Luomusti synnyttänyt vastaa kysymyksiin

Vierailija

Kommentit (11)

Vierailija

Kaipa se hiukan kateutta herättää tuo kivunlievityksettä synnyttäminen. Ehkä se osoittaa jonkinlaista rohkeutta ja puudutteiden ottajat mielletään heikommaksi.

Itsekin synnytin " luomusti" mutta ei ollut aivan täysin tietoinen valinta. Tai etukäteen olin miettinyt ottavani epiduraalin jos siltä tuntuu. Ei sitten tuntunut siltä. ;-)

Ap oliko luomusynnytys sinulle tietoinen ja etukäteen mietitty valinta?

Vierailija

Mä olen synnyttänyt kaksi luomusti, olin sairaalaan mennessä molemmissa jo 9cm auki ja siitä pääsikin sitten suoraan punkemaan... Ilokaasua en halunnut. Ponnistusvaihe oli varsinkin jälkimmäisessä pitkähkö ja hankala karmeiden liitoskipujenkin takia, mutta mitäs tuosta enää.

terv. kahdesti luomusti synnyttänyt, eka tuli sektiolla perätilan takia

Vierailija

En tosiaan ollut tehnyt mitään erityisiä suunnitelmia, ajattelin että mennään tilanne kerrallaan. En halunnut kaikkia puudutteita heti, itse asiassa ajatus piikeistä tai maskeista kammoksutti ja mukavinta oli vain pysyä pystyssä, kävellä tai istua eikä joutua mihinkään piuhoihin. Luulin myös että synnytys kestäisi vielä ikuisuuden, olin hämmästynyt kun pääsikin jo ponnistamaan.

Vierailija

olisin ehtinyt saada, en vain tullut pyytäneeksi koska luulin synnytyksen kestävän pidempään ja ajattelin pyytää vasta sitten jos tuntuu etten enää kestä.

Odotan nyt toista, enkä tee mitään ennakkosuunnitelmia tälläkään kertaa, lääketieteellisesti hyvinkin avustettu synnytys on yhtälainen meriitti. Tapaus kerrallaan.

Vierailija

tokasta sainkin sitte kaikkee mahollista lievitystä. Tavoitteena ollut vaan saada lapsi maailmaan ja ekalla kerralla suju helposti ja toisella vähän hankalammin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat