Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin sairaan lapseni kanssa kotona ma-ke tällä vkolla ja mies to-pe, miten

Vierailija

on, voinko olla uudelleen lastani hoitamassa tulevalla viikolla tai ensivkolla kun näyttää siltä ettei tauti tokene? ketään muita hoitajia meillä ei ole kuten ei yleensäkään eikä varaa maksulliseen hoitajaan.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Se on kome päivää per sairaus. Oikeastaan miehesi oli jo luvatta poissa.

Sun pitää vaan soittaa töihin ja luottaa pomon hyväntahtoisuuteen, että saat palkattomana olla pois tai sitten vaan palkata se hoitaja.

Vierailija

Otat sairaslomaa itsellesi! köh köh ja silleen. Siis pakkohan se on kiertää jos ei muita hoitajia ole. Täällä ihan sama tilanne ap. n kanssa. Onneksi teen pelkkää yötä nykysin.

Vierailija

Ihan kohtuutonta itkeä sitä, ettei saa olla kotona viikkotolkulla hoitamassa sairasta lasta. Ei se saa olla työnantajasi ongelma eikä kustannus että lapsesi sairaus kestää enemmän kuin 3 päivää. Tässä taas yksi syy, miksi pienten lasten äitejä ei hevillä palkata.

Vierailija

" Työntekijällä on oikeus tilapäiseen hoitovapaaseen, kun hänen alle 10-vuotias lapsensa sairastuu äkillisesti. Hoitovapaa voi kestää enintään neljä työpäivää. Se on tarkoitettu sairaan lapsen hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi. Tilapäistä hoitovapaata voi käyttää vain toinen vanhemmista kerrallaan. Myös vanhemmalla, joka ei asu lapsen kanssa samassa taloudessa, on oikeus hoitovapaaseen. Työnantaja ei ole velvollinen maksamaan palkkaa tilapäisen hoitovapaan ajalta, ellei toisin ole sovittu."

Vierailija

meillä onneks vanhemmat olleet työpaikoissa, joista ovat saaneet pidemminkin olla pois kun olin paljon lapsena sairaana ja mummikin oli hoitamassa. Ite teen freelancerhommia joten tota ongelmaa ei oo ollu.. mutta toivottavasti teillä nyt jo ollaan paranemaan päin! voimia!

Vierailija

ei huomioida lainkaan ihmisiä joilla ei tosiaan ole turvaverkkoa ympärillä tai mahdollisuutta maksaa hoitajalle palkkaa.

Saatana!!!!

ap

Vierailija

oikeus olla kotona 4 päivää, mutta työnantajan ei tarvitse maksaa palkkaa siltä ajalta ellei itse niin vapaaehtoisesti sovi. Yleensä kai maksavat palkan sen 3 päivää. Ja siitä pitäis olla iloinen eikä kuvitella, että se on ihan itsestäänselvä oikeus. Kaikilla ei ole sitäkään.

Ja ap:lle, jos lapsi sairastaa pitkään, niin ainahan voi olla kotona palkattomalla loppuajan. Sitä voi ainakin kysyä työnantajalta. Ellet itse saa sitä, niin uskoisin, että miehesi saa. Itse tehtiin vastaavissa tilanteissa näin, koska emme halunneet ottaa ketään vierasta hoitamaan sairasta lasta. Ja onhan lapsen saaminen kuntoon tärkeämpää kuin työssäkäynti. Näitä palkattomia kun ei joudu kovin monesti ottamaan. Meillä neljä lasta ja vissiin kerran kaksi ollaan vesirokon takia palkatonta otettu.

Tämä on kyllä eri asia kun kyse yli 10v lapsesta, mutta kerran olin poissa palkattomalla kun 12v tyttäreni sai yöllä astmakohtauksen, käytiin päivystyksessä apua saamassa ja vaikka saatiin sairaalasta sairaslomatodistus sillä maininnalla, että pitää olla kotona seuraava päivä ja tarvitsee vanhemman tilannetta seuraamaan, niin palkattomaksi meidän työnantaja sen laittoi. Mutta näin se on kun on yli 10v, vaikka silloin se kyllä tuntui aika " pilkun nus....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat