Apua uudelle kestoilijalle!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen yhden lapsen äiti ja odotan nyt toista. Ensimmäisen kanssa tuli käytettyä kertakäyttöisiä vaippoja, mutta nyt haluaisin pikku kakkosen kanssa kokeilla kestoilua. Ongelmana on vaan että en tunnu saavan mitään tolkkua kaikkien erilaisten vaipppatyyppien ja tuotemerkkien viidakosta. Siksi haluaisinkin kuulla kokeneempien ääntä. Millaiset kestovaipat ja minkä merkkisest ovat osoittautuneet hyviksi? Olen siis aikeissa ostaa ensimmäiset ja ehkä myöhemmin valmistaa itse. Mikäli joku tietää mistä voisi ostaa hyviä käytettyjä kestiksiä halvemmalla, niin sekin olisi tervetullut tieto.

Kommentit (5)

Vierailija

Kestovaippainfon keskustelupalstan yhteydessä on myös osto- ja myyntipalstat. Suosittelen sivuja ja keskustelua muutenkin, niitä selailemalla pääsee pikku hiljaa perille vaipoista. Kaikkea ei tartte eikä ehdi kokeilla, mutta eiköhän useimmille löydy jokin sopiva ratkaisu.

Meilläkin kestoilu alkoi tokan lapsen kanssa. 2,5 kuukauden kokemuksella voin sanoa, että harsot ja taittoflanellit on helppo taitella niin, ettei maitokakka valahda punteista. Kuivuvatkin nopeasti. Meillä käytetään PUL-kuoria (Bumpy, Modern baby), mutta yhtä hyvin voi käyttää villahousuja. Pari muotoonommeltua vaippaa meillä on myös (imukerroksessa froteeta/flanellia) lähinnä pidempiä vaihtovälejä varten. Kokeilun vuoksi hankitut Kanto-all-in-onetkin pelittävät hienosti, mutta eivät ihan vastasyntyneelle istuneet.

Vierailija

Haluisin kokeilla uudella tulokkaalla kestoja.

Omistan ompelukoneen ja saumurin, mutta en varmasti jaksa koko vaippaa itse tehdä. Olisiko jollain vinkkejä, voisiko esim lisäimuja ym tehdä itse? Mistä materiaalista ja minkä mallisia?

Onko harsot käyttökelpoisia? Mitkä olisi hyviä harsoja?

Mulla on äiti joka on tosi innokas kutoja ja hän varmaan mielellään kutoisi villavaippahousuja. Minkälainen lanka niihin sopii ja mistä ohjeita löytyisi?

Miehen takia olisi varmaan olla hyvä muutama AIO vaippa tai joku muu helppo yhdistelmä.

Olen myös katsellut nauhavaippaa, mitä se tarvii lisäksi? päälle ja alle?

Toivottavasti joku osaisi auttaa meitä ensikertalaisia!

Vierailija

Minä nyt mainostan huuto.nettiä.

siellä on aina vaipoista kuva.

Siksi tykkään itse ostaa käytetyt vaipat sieltä.

Uskoisin että kaikki kotimaiset kauppiaat neuvovat mielellään jos laitatte kyselyä s.postilla.

Luultavasti kyllä myös suosittelevat tuota kestovaippainfoa :)

Vierailija

Varmaan ihan paras vinkki on, että käännytte kestovaippainfon puoleen: Siellä on ihan kaikki kestovaippatietous kirjoitettuna. Niin teko-ohjeet kuin pesuohjeetkin. http://www.kestovaippainfo.fi/

Siellä on vaippatietokanta kaikista Suomessa myytävistä kestovaipoista

Siellä on myös erittäin vilkas keskustelupalsta jossa voi kysellä mitä kannattaisi ostaa ja TSI-vaippojen tekijöille myös oma palstana :)

me aloimme kestoilun taskuvaipoilla eli täyttövaipoilla. Kuivuu nopeasti ja on helppo käyttää. Nyt käytämme villakuoria muotoonommellun sisävaipan päällä.

Ihme on jos ei vaippaviidakossa aluksi eksytä tahi pelota. Itse aloin etsiä tietoa vuonna 2004 ja silloin vaippoja oli varmaan kolme kertaa vähemmän tarjolla ;)

Ei saa missään nimessä ostaa mitään suurta aloituspakettia mukamas halvalla! Voi tulla kalliiksi kun ei juuri ne vaipat sitten sovikkaan tai jos vaikka äiti ei niistä tykkää ;)

Käytetyille vaipoille on olemassa erinomainen kirpputori Täällä: http://www.babyidea.fi/ Voi ostaa muutamia erilaisia vaippoja kokeiluun ja myydä sitten pois ellei miellytä

Onnea kestoilulle. Varmasti vähän menee vaivaa kun etsii sitä itselle sopivaa systeemiä, mutta muutamalla hyvällä taskuvaipalla pääsee oikein mukavasti alkuun.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat