Onko sinulla ollut ärsyttävää esimiestä?

Vierailija

Oletko joutunut syyniin tai oletko huomannut itse, että esimies toimii joissain asioissa väärin??? Onko puhutellut alentavasti tai uhkaillut asioilla, millä ei tod. sais uhkailla? Minulla on tällä hetkellä vaikea tilanne ja kaipaisin kuulla kokemuksia!!! Millon tuli tunne tai mitä tapahtui, että päätit, että nyt saa riittää???

Haluaisin kuulla kokemuksia!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mutta todella ärsyttäviä työkavereita kylläkin, ihan riittämiin. Tuntuu, että varsinkin esim. Nokian kaltaisissa isoissa firmoissa esimiehet on koulutettu hyviksi tiiminvetäjiksi, sitten työkavereiden kesken tökkii. Liian lapsellista ja nuorta porukkaa palkattu työskentelemään pienissä ahtaissa tiloissa, ankaralla työtaakalla. Siellä pinna kiristyy ja suvaitsemattomuus kukoistaa.

Vierailija

Antaa ohjeen ja sitten väittää, että ei olenoin sanonut. Sitten voi tietenkin syyttää mua. Nauhuriako tässä pitää alkaa kantaa mukana?

ap

Vierailija

Itselläni (nais)pomo aloitellessani työuraa yritti puhua pahaa selkäni takana muulle organisaatiolle ja kyseenalaistaa osaamistani. Onneksi muut ymmärsivät, että pomo purki omaa pahaa oloaan. Kuulin tästä kun itse olin saanut ylennyksen ja pois ko. osastolta. Myöhemmin pomo sai potkut monesta eri asemansa väärinkäytöksestä.

Nykyisen pomoni kanssa tuli erimielisyys maksettavasta palkkio-osuudesta ja koko palkkiosopimuksen muutoksesta toimenkuvani muuttuessa. Vein asian henkilöstöjohtajalle ja hänen kanssaan sain asiani eteenpäin. Nykyinen esimieheni on vähän ketku ja hänen kanssaan täytyy olla tiukka, ettei tule poljetuksi.

Aina epäkohtiin tulee puuttua ja niihin tehdä stoppi. Jos et voi mennä esimiehesi esimiehelle niin ehkä henkilöstöhallinnossa on sopiva tuki.

Vierailija

Yhdessä työpaikassa oli kireä tunnelma irtisanomisten vuoksi ja siellä esimies lopulta kirjaimellisesti kyttäsi seläntakana katsomassa mitä teen. Ihan kirjaimellisesti seisoi kyttäämässä minua ja työtovereita. Se oli selvää painostusta sille, että lähtisimme itse sieltä menemään ja vaikka olisi tehnyt mieli antaa pomolle näpäytys ja jäädä, sain niin hyvän tilaisuuden, että vaihdoin työpaikkaa.

Yksi pomo yritti painostaa minua irtisanoutumaan itse työstäni koska olin raskaana. Oli ihan painajaismainen tilanne. Hän (nainen) ja hänen miespuolinen pomonsa kutsuivat minut muka sopimaan työajoista yms, kun olin sairaslomalla. (lääkäri kirjoitti saikkulappuun jotain raskaudesta ja vein lapun saikkuni aikana työnantajalleni) Yrittivät todella epämiellyttävällä ja ahdistavalla tavalla PAKOTTAA minua allekirjoittamaan irtisanoutumiskaavake. En kyllä enää siihen työpaikkaan takaisin mennyt, mutta asianajajani meni :D

Vierailija

Minulla vain on sen verran haastavampi tapaus että hän ei tee mitään varsinaisia virheitä tai väärikäytöksiä joista häntä voisi syyttää ja ottaa yhteyttä ylemmille tahoille.

Esimieheni on varmaan henkisesti sairas. Hän osaa olla erittäin mukava ja antaa ymmärtää että " on työntekijöidensä puolella" . Puhuu ummet ja lammet niin, että vasta jälkeenpäin aina tajuaa että helvetti se vedätti taas! Esimerkkejä en voi antaa koska työyhteisöni tunnistaisi tapauksen heti.

Kaikki firman työntekijät vihaavat tätä ihmistä mutta poiskaan häntä ei saada. Vaikka kaikki hoitavat hommansa hyvin, hän kokee tarpeelliseksi valittaa ihan vain varmuuden vuoksi, jos vaikka jotain tapauhtuisi. Raha- ja sopimusasioissa pitää olla pilkun tarkka tämän tyypin kanssa, että saa omansa pois.

Muutakaan työtä mulla tällähetkellä ei ole, eli ihan heti en täältä pois pääse. Työ olisi muuten todella mielenkiintoista ja työkaverit mukavia. Olen asennoitunut niin, että hoidan hommani viimeisenpäälle hyvin ja pidän näin omantuntoni puhtaana. Vapaa-ajalla en työasioita suostu miettimään, enkä ole lojaali työpaikkaani kohtaan niin kauan kun tämä esimies kyykyttää alaisiaan.

Vierailija

Kaikki muut mielistelivät häntä, paitsi minä. Alussa en suuttunutkaan, pysyin vain hiljaa. Hän esimerkiksi ei muistanut kymmenen minuutin päästä ohjeita, jotka oli antanut. Kuuntelin hänen haukkunsa, kun olin tehnyt " väärin" ja tein uusiksi koko homman.

Vasta kun olin ollut töissä viisi kuukautta, hermostuin. Perjantaina hän antoi ohjeet, miten tehdä viikonloppuna yksi työ. Tein sen ylitöinä. Kysyin ennen kuin hän lähti, muistaakohan hän varmasti vielä maanantaina omat ohjeensa. Hän lupasi muistaa. Maanantaina kun menin töihin, hän tuli naama punaisena huutamaan, että olen tehnyt kaiken väärin. Koska tässä vaiheessa olin jo väsynyt hänen muistamattomuuteensa, olin laittanut ohjeet tarkasti ylös ja osoitin hänelle vihaisena, että tein niin kuin hän käski. Sen jälkeen sanoin, että jos kerran ei kelpaa, niin minun syy se ei ainakaan ole.

Tämän jälkeen pomo ei tullut enää antamaan koskaan ohjeita. Hänen paras ohjeensa oli: " Etsi koneelta jonkun edellisen tyypin tekemä ohjelma ja lisää nämä luvut siihen ja tarkista lopputulos." Työsopimusta ei enää uusittu, enkä ollut edes surullinen. En halua enää töihin, missä on sellainen alkoholisti esimiehenä. Tai jos vahingossa sellaiseen joudun, niin aion heti sanoa suorat sanat ja jos ajavat minut pois töistä, niin ajakoon.

Vierailija

Olin kerran töissä nuorille tarkoitetussa toiminnassa, mikä oli pääasiassa tarkoitettu kuntoutuville tai muuten "ongelmaisille" nuorille, mutta jonne myös "normaalit" olivat tervetulleita. Itselläni ei muita ongelmia työt aloittaessani ollut kuin että olin epävarma ja melko keltanokka alalla ja tarvitsin käytännön työskentelyssä ohjausta. Joten aina kun sain jonkin tehtävän jollaista en ollut ennen tehnyt, sanoin heti pomolle että en ennestään osaa tätä ja että voisiko hän tai joku näyttää perusjuttuja.

Muuten kaikki tuntui omasta mielestäni menevän ongelmitta, paitsi yhteiset, pakolliset liikuntasessiot joista ei oikein voinut luistaa. Paikan vetäjät olettivat, että kaikki työntekijät olivat jatkuvasti kotona neljän seinän sisällä tietokoneen ääressä nyhjääviä nörttejä ja siksi KAIKILLE pakollinen kuntoiluohjelma. Yritin selittää, että itse kuntoilen vapaa-ajallani päivittäin ja että voisin mieluummin käyttää omalta osaltani tämän työaikana tapahtuvan kuntoiluajan työn tekemiseen. Jos olisin aloittanut fyysisen rääkin myös työajalla, en olisi jaksanut sitä enää töiden jälkeen. Se oli heidän mielestään kuitenkin ihan hirveä ehdotus.

Jossain työjakson puolessa välissä minut sitten kutsuttiin "puhutteluun", missä oli läsnä tämä pomo ja oma ymmärtäväinen kallonkutistajamme, ja yhdessä nämä sitten alkoivat sättiä minua siitä kuinka asenteessani ja käytöksessäni on vikaa. Pomo oli kuulema hermoromahduksen partaalla kun asenteeni oli IHAN AINA "En osaa! En halua tehdä!" Anteeksi vain mutta yhdestäkään työstä en ollut sanonut, että en haluaisi sitä tehdä. Ja yhden ainoan kerran olin sanonut että en kerta kaikkiaan osaa tätä, kun minut oli istutettu täysin itselleni vieraan ohjelman ääreen, annettu päivä aikaa ja käsketty tehdä työ, ilman että neuvottiin mitään. Senkin tosin sain tehtyä lopulta, kun sain neuvoja.

Itse työtehtäviin siis olin tuota yhtä kertaa lukuun ottamatta suhtautunut positiivisesti. Ainoa asia mistä en ollut päässyt pomon kanssa yhteisymmärrykseen, olivat nämä kaikille pakolliset urheilusessiot. Pomo oli mennyt kallonkutistajalle kertomaan, että olen TYÖtehtävien suhteen ja muutenkin AINA sellainen negatiivinen ja hyökkäävä ja että hän ei jaksa enää. Arvatkaapa, uskottiinko minua? Minähän olin vain "ongelmanuori." Purin sitten hammasta ja kuuntelin muka-ymmärtäväisenä ja lupasin muuttaa tapani. Jatkoin kuitenkin ihan täysin entiseen malliin, mutta pomo ei enää sen jälkeen valittanut. Työtodistukseen hän oli kehunut kuinka olen pidetty työntekijä paikassa.

Liekö hänellä itsellään sitten oli jotain mielenterveysongelmia ja hän kuvitteli minusta asioita joita ei oikeasti tapahtunutkaan. Sinne paikkaan en kuitenkaan enää menisi töihin mistään hinnasta. Todella turhauttavaa ihmisten lokerointia, yleistämistä ja yksityisasioiden urkkimista. Jos jollain ei ongelmia ollut, niin sitten keksittiin ongelmia. Yhdenkään muun työnantajan ei ole tapahtunut mitään vastaavaa - ei ennen eikä jälkeen tuon.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat