, mutta mustelmaa ei tullut. Kiva kun ei voi edes näin sunnuntaina soittaa klinikalle ja kysyä asiasta. No, huomennahan sen näkee. Munasarjat ovat kyllä niin turpeana, että kyllä siellä jotain tapahtuu.

Mukavaa viiikon alkua teille kaikille, tulen huomenna kertomaan miten punktiossa kävi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat