Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oppimisvaikeus tarkoittaa suomeksi samaa kuin yksinkertaisuus.

Vierailija

Totuus satuttaa joskus, mutta niin se kuitenkin on. Monille vanhemmille oppimisvaikeus -sana on kuitenkin jotenkin helpompaa kestää.

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Ap kuuluu mun mielestä tohon alinpaan 20 prosenttiin ja sen luokan se ihan vapaasti itse keksiä. Minä en kun ala ihmisiä älyn mukaan luokittelemaan...

Vierailija

On todella valitettavaa että tavallasi ejattelvia ihmisä löytyy koulumaailmastakin edelleen, vaikka niitten pitäis tietää paremmin.

Oppimisvaikeus on sitäpaitsi laaja yleistermi kuvaamaan laajaa kirjoa erialaisia oppimisvaikeuksia. Lukihäiriöinen tai hahmotushäiriöinen ei ole yleisesti heikkolahjainen, esim. JOs näin väität sulla on itselläsi jonkin sortin hahamotusäiriö ...

Vierailija

Onko kiva huudella nimettömänä? Saatko helpotusta johonkin huutelemalla tällaista asiaa Vauva-lehden palstalla? Otan milloin tahansa " yksinkertaisen" lapsen kuin olen tekemisissä sinunkaltaisesi " aikuisen" kanssa. Toivottavasti ymmärrät livenä pitää suusi kiinni.

Vierailija

Jos näin ei ole, niin mikä se on se sana, jolla aidosti yksinkertaisia kutsutaan? En ole kuullut ketään kutsuttavaan heikkolahjaiseksikaan. Oppimisvaikeus on se sana joka tähän kohtaan on valittu armeliaaksi eufemismiksi.

Lukihäiriön ymmärrän erillisenä ongelmana, mutta jos " noin viidesosa suomalaisista kärsii oppimisvaikeuksista" , niin tämä suurinpiirtein vastaa sellaista osaa väestöstä, joka asettuu sinne gaussin käyrän vasemmalle laidalle.

Toki on olemassa eikkolahjaisuudesta erotettavissa olevia erityisongelmia, joilla ei ole mitään tekemistä yleislahjakkuuden kanssa. Jotkin dysleksian muodot ovat juuri tällaisia.

Ja alkaa käsittäkö väärin; tunnen useita oppimisvaikeuksista kärsiviä ja kärsin joistakin myös itse. Empatiavajetta minulla ei suinkaan ole. Kaikista ei vain ole Einsteineiksi, kuten kaikista ei ole idoleiksikaan.

Vierailija

ap:n ja muutaman muun mielestä yksinkertaisia, tyhmiä. Mutta kun se ei ole totta. Kaikki me olemme omalla tavallamme arvokkaita. Oppimishäiriöitä voidaan korjata, he voiva tarvita erityistukea, lapset oppivat niin eri tahtiin.

Musta taas on niin hienoa, että nykyään lasta tuetaan yksilöllisesti. Ei tuollaista olisi voinut kuvitellakaan kaksikymmentä vuotta sitten. Kaikki oli samaa massaa ja kaikkien oli pärjättävä yhtä hyvin heikkouksista ja lahjakkuuksista piittamatta.

Vierailija

Ja se on vain pitkän tutkimustyön tulosta. Sinä ap taidan olla aika jälkeenjäänyt näissä asioissa, joten kannattaisi olla hiljaa!

Vierailija

tyhmä = käsityskyvyltään, älyltään heikko, yksinkertainen, vähälahjainen, kovapäinen, hölmö, typerä, oppimaton, tietämätön

Vierailija:

Lainaus:

sama asenne ja arvomaailma myös heidän lapsiinsa. Tuossa on oiva pohja koulukiusaajan kasvualustaksi....

Vierailija

Tyhmäkin voi pärjätä elämässä, onhan ap:lläkin ollut mahdollisuus ostaa tietokone ja nettiyhteys. Onkohan tällä palstalla roikkuminen tähän aikaan yöstä kovinkaan viisasta?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat