Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

tässä aikani kuluks lueskelin noita lapsettomuus hoitoihin käytettäviä lääkkeitä ja aloin ihmettelemään sellasta juttua kun monta kertaa törmäsin keltarauhashormoniin. ja siis sellaisessa yhteydessä että sitä käytetään auttamaan ovuloimisessa (tjsp).

noh, se mikä ihmetyttää on se että mul oli ehkäisynä keltarauhashormoniruiske. eli 3kk välein sain ison annoksen pelkkää keltarauhashormonia ja se sitten ehkäisi sen 3kk ajan. ja lisäksi kun lopetin ehkäisyn käytön kun toista lasta alettiin yrittämään luin että hedelmällisyyden palautuminen saattaa kestää (ja voi se todellakin on kestänyt!!)

aika hassua... samaa ainetta käytetään sekä ehkäisemään että auttamaan raskautumista.

Kommentit (4)

että keltarauhashormoni estää ovulaation jos lääke aloitetaan ennen ovulaatiota.

Itse käytin ehkäisynä kans piikkiä yhden kerran lokakuussa 2005 ja se aiheutti sen että kierto on ihan sekaisin sekä kaikki hormonit on sekaisin eikä vauvaa kuulu 6kk yrityksen jälkeenkään ja nyt syön siis terolutia kierron säännöllistämiseksi. Viime lääkäri reissulla lääkäri totesi tämän johtuvan ehkäisypiikistä. Eli käytännössä ehkäisee vieläkin :o) Toivottavasti sinulla parempi onni piikin kanssa!

Progesteroni taas tukee raskautta jos se aloitetaan ovulaation jälkeen,koska hedelmäittynyt munasolu tarttee keltarauhashormonia selviytyäkseen.

Niiloakseli

P.S korjatkoon viisaampi asia virheitä jos niitä löytyy :o)

Minulla on lugesteron niminen keltarauhashormoni hoito ensimmäistä kuukautta meneillään ja se aloitetaan kolmantena ovulaation jälkeisenä päivänä eli sillä ei saada ovulaatiota aikaiseksi. Keltarauhashormonin eritys ja toimintahan ovat välttämättömiä raskaudelle ja tällä lääkkeellä korvataan esim sen puutos. Minulla kohdun limakalvo on aivan liian ohut että raskaus olisi mahdollista ja siksi käytän näitä lääkkeitä

kiitos teille isosti. selvitti tuon oudon dilemman. ihmettelinkin jo että miten on mahollista etät sama aine tekee molemmat :) mutta nyt ymmärrän

bd

Käytän hormoonia, koska kohdun limakalvo on ohut ja koska se asettaa hormoonit tasapainoon. Turvotusta on aiheuttanut ja ummetusta eli on oltava hyvin siisti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat