Kysyykö opettajat nykyään vanhemmilta lupaa jälki-istuntoihin?

Vierailija

Ihmettelen vaan, kun tytön opettaja lähetti päivällä tekstarin, että sopiiko, että tyttö jää tänään jälki-istuntoon, kun oli kiusannut luokkakaveria. Mitä jos olisin sanonut, että ei käy. Olisiko tyttö jäänyt ilman rangaistusta? En ymmärrä. Voisko joku valottaa, mistä on kysymys.

Kommentit (14)

Vierailija

Ei meidän lasten koulussa vaan lupia kysellä.

Aika heikot eväät muuten opella, jos jo ala-asteella pitää jälki-istuntoja jaella. Tässäkin nähdään mitä se on kun kympin tytöt pääsee opettajiksi.

Vierailija

Ajatteli varmaan, että on kiva istuttaa heti, ettei jää viikonlopun yli. Jos olisi ilmoittanut reissarissa, niin istuminen olisi ollut vasta ensi viikolla.

Vierailija

En mä kyseenalaista opettajan päätöksiä. On niin huipputyyppi lapsen opena ja varmaan on ollu kympin tyttö, mutta kyllä on hallussa järjestyksen pito ja kurinpito.

Olen aivan varma, että tässä tapauksessa tuo jälki-istunto oli paikallaan, oli tyttö niin nolona kotiin tullessaan. Olisi tehnyt mieli läksyttää vielä kotona, mutta opettaja on antanut ohjeet, että asioista, joista on rangaistu koulussa, ei rangaistuksia enää jaella kotona.

ap

Vierailija

Minusta asia pitää ilmoittaa ettei huolestuneena odotella kotiin. Tekstari riittää.

Opettajalla pitää olla oikeus rangaista rikkeestä jälki-istunnolla se on aivan oikein.

Onneksi tilanne on tuntematon ainakin vielä.

Vierailija

Jälki-istunto, luokasta poistaminen, kirjallinen varoitus ja koulusta määräajaksi erottaminen ovat ainoita rankaisumuotoja peruskoulussa. Mä uskon kyllä, että jälki-istunto on enemmän kuin tarpeellinen jo ala-asteella.

Vierailija

tai kun on perjantai, halusi varmistaa, ettette ole lähdössä reissuun. Onhan se kiva, että kerrotaan/kysytään, ettei kotona olla huolissaan, missä se pikku piltti viipyy.

Vierailija

Olen myös joutunut tilanteeseen että vanhempi ei antanut lupaa jälki-istuntoon ko aikana, kun se olisi hänen mielestään ollut liian suuri rangaistus. (herätä aiemmin)......

Ei ole opella aina edes mahdollisuutta kasvattaa kun lait/asetukset on ihan mahdottomat

t. ope

Vierailija

Joistakin asioista rangaistaan yksinkertaisesti jälki-istunnolla. Näin on esimerkiksi meidän koulussa lumipallon heitosta saatava rangaistus. Nykyään kouluissa on paljon enemmän ns. häirikkötapauksia, joihin eivät mitkään muut kurinpitotoimenpiteet vaikuta. Tosin joskus ei jälki-isuntokaan oppilasta paljon hetkuta. Tässäkin näkyy kodin suhtautuminen asiaan...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat