Minkä helvetin takia niitä lapsia pitää vääntää minimaalisella ikäerolla, kun

Vierailija

sitten mangutaan joka paikassa, kuinka kamalan rankkaa se on. No onhan se, mutta siksi aionkin pitää ikäeron vähintään 4-5 vuodessa. Ei kai kukaan voi olla niin saatanan tyhmä, ettei pysty yhden lapsen kanssa oltuaan pysty arvioimaan, mitä meininki on, kun on uhmaikäinen ja vauva samaan aikaan. Olen niin kypsä lukemaan ja kuuntelemaan puistossa, mammakerhoissa yms. sitä valitusta, kun on niin pirun hankalaa ja vaikeaa kaikki. Luojan kiitos olenkin palaamassa töihin.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Saahan sitä tehdä vaikka viis lasta vuoden ikäeroilla, mutta miksi sitten valittaa siitä joka välissä? Saanet itse päättää vaipparalliesi pituuden, ei tässä siitä ole kyse vaan siitä, että ymmärtää mitä valitsee.

Ja miksi suomia yhden lapsen äitejä siitä, että näillä ei ole hajuakaan " todellisesta" äitiydestä? Ehkä näillä on vain realistisempi käsitys omista voimistaan ja siitä, millaista elämää haluaa viettää?

Minusta nämä ikäero-asiat ovat enemmän vanhempien jaksamisesta kiinni kuin lasten väleistä. Lapset eivät välttämättä ole läheisiä vaikka olisivat pienimmällä mahdollisella ikäerolla. Oman 6 vuotta nuoremman veljeni kanssa meillä on hyvin läheiset välit.

Vierailija

valittaa mistään, kun olen itse ollut niin tyhmä, että teen lapset liian pienellä välillä. Jos odottaisin 4 vuotta, niin sitten olisi lupa valittaa, voi kun elämä on rankkaa, mutta olen ainakin odottanut sen ap:n määräämän ajan.

No, siis en ole tähän päivään mennessä valittanut, mutta noin periaatteessa musta on kummaa, että on joku yleispätevä aikaraja, joka pitäisi olla lasten välissä.

Vierailija

Mielestäni 4-5 vuoden suunniteltu ikäero on laiskuutta, lapsista ei ole samalla tavalla seuraa toisilleen, kuin vasta aikuisena. Tiedän sen, koska siskoni on minua 5 vuotta vanhempi ja olemme todella ystävystyneet vasta täysi-ikäisinä.

Vierailija

Minkänlaista tukea ja seuraa en häneltä lapsuudestani saanut. Yli 20 vuotiaina oltiin läheisiä vasta.

Vierailija:

Lainaus:

minulla ja veljelläni on ikäeroa 1v9kk. Pentuna aina vaan tapeltiin, vasta sen jälkeen on tultu toimeen, kun minä muutin kotoa.

Tämä oli tarkoitettu sille, joka sanoi että pieni ikäero=hyvät välit

Vierailija

Väännetään nyt sitten rautalangasta: Olitko läheinenkin ystävä kuudennella lukiolaisten kanssa? Niin tästä oli kyse. Jos sisaruksilla pieni ikäero, ovat elämäntilanteet samat ja lapset kokevat ymmärtävänsä toisiaan, eivätkä esim koe, että toinen on vielä niin lapsellinen, ettei hönen kanssaan voi jakaa kaikkia asioita.

Vierailija

Yhdellä tutulla on 1,5 vee " vauva" , ja edelleenkään hän ei käy edes ulkona " koska ei tän kanssa mihinkään pääse" . Myöskään edes ruokaa ei ehdi päivisin laittaa, siivouksesta ja kauppahommista puhumattakaan. Mies ei saa töistä tultuaan poistua asunnosta, koska senkin pitää hoitaa osuutensa kotiäidin raskaasta arjesta.

Ja toinen, 27-vee 3 lapsen äiti ei ole koskaan valittanut että lasten kanssa on raskasta. Mummoista apua kerran kuussa, ei juuri muita hoitopaikkoja. On kotiäiti ja ehtii harrastaa yhtä harrastusta kerran viikossa. Muutoin nauttii elämästä lasten ehdoilla, ulkoillen, leikkien ja kotitöitä tehden.

Vierailija

Mutta nyt kun molemmat osaavat kävellä, syödä, käydä tarpeillaan ja kommunikoida puhumalla niin mukavaahan tämä jo on. Ikäeroa on 1v9kk ja leikkivät kivasti yhdessä, selvästi ovat hyvin rakkaita toisilleen.

Vierailija

Eihän tässä aloituksessa ollut ideaalisista ikäeroista kyse vaan siitä, että miksi tehdä useampi lapsi tieten tahtoen peräkanaa ja sitten ulvoa miten kauheaa on?

Vertaus: Ennen avantouintia varotellaan, että vesi on todella kylmää. Sitten mentäisiin veteen ja vesi todella olisi kylmää. Jonkun mielestä kamalaa, jonkun mielestä kylmää mutta virkistävää. Se jonka mielestä olisi ollut kamalaa, olisi raivoissaan siitä että vesi olikin NIIN kylmää... Oh, really?

Mä ainakin tajuan jo nyt että en halua sitä vauva & uhmis -härdelliä ja toista yritetään vasta kun esikoinen on vähintään 4-vuotias.

Vierailija

tahansa, läheisiä toisilleen ja jakavat iästään riippumatta asioita,kaverit on erikseen, ei se ikää kato jaetaanko asioita vai ei,eiköhän luonne kysymys ja ihan siitä riipu miten läheiset on välit. Ei kaikki ole pienellä ikäerollakaan läheisiä.

Vierailija

Esimerkiksi tuohon äidiksi pääsyyn. En jaksa kommentoida enmpää niistä syistä pieneen ikäeroon, koska ap ei kuitenkaan ymmärtäisi niin pitkiä sanoja.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat