Vierailija

mä olen ihan neuvoton.

lapsi on suhtautunut negatiivisesti pottaan siitä pitäen kun tajusi että sinne pitää pissata. vauvana potalle pissattaminen onnistui ihan hyvin, kun ei osannut vielä säädellä pissaamistaan. reilu 1-vuotiaana lapsi istuskeli mielellään potalla, kun hänelle siinä lueskeltiin ja viihdytettiin, mutta kun pissahätä tuli niin nousi äkkiä pois.

2-vuotiaana alkoi pottakammo, hän inhoaa ja pelkää pottaa ihan kertakaikkiaan, jos yrittää siihen istuttaa niin lapsi rääkyy, potkii, jännittyy kaarelle, lyö, heittäytyy veltoksi, ihan mitä vaan.

nyt lapsi on 3, osaa pidättää pissaa (paitsi ihan aamulla, jolloin pissaa sänkyyn), mutta EI KERTAKAIKKIAAN pissaa pottaan. saan hänet kyllä potalle, mutta se tapahtuu niin, että jahtaan itkevää lasta ympäri kämppää, kannan hänet potkivana ja kiljuvana potalle ja pidän omalla painollani häntä siinä. pissaa pottaan ei tule.

lasta on lahjottu kaikella mahdollisella, mutta nyt hän on päättänyt ettei halua esim. karkkia, koska yhdistää sen nyt pottaan.

pikkusisarus 1v käy potalla istahtamassa ja hänen onnistumisistaan iloitaan, myös esikoinen.

mulla on synnytyksenjälkeinen masennus ja o0len ilmeisesti jotenkin rasittunut, jaksan touhuta mutta pinnani on lyhyt, en meinaa jaksaa 3 veen kanssa tappelua.

olen oikeasti vihainen lapselle tästä pissan panttaamisesta, ja se heijastuu muuhunkin, en esim. tahdo jaksaa hänen jankutustaan ("äiti anna maitoo äiti maitoo äiti maitoo maitoo maitoo") tms.

MITÄ MÄ TEEN? sanokaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat